hur funkar detta med grafikkortets minne?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2012

hur funkar detta med grafikkortets minne?

tjatja, har suttit och klurat lite på det här man grafikkortets minne, ett gtx 690 har 2 680's och dom har 2gb each, vilket blir alltså 2gb+2gb = 4gb.
men jag har hört lite att om man kör SLI/CF konfigurationer så läggs inte minnet på, så om jag skulle köra 2 680's där så blir det alltså 2gb+2gb = 2gb.

är detta påstående sant?

ursäkta om ni inte förstår hur jag menar. (är lite små trött)

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Seetela:

tjatja, har suttit och klurat lite på det här man grafikkortets minne, ett gtx 690 har 2 680's och dom har 2gb each, vilket blir alltså 2gb+2gb = 4gb.
men jag har hört lite att om man kör SLI/CF konfigurationer så läggs inte minnet på, så om jag skulle köra 2 680's där så blir det alltså 2gb+2gb = 2gb.

är detta påstående sant?

ursäkta om ni inte förstår hur jag menar. (är lite små trött)

Det är rätt uppfattat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klyktattarland
Registrerad
Mar 2012

Ett 690 har 4GB minne på brädan, men eftersom det har 2 GPU:er så speglas minnet och du får 2GB som går att använda.

Likadant gäller 2st av annat valfritt kort.

2+2=2 inom datorvärlden

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2012

aha ok, tack killar! (kanske tjejer).

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro