Installera om mitt windows på ny dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2009

Installera om mitt windows på ny dator

Hej, Har köpt en ny dator och tänkte använda mitt Windows 7 retail på den från min laptop, som jag installerat om med nytt OS, Men när jag installerar retailet så går det inte aktivera det för det är "ogiltigt". Visst skall man kunna flytta sitt OS (retail) om man inte har det installerat på 2 datorer samtidigt?

Går det lösa online eller måste man ringa microsoft så de avaktiverar min gamla installation?

/i5 3570K@3,4Ghz/Asus P8Z77-M PRO/Corsair 16GB DDR3/Gigabyte 280X 3GB/Corsair 600W/Benq XL2411T/Samsung SSD 256 GB/Windows 7 Ultimate retail/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Brannigan:

Hej, Har köpt en ny dator och tänkte använda mitt Windows 7 retail på den från min laptop, som jag installerat om med nytt OS, Men när jag installerar retailet så går det inte aktivera det för det är "ogiltigt". Visst skall man kunna flytta sitt OS (retail) om man inte har det installerat på 2 datorer samtidigt?

Går det lösa online eller måste man ringa microsoft så de avaktiverar min gamla installation?

Du använder licensen på din laptop redan? Gör du inte det så ring MS
Är det f.ö din personliga licens, klisterlapp på laptopen eller den som var förinstallerad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jun 2009

Var ett oem vista på den bärbara. Installerade över detta med ett retail. Vill nu som sagt flytta över detta till min nya stationära.

/i5 3570K@3,4Ghz/Asus P8Z77-M PRO/Corsair 16GB DDR3/Gigabyte 280X 3GB/Corsair 600W/Benq XL2411T/Samsung SSD 256 GB/Windows 7 Ultimate retail/