uppgraderat win7 till win8 går det att ominstallera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Jun 2003

uppgraderat win7 till win8 går det att ominstallera?

Tja
Jag uppgraderade mitt win7 till win8. Kan jag blåsa datorn och installera om med win7 skivan för att få win7 på datorn eller är den licensen förverkad i och med uppgraderingen? Jag har ju ingen skiva till win8 i och med att jag köpte det genom hemsidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jan 2004

Gjorde precis samma sak som dig och jag tror dessvärre Win7 nyckeln är förbrukad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av klantbo:

Tja
Jag uppgraderade mitt win7 till win8. Kan jag blåsa datorn och installera om med win7 skivan för att få win7 på datorn eller är den licensen förverkad i och med uppgraderingen? Jag har ju ingen skiva till win8 i och med att jag köpte det genom hemsidan.

Skrivet av ante_ante:

Gjorde precis samma sak som dig och jag tror dessvärre Win7 nyckeln är förbrukad.

Nej det är helt ok att installera tillbaka w7. Det har diskuterats här i andra trådar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Jun 2003

okej tackar, bara hålla tummarna och installera om då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av klantbo:

okej tackar, bara hålla tummarna och installera om då

Enligt Microsoft är det möjligt att ångra Windows 8 installationen och installera det gamla operativsystemet.

Scrolla ner på denna sida från Microsoft och klicka på "Vad händer om jag ändrar mig? Kan jag gå tillbaka till mitt gamla operativsystem?" http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/upgrade-to-windo...

Och du kan även ladda hem Windows 8 igen via Microsoft email som du fick när du köpte Windows 8, länk till en sida som förklarar detta http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-micros...

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Oberoende vilken väg man tar så förverkar man inte licensen.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävleborg
Registrerad
Jun 2003

va bra. Tack för hjälpen