Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel 8700k. MB: ASUS ROG STRIX Z370-i gaming. RAM: CORSAIR 16GB 2133MHZ VENGEANCE LP GFX:. Gigabyte 1080 Gtx. SSD:Samsung SSD 970 evo 250GB. SSD: SAMSUNG SSD 960 evo 1tb. PSU:Corsair SF600 600W 80+ Gold Chassi: Louqe GHOST S1. OS:Windows 10 pro
Konsoler: PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox one s, Nintendo switch sega mega drive, amiga 500,

Permalänk
Testpilot

Satsa på Silver arrow eller dark rock pro2.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Större risk att du har söder datorn med en vattenkylare än en tornkylare. Hade ett slutet vattenkylningssytem från coolit som började läcka förra våren. Jag hade tur och inet hjälpte mig med allting. Idag kör jag på en Be Quiet Darkrock Pro.

Spelar egentligen ingen större roll vilken kylare du väljer. Noctua, be Quiet, Phanteks, Thermalright, alla är väldigt bra märken. Jämför olika modeller inom prisklass och kolla vilken uppfattning du får utav de olika alternativen. Inte många grader som skiljer dom åt.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Kör silver arrow och är kanonnöjd. Tyst är den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

Tja!

Ska göra ett datorbygge i slutet av februari och har satt ihop alla delar förutom processorkylaren, delarna jag ska använda är:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2923284/arc-build,

skälet till att jag även köper atric cooling freezer är för att byta ut orginalkylaren på min gamla dator som jag ska flutta till morsan medan jag ändå håller på.

Är lite paranoid när det kommer till att hänga stora processorkylare i moderkortet, det känns som moderkortet ska gå sönder, så vill hälst ha ett slutet vatten system. har kollat på h60 v2, och liknande men kan inte bestämma mig.

vill iaf inte ha någon super stor kylare ifall ni rekommenderar luft kylare för jag har inte tänk överklocka min 3570k.

En luftkylare jag skulle kunna tänka mig pga, svart fläkt med vita blad, vilket är färgchemat i chassit är:

http://www.inet.se/produkt/6909655/nzxt-havik-140

Tack för era svar det hjälper enormt!! för jag har skitsvårt att bestämma mig

//Turtel

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=769177

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Satsa på Silver arrow eller dark rock pro2.

Skrivet av mapo:

Kör silver arrow och är kanonnöjd. Tyst är den med.

Om jag kör med en silver arrow, tror ni dessa fläktar passar? vill helst inte ha den fula färgen på de som kommer med.

dessa ser likadana ut bara att de är svart/vita

https://www.inet.se/produkt/6308813/thermalright-ty-147-pwm

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Kan "kallt" rekommendera noctuas nh-dh14 har den själv på min i5 3570k och den funkkar utmärkt !

Läste nu mer ingående ditt inlägg och kan säga att jag inte har så stor kunskap inom vattenkylningen men du kan ju köpa den kylare
Du tycker ser bra ut och sen köpa till fläktar ifall de skall passa ditt tema. h80i och h100i är väl många nöjda med i dagsläget
(hittar du en kylare till rätt pris och tycker den ser bra ut så googla fram en recension)

Hur är temperaturerna med nh-d14? och har du din klockad eller oklockad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixor:

lycka till med ditt nya bygge

ser jävligt fram emot det faktiskt fortsätter jakten på cpu kylare kommer nog inte bestämma mig först de sista dagarna för jag ändrar mig alltid =/
men är iaf 24 dagar kvar tills dess

Permalänk

Turtel, om du inte ska överklocka spelar det verkligen ingen roll vilken av kylarna du tar. Silver arrow, Dark rock, Noctua eller Phanteks är alla LÅNGT kraftfullare än du någonsin kommer behöva om du inte överklockar. Så temperaturmässigt behöver du inte oroa dig alls. Och om du skulle få för dig att överklocka i framtiden så skiljer det så lite mellan modellerna att det egentligen är försumbart såvida du inte ska extremklocka. Välj den som du tycker är snyggast utan att behöva byta ut fläktar och annat krångel. Ska du byta fläktar på silver arrown så kostar det bara en massa pengar och du riskerar att sätta på sämre fläktar än de som sitter på från början då originalfläktarna är väldigt bra.

Vill du ha smakråd från mig så ta det jag gick på: Dark Rock Pro 2. Ser grymt snyggt ut i min Fractal Design R4 (vilket jag misstänker att du också kommer bygga i). Råder dig dock som sagt att inte hålla på och ändra fläktar på de ovannämnda kylarna eftersom de redan har väldigt påkostade och effektiva fläktar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Turtel, om du inte ska överklocka spelar det verkligen ingen roll vilken av kylarna du tar. Silver arrow, Dark rock, Noctua eller Phanteks är alla LÅNGT kraftfullare än du någonsin kommer behöva om du inte överklockar. Så temperaturmässigt behöver du inte oroa dig alls. Och om du skulle få för dig att överklocka i framtiden så skiljer det så lite mellan modellerna att det egentligen är försumbart såvida du inte ska extremklocka. Välj den som du tycker är snyggast utan att behöva byta ut fläktar och annat krångel. Ska du byta fläktar på silver arrown så kostar det bara en massa pengar och du riskerar att sätta på sämre fläktar än de som sitter på från början då originalfläktarna är väldigt bra.

Vill du ha smakråd från mig så ta det jag gick på: Dark Rock Pro 2. Ser grymt snyggt ut i min Fractal Design R4 (vilket jag misstänker att du också kommer bygga i). Råder dig dock som sagt att inte hålla på och ändra fläktar på de ovannämnda kylarna eftersom de redan har väldigt påkostade och effektiva fläktar.

okej får nog ta och bestämma mig någon gång :P, kommer faktist bygga i ett Fractal Design Arc Midi, och det blir förmodligen den svarta phantek för mig, has fastnat för den ganska bra

Permalänk
Skrivet av Turtel:

okej får nog ta och bestämma mig någon gång :P, kommer faktist bygga i ett Fractal Design Arc Midi, och det blir förmodligen den svarta phantek för mig, has fastnat för den ganska bra

Inte meningen att skälla på dig eller så, vill bara att du ska veta att du inte behöver noja över det här valet. Om du inte ska överklocka hårt så är det bara utseendet som spelar roll. Ljudnivån skiljer lite mellan modellerna också men det är inte stora skillnader. Tror att phanteks är de som låter mest av de nämnda, men det är ändå mycket tystare än h100 exempelvis och skiljer egentligen inte så mycket från de andra luftkylda heller.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Inte meningen att skälla på dig eller så, vill bara att du ska veta att du inte behöver noja över det här valet. Om du inte ska överklocka hårt så är det bara utseendet som spelar roll. Ljudnivån skiljer lite mellan modellerna också men det är inte stora skillnader. Tror att phanteks är de som låter mest av de nämnda, men det är ändå mycket tystare än h100 exempelvis och skiljer egentligen inte så mycket från de andra luftkylda heller.

jag vet brukar bara bli osäker när det kommer så många olika val