Permalänk

BF3 MSAA fel?

Hejsan! När jag spelar BF3 så är kanterna på alla saker i banan helt konstiga (Som om jag inte skulle ha nån MSAA på) och även fast jag kör allt på default ultra så ser kanterna och alla smala grejer ut som om det inte skulle vara någon MSAA på. Jag har provat och byta mobo, lagt till ett till GTX 560 TI som jag nu kör i SLI och jag har bytt till en SSD installerat om hela Windows 7 Ultimate 64-Bit. Mina specifikationer på datorn är följande:

Mobo: Gigabyte Z77X-UD3H

CPU: i3-2100 (ska byta)

GPU: Gigabyte GTX 560 TI OC x2

SSD: Intel 330 Series 240GB

PSU: Corsair TX750M

Har inte hittat något om felet på typ Swec eller någon annanstans på internet.

Permalänk
Entusiast

Vilken skärm har du?
Vilken upplösning är native för din skärm?
Vilken upplösning kör du i BF3?
Kör du fullscreen?

Har du möjligen tvingat av MSAA i Nvidias kontrollpanel?

Permalänk
Entusiast

Jag ställer samma frågor som föregående kommentar och också - En bild tack?

Permalänk
Medlem

Hur många gånger MSAA är det?.. 2x, 4x?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WardonE:

Hur många gånger MSAA är det?.. 2x, 4x?

Ultra preset innebär 4x MSAA.

Permalänk

Jag kör på upplösningen 1920x1080 och jag har en 60Hz Benq skärm och kör i helskärm och min native upplösning är 1920x1080

Permalänk

Och hur ska jag visa en bild?

Permalänk
Avstängd

Minnet på 560ti räcker ej för ultra med 4x msaa! Testa att dra ner till high preset utan msaa så kmr det nog bli bättre.

Permalänk

Gör ingen skillnad på high

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DerpDonut:

Gör ingen skillnad på high

Han skrev "utan MSAA". High+MSAA är i princip Ultra, för den stora skillnaden mellan High och Ultra, både prestanda- och utseendemässigt, är just MSAA.

Permalänk
Medlem

Testa slå på tranceparancy anti aliasing i nvidia drivrutinen. Sätt även graifken ingame till Ultra igen.

Permalänk

Jag har kunnat köra på Ultra med 4x MSAA förrut men sen bara slutade MSAA att fungera, har provat allt ni sagt men ska prova det där med tranceparancy anti aliasing i drivrutinen