Tröttsamt med många likadana trådar (Främst "7970 eller 680?")

Permalänk
Medlem

Tröttsamt med många likadana trådar (Främst "7970 eller 680?")

Hur trött blev du när du läste titeln???

Jag blir i allafall väldigt trött på att sådana här trådar fortfarande skapas. För ett tag sedan började det dyka upp väldigt många 7970 VS 680-trådar här på forumet. Vi medlemmar svarade då glatt på TS fråga... Men tillslut började forumet välla över av sådana här trådar. Många gnällde över detta och bad alla TS:are att använda sökfunktionen o.sv. Dessa trådar avtog sedan efter ett tag, då folk verkade fatta vitsen.

Men nu verkar denna ohyra vara tillbaka igen... Tror jag har stött på 3 "likadana" trådar den senaste veckan... Om dessa trådar varit nya eller gamla kan jag dock inte svara på. Hur kan vi få ett slut på detta?

Att fortsätta gnälla över trådskaparna verkar inte vara någon bra idé. Sedan så kanske trådskaparna är nya på forumet och inte känner till allt detta, jag vet inte... Men någonting borde vi ju kunna göra eller?

Jag har ett önskemål... Och det är att Jonas och Emil tar upp just detta, att de endare snackar ur forumets synvinkel: tar upp hur sökfunktionen fungerar NU och hur den kan förbättras. ELLER, att Jonas och Emil diskuterar just frågan: "7970 VS 680" tar upp lite för och nackdelar med de båda korten. För mig verkar det vara enda sättet att nå ut till ALLA.

Vad jag ville med denna tråd var att få lite medhör, fråga er andra lite vad ni tycker och tänker om detta. Jag kommer även anmäla min egen tråd för att fånga moderaternas uppmärksamhet så att detta kan spridas vidare!

Om det skulle visa sig att detta ämne faktiskt förmedlas till Jonas och Emil, så hoppas jag att ämnet tas på fullaste allvar. För jag är nog inte ensam om att känna att detta har gått för långt!

MVH. YamahaDGX630

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5

Permalänk

Svarar gärna i sådana trådar, men de börjar bli alltför vanliga!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

haha när jag läste titeln tänkte jag " men vafaan, inte en till!"
bra att du gjorde tråden, bara att hoppas att trenden avtar nudå.

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

För feedback / förslag bör man använda feedback-forumet. Då är det väldigt mycket större chans att rätt personer får ögonen på det. Langade den till feedback nu, iallafall.

Fixade även till titeln lite för att inte lura stackars redaktionen, hehe.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Moderator
Moderator

TS: Jag minns vår kontakt i en av de trådarna och jag förstår dig helt. Det är klart det är tröttsamt att se samma fråga dyka upp hela tiden.

Dock så handlar det om nya personer på forumet som söker sig hit och då är det ännu viktigare att vi bemöter dem med bra svar. Jag har funderat ett tag på hur det ska göras på ett bra sätt. Ditt förslag om att ta upp sökning i forumet (Emil och Jonas kommer att läsa denna tråden) via en podcast/fredagspanel är ok men tyvärr inte en garanti att den nya personen ser just den innan han skriver in sin sökning.

Då vore det bättre med;
1, Vänligt bemötande och länk till relevant tråd.
2, Länk till "Hur man söker på SweClockers forum" eller bara kopiera in texten*.
3, Anmälan till moderatorerna.

* Edit: Det skapades ingen guide för sökningar på SweC sist vi hade tävling verkar det som. Märkligt. Vi får kanske fundera lite på något där.

Nya medlemmar uppmärksammar tyvärr inte alltid de skriva påbuden i forumdelarna innan de skriver sin tråd och därför är det svårt att göra en åtgärd proaktivt som når alla nykomlingar istället för reaktionärt.

Om du eller någon annan har fler bra förslag så är det självklart välkommet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

TS: Jag minns vår kontakt i en av de trådarna och jag förstår dig helt. Det är klart det är tröttsamt att se samma fråga dyka upp hela tiden.

Dock så handlar det om nya personer på forumet som söker sig hit och då är det ännu viktigare att vi bemöter dem med bra svar. Jag har funderat ett tag på hur det ska göras på ett bra sätt. Ditt förslag om att ta upp sökning i forumet (Emil och Jonas kommer att läsa denna tråden) via en podcast/fredagspanel är ok men tyvärr inte en garanti att den nya personen ser just den innan han skriver in sin sökning.

Då vore det bättre med;
2, Länk till "Hur man söker på SweClockers forum" eller bara kopiera in texten*.

* Edit: Det skapades ingen guide för sökningar på SweC sist vi hade tävling verkar det som. Märkligt. Vi får kanske fundera lite på något där.

Nya medlemmar uppmärksammar tyvärr inte alltid de skriva påbuden i forumdelarna innan de skriver sin tråd och därför är det svårt att göra en åtgärd proaktivt som når alla nykomlingar istället för reaktionärt.

Har ni funderat något på att införa en automatiskt sökning när någon är på gång att skapa en ny tråd, likt som Stackoverflow har?

Då ser man andra trådar med samma eller liknande namn.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har ni funderat något på att införa en automatiskt sökning när någon är på gång att skapa en ny tråd, likt som Stackoverflow har?

http://i.imgur.com/Pn5wxl3.jpg

Då ser man andra trådar med samma eller liknande namn.

Det är med i diskussionerna (många av oss gillar den varianten) men jag kan inte lova något mer än det i dagsläget.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Då vore det bättre med;

Absolut! Jag håller med att det är otroligt viktigt att få nya medlemmar att känna sig så välkomna som möjligt Kommer själv ihåg när jag var ny här på Swec, vilket inte var allt för länge sen Och under mina 10 första inlägg/trådar så kände jag mig väldigt bra bemött av de andra medlemmarna. Går jag tillbaka till mina första inlägg/trådar så ser man ju såklart en klar förbättring Dåliga formuleringar, för lite information osv. Vad jag vill komma till är att även om mina första inlägg/trådar såg rent utsagt fördjävliga ut, så blev jag väldigt bra bemött Vilket jag tackar dessa personer för

Och då kommer vi in på detta med att: Ja! Det är mycket viktigt att vi tänker på att bemöta ALLA personer på ett så bra sätt som möjligt, vilket även jag såklart behöver förbättra också!

Så slutligen kommer vi ju till hur vi på bästa sätt kan förmedla till nya som gamla medlemmar om vad som "gäller" här på forumet
I skrivande stund kommer jag inte på något toppenbra sätt att förmedla topic på ett bra sätt... Just nu tror jag som sagt på det första jag gav som förslag: Att Jonas och Emil på något sätt tar upp detta i kanske fredagspanel/Frågalåda/Podcast?

Låt mig få argumentera lite där om min sak:

Om detta tas upp av Emil och Jonas så kommer det att resultera i en slags "guide". Och en oerhört informationsrik sådan. (Vi vet ju hur kunniga dessa personer är inom ämnet) Och om ämnet ännu en gång skulle komma på tal i ännu en tråd, så kommer det vara otroligt lätt för oss andra medlemmar att bara länka TS guiden i form av en "panel".

En possitiv sak som detta för med är att TS inte behöver läsa, utan bara kan lyssna och ta in informationen på DET sättet. Vilket jag tror många skulle uppskatta Och förutom det så skulle de flesta förstå bättre ifall Emil och Jonas tog upp detta istället för en medlem, eftersom VÄLDIGT många här på forumet förstår Jonas och Emil otroligt bra. Vi har lyssnat på dessa killar många gånger, och kan deras ordspråk utan och innan när de pratar om något Allt detta jag skrivit är det som jag fått fram sedan jag skapade tråden Hoppas det för vidare diskussionen!

MVH. Yamahadgx630

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5