screenshots - direkt upload

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2003

screenshots - direkt upload

Hej

Detta är kanske både ett tips och en fråga.
Jag använder ett väldigt smidigt program som heter lightshot.
När jag trycker på printscreen så får jag välja vilken del av skärmen jag ska ta en skärmdump utav och sedan om jag vill spara den, ändra saker på den (rita) eller ladda upp den på internet och få en länk till den direkt.

Det lär finnas många liknande program.
Så jag tänkte höra, vad använder du för något?
Kanske finns det något ännu bättre än lightshot?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köttvärlden
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Detta är kanske både ett tips och en fråga.
Jag använder ett väldigt smidigt program som heter lightshot.
När jag trycker på printscreen så får jag välja vilken del av skärmen jag ska ta en skärmdump utav och sedan om jag vill spara den, ändra saker på den (rita) eller ladda upp den på internet och få en länk till den direkt.

Det lär finnas många liknande program.
Så jag tänkte höra, vad använder du för något?
Kanske finns det något ännu bättre än lightshot?

Skärmklipparen i MS

"En dator"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Som ohoy, Skärmurklippsverktyget (eller vad det heter, snipping tool). Det laddar inte upp bilden automatiskt men annars har det samma funktionalitet och finns redan installerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2003

för mig är uppladdningen rätt viktig, därför väljer jag direkt bort de utan den funktionen.

väldigt smidigt att dela med sig av saker, snabbt ta en bild, ladda upp och länka bilden till den man pratar med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av hjarterkung:

för mig är uppladdningen rätt viktig, därför väljer jag direkt bort de utan den funktionen.

väldigt smidigt att dela med sig av saker, snabbt ta en bild, ladda upp och länka bilden till den man pratar med.

Jo det är klart. Jag laddar ofta upp saker, inte bara skärmbilder utan allt möjligt, och använder därför dropbox till sånt. Känns lite onödigt att ha ett eget program bara för att ladda upp skärmbilder när all annan funktionalitet i programmet redan finns i Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2003

absolut, men jag sparar några musklick och det käns smidigare.
använder oxå dropbox för att dela filer etc.
sparar mina screens till dropbox ibland om det är något jag vet jag vill spara på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Apr 2004

Har skrivit ett litet program som laddar upp mina ss till min server när jag trycker på print screen
blir att jag sparar mina bf3 bilder och filmer här: http://www.spearstats.com/bf3