Hjälp! .rar filer går inte att öppna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2011

Hjälp! .rar filer går inte att öppna

SÅ jag har det hät konstiga problemet att när jag klickar på en rar fil går cpu användningen upp till 100%. När jag kollar i aktivitetshanteraren så finns det ~95 processer med bara explorer.exe. De stängs bara om man startar om datorn. Ikonen har också ändrats till

Dator |Intel Core i3-2120| |PNY GTX 650Ti| |8GB DDR3| |OCZ Agility 3 60GB| |1TB Hitachi 7200RPM| |EVGA 500W| |Win7 HP 64bit| |BitFenix Merc Alpha||

Kringutrustning |Qpad QH-90| |Steelseries 6gv2| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Gforcegtx550:

SÅ jag har det hät konstiga problemet att när jag klickar på en rar fil går cpu användningen upp till 100%.

Gäller det här alla RAR-filer? Har du provat öppna flera? Jag skulle rekommendera att du gör dig säker på att din dator inte har virus eller liknande, kontrollera med vilket program du försöker öppna filerna (Högerklicka -> Öppna med..."). Prova också att ersätta Win-Rar eller vad du nu har med 7-Zip eller PeaZip.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av legenda:

Gäller det här alla RAR-filer? Har du provat öppna flera? Jag skulle rekommendera att du gör dig säker på att din dator inte har virus eller liknande, kontrollera med vilket program du försöker öppna filerna (Högerklicka -> Öppna med..."). Prova också att ersätta Win-Rar eller vad du nu har med 7-Zip eller PeaZip.

Problemet började med att jag tryckte högerklick >öppna med och valde utforskaren (explorer.exe)

Dator |Intel Core i3-2120| |PNY GTX 650Ti| |8GB DDR3| |OCZ Agility 3 60GB| |1TB Hitachi 7200RPM| |EVGA 500W| |Win7 HP 64bit| |BitFenix Merc Alpha||

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Gforcegtx550:

Problemet började med att jag tryckte högerklick >öppna med och valde utforskaren (explorer.exe)

Utforskaren (Explorer) kan inte öppna annat än .ZIP-filer, så du behöver ett tredjepartsprogram (t.ex. något av dom jag nämnde tidigare).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av legenda:

Utforskaren (Explorer) kan inte öppna annat än .ZIP-filer, så du behöver ett tredjepartsprogram (t.ex. något av dom jag nämnde tidigare).

Jo jag vet Men jag gjorde det förra året så det var en tabbe :S

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Maj 2011

Fixade det nu, var faktiskt bara att refresha icon cachen

Citera för svar