Problem i Windows efter omformatering och byta av moderkort

Permalänk

Problem i Windows efter omformatering och byta av moderkort

Hej, köpte nyss ett nytt moderkort så formaterade om datorn. För att jag har en SSD så ändrade jag "ProgramFilesDir" och "ProgramFilesDir (x86)" från C till D disken. När jag började installera program så märkte jag att deras skrivbordsikoner inte visades, utan att dom var Windows "standard". När jag försökte köra ett av dom så får jag ett error som säger att sökvägen inte finns, och det stämmer eftersom genvägen länkar till C när den är installerad på D.

Detta är dock inte det största problemet utan det är Google Chrome, om jag gör nåt, som att ändra en inställning eller att logga in i Chrome Sync och sen startar om Chrome så kommer jag tillbaka till standard "logga in" och Välkommen till Chrome rutan. Har letat på Google hur mycket som helst och testat alla fixar jag hittar men inget har funkat. Jag har även testat att ställa tillbaka "ProgramFilesDir" och "ProgramFilesDir (x86)" till C men utan resultat.

Någon som vet någon annat jag kan testa? Tar gladligen emot all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Vilken disk har du valt att installera chrome på? Vet du om den skapar d:/users/kagstrom2100/appdata/roaming/etc.google..chrome.. eller på C:. Jag har dålig koll på det där bytet, gjorde det åt en kompis för länge sedan och vet att det krånglat.

Din rubrik stämmer inte för 5 öre med problemet.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Vilken disk har du valt att installera chrome på? Vet du om den skapar d:/users/kagstrom2100/appdata/roaming/etc.google..chrome.. eller på C:. Jag har dålig koll på det där bytet, gjorde det åt en kompis för länge sedan och vet att det krånglat.

Din rubrik stämmer inte för 5 öre med problemet.

Lyckades fixa problemet, avinstallerade Chrome och installerade det ingen, men tack ändå.