Permalänk

cd till mp3

Tänkte slänga gummans skivor men opps hon kom på mig. Måste nu lägga allt på nas'en innan ens tanken finns att slänga all plast. vad ska man använda i dessa tider för att rippa ner cd's till mp3. Sist jag gjorde det på min samling så använde jag audiograbber som verkar förlegat. Har endast köp musik digitalt senaste åren.

Permalänk
Medlem

http://www.cuetools.net/wiki/Main_Page

Rippa i FLAC, onödigt att komprimera mer än nödvändigt.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

jag kör med foobar2000, eftersom jag har den som musikspelare, då slipper jag flera program på datorn.
kör som sagt i FLAC, om du inte har väldigt dåligt med plats. då ska du köra i MP3 @ 320kbps.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag kör med foobar2000, eftersom jag har den som musikspelare, då slipper jag flera program på datorn.
kör som sagt i FLAC, om du inte har väldigt dåligt med plats. då ska du köra i MP3 @ 320kbps.

Hur fungerar det till Foobar2000, jag testade för något år sedan och det var extremt dåligt (långsamt, läste inte låtinfo osv).
Jag har dock satt mig själv på ett köpstopp av musik i nuläget och slängt ut min ODD, men det kan vara kul att veta:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar EAC (exactaudiocopy). Klarar t.o.m av att rippa repade skivor (även om det ibland kan ta lång tid med alla omläsningar som krävs).

Visa signatur

...

var fri

...