Kan inte fästa ikon på Aktivitetsfältet eller på Start-menyn (Win 7)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Sep 2002

Kan inte fästa ikon på Aktivitetsfältet eller på Start-menyn (Win 7)

Jag har ett irriterande "problem" efter ominstallation av OS på jobbdatorn...
Innan ominstallationen hade jag fäst ett antal ikoner i Aktivitetsfältet och på Start-menyn men nu går det inte?!
9 av 10 funkar det med men det är en j*vel som spökar!
Valet finns inte om man högerklickar på genvägen under "Alla program"

Fungerar klockrent ex. här:

Any ideas..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

drag 'n drop?

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av MyZk0:

drag 'n drop?

Nope, fungerar icke...
(Fungerar givetvis med den ikonen som har valet i menyn...)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Adde @ 200SX.nu:

Nope, fungerar icke...
(Fungerar givetvis med den ikonen som har valet i menyn...)

Gå till foldern där filen du vill länka är installerad, kanske du kan fästa den genom att högerklicka på .exe filen istället för en genväg

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av MyZk0:

Gå till foldern där filen du vill länka är installerad, kanske du kan fästa den genom att högerklicka på .exe filen istället för en genväg

Redan provat tyvärr...

Letar febrilt efter någon inställning/reg-key i Win7 som innefattar filnamn som inte "får" pinnas på startmeny/akt.fält. Har hittat den förut men inte nu!!
Alla ikoner jag testar funkar utom Notes.exe och nlnotes.exe!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Adde @ 200SX.nu:

Redan provat tyvärr...

Letar febrilt efter någon inställning/reg-key i Win7 som innefattar filnamn som inte "får" pinnas på startmeny/akt.fält. Har hittat den förut men inte nu!!
Alla ikoner jag testar funkar utom Notes.exe och nlnotes.exe!

Det var ju väldigt drygt.. Jadu, jag kommer inte på något mer så kan bara önska dig lycka till i sökandet efter svar

Mitt kärnkraftverk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Stäng ner programmet, byt namn på filen från "Lotus.exe" (eller vad nu orginalnamnet är) till "Lotus.exe.exe" . Sen "pinnar" du den filen, går in och ändrar namn igen, alltså till orginalnamnet.

Det borde funka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
TÄBY
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av fmalmkvist:

Stäng ner programmet, byt namn på filen från "Lotus.exe" (eller vad nu orginalnamnet är) till "Lotus.exe.exe" . Sen "pinnar" du den filen, går in och ändrar namn igen, alltså till orginalnamnet.

Det borde funka!

HAHA Det funkade..!
Why?

...och TACK!!