Slippa reklam på youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Som om ingen annan sida på internet har texter i stil med "Vi ser att du använder adblock, snälla rara du ... "

Det är bättre än att de blockar innehållet för de som använder Adblock.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thompaam:

Det är bättre än att de blockar innehållet för de som använder Adblock.

Har jag sagt något om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Har jag sagt något om det?

Nej, men det är ett exempel på vad andra sidor gör. Ta det inte som ett angrepp.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Att jag inte märkt detta tidigare, tänkte att det skulle bli underbart å slippa reklamen på swec å fz men precis efteråt kom jag på att det är ju det dom lever på så dom hamnade bland undantagen...

Fast skänker inte ett öre till aftonbladet längre, något positivt gav det iaf

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

http://simple-adblock.com/faq/internet-explorer-9/

Vet inte om det är exakt den du menade.. men här är den.

Skrivet av _MmattiasS_:

Jag lyckades hålla mig från att länga "let me google that for you"

Jag vet hur man googlar själv och behöver inte din hjälp till det utan jag frågade om ni vet ifall adblocker finns till IE.
Den länkade blockerar inte i närheten så bra som adblocker för chrome, med den "simple-adblock" på så får man reklam på Youtube och Twitch streams.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av lang666:

Så utan reklam tjänar dom inga pengar menar du?

Tycker industri får skylla sig själva som betede sig girigt när dom tex började med popup fönster. När man besökte en sida fick man 200 popups bara för att siteägaren var gniden. Sen när popupblocker kom så började dom med statistik reklam istället. Störnade flashfilmer och filmer och musik som ploppar igång utan att man har bett om de. Man kan ju bli galen för mindre. Hade dom inte varit så girig hade inte behovet av adblocker ens existerat.

Säg att jag ÄLSKAR razethew0rld, men jag använder AdBlock. Både på YouTube och deras hemsida. tänk dig att detta gör alla andra med. Då får de inte betalt från Google AdSense och de kan inte fortsätta med att göra det och din favorithemsida försvinner för att de inte kan betala för hemsidan i sig. Detsamma gäller andra kanaler/hemsidor och om ingen tjänar några pengar så kommer inget finnas kvar. Det jag menar är inte att du inte får använda AdBlock om du vill, men tänk över vad det får för konsekvenser, och framförallt, greenlista de sidor du gillar

Permalänk
Inaktiv

Tack! Har nu installerat Adblocker men jag vill alltså bara använda det till att blockera just reklam i Youtube inte på några andra ställen. Hur gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Tack! Har nu installerat Adblocker men jag vill alltså bara använda det till att blockera just reklam i Youtube inte på några andra ställen. Hur gör jag det?

Har du installerat det i Chrome? Klicka på Adblock-ikonen så kan du välja om du vill blockera reklam på den domänen eller inte.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thompaam:

Har du installerat det i Chrome? Klicka på Adblock-ikonen så kan du välja om du vill blockera reklam på den domänen eller inte.

Kör Firefox tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Kör Firefox tyvärr.

Borde vara liknande process, hitta Adblock-ikonen och klicka på den.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Har valt att Adblock ska vara inaktiverat på Sweclockers.com, men den visar ändå ingen reklam här?

EDIT: Det löste sig.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Så utan reklam tjänar dom inga pengar menar du?

Tycker industri får skylla sig själva som betede sig girigt när dom tex började med popup fönster. När man besökte en sida fick man 200 popups bara för att siteägaren var gniden. Sen när popupblocker kom så började dom med statistik reklam istället. Störnade flashfilmer och filmer och musik som ploppar igång utan att man har bett om de. Man kan ju bli galen för mindre. Hade dom inte varit så girig hade inte behovet av adblocker ens existerat.

Vart annars tänker du att Swec drar in pengarna? Reklam är en väldigt stor del i dagens internet, många sidor kan jobba på att de har reklam. Får jag gissa på att du aldrig skulle kunna tänka dig att betala för att besöka en sida? För det är det andra alternativet.
Själv använder jag aldrig adblocker. Dels så tycker jag inte reklam på internet är störande(utom i vissa fall, typ autostartande videos och pop-ups), och dels så vill jag inte betala för att besöka sidor.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Körde alltid med adblock inakteiverat på sweC förut, tills något hände och flash crashade femtievla gånger om dagen och enbart på sweC överallt annars funkade det perfa. Så tyvär sweC, inga reklamintäkter från mig tills ni enbart kör bild reklam och ej flash reklam.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Kör Firefox tyvärr.

Om du öppnar upp tilläggsfältet så hittar du adblock. Tryck på pilen vid sidan om och välj använd inte på den här sidan plus lite andra alternativ. Inte svårare än så. Adblock är skapad med Mozilla och sedan har det spridits sig in i andra webbläsare. Speciellt Chrome som kopierar allt möjligt.

Jag själv blockar på allt. Jag gillar helt enkelt inte reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

I wish! Det kan man nog tyvärr inte, och kan man det så är jag beredd att betala för det!

Ad-Mincher.

Ad-Muncher är system-wide. Dvs det funkar på Internet Explorer och Firefox hos mig (har inte testat några av de andra webläsarna men det borde gå på de oxo).

Permalänk
Skrivet av lang666:

Man kan använda sig av en adblocker. Det finns en uppsjö adblockers bland annat adblock.

Herregud ska man spela allan håll iaf sinnet skärpt.

Kändes rätt uppenbart som de skrev att de fått för sig att den kända adblockern faktiskt hette "adblocker", där av min hint, tycker nog att det verkar vara du som vill spela allan, som tvunget skulle hitta något sätt som det kunde verka som att jag haft fel på.

Menar man bara adblockers som typ av tillägg hade man kunnat skriva "adblockers, finns till bla bla bla" istället för att prata om en ensam "adblocker", sen är det rätt vanligt att folk säger adblocker när de menar adblock, inte mer än så.

Förstår inte varför du kände att du behövde komma in med ett par dryga kommentarer i tråden, och även några okunniga, där du verkar ha fått för dig att Swec och youtubeare får pengar även om deras ads inte visas. Onödigt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shadowjolt:

Jag vet hur man googlar själv och behöver inte din hjälp till det utan jag frågade om ni vet ifall adblocker finns till IE.
Den länkade blockerar inte i närheten så bra som adblocker för chrome, med den "simple-adblock" på så får man reklam på Youtube och Twitch streams.

Vill du att jag ska länka till ABP?? ... sedan så tror jag ärligt talat inte att du använder IE så varför vill du veta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Jag vet hur man googlar själv och behöver inte din hjälp till det utan jag frågade om ni vet ifall adblocker finns till IE.
Den länkade blockerar inte i närheten så bra som adblocker för chrome, med den "simple-adblock" på så får man reklam på Youtube och Twitch streams.

Här får du länk till reklam blockering för IE9 och IE10. Det man gör är att surfa in på sidan med IE9/10, välj spårningsskyddslistor och välj lista genom att trycka lägg till. Sedan läggs de i tillägg/spårningsskydd som du hittar under ikonen inställningar. Du kan välja att lägga till alla eller så väljer du enbart EasyList.

http://www.iegallery.com/PinnedSites Spårningsskyddslistor - EasyList är det som används i adblock plus

http://easylist.adblockplus.org/en/ - EasyPrivacy Tracking Protection List = IE

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Vill du att jag ska länka till ABP?? ... sedan så tror jag ärligt talat inte att du använder IE så varför vill du veta?

Jag frågar efter det bara för att slösa allas tid, nej men helt ärligt så tror du fel...

Skrivet av buddaz:

Här får du länk till reklam blockering för IE9 och IE10. Det man gör är att surfa in på sidan med IE9/10, välj spårningsskyddslistor och välj lista genom att trycka lägg till. Sedan läggs de i tillägg/spårningsskydd som du hittar under ikonen inställningar. Du kan välja att lägga till alla eller så väljer du enbart EasyList.

http://www.iegallery.com/PinnedSites Spårningsskyddslistor - EasyList är det som används i adblock plus

http://easylist.adblockplus.org/en/ - EasyPrivacy Tracking Protection List = IE

Använder Easylist på IE men den blockar exempelvis inte reklam man får när man kollar på youtube klipp.

Edit: Bör jag kanske fundera på att börja använda Firefox?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Skrivet av lang666:

För att?
Skulle swec reklamer vara mindre störiga än någon annans?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shadowjolt:

Jag frågar efter det bara för att slösa allas tid, nej men helt ärligt så tror du fel...

Använder Easylist på IE men den blockar exempelvis inte reklam man får när man kollar på youtube klipp.

Edit: Bör jag kanske fundera på att börja använda Firefox?

Trodde att det bara var enstaka 70-talister (och äldre) som fortfarande använde IE.

BYT. NU. TILL. FIREFOX. ELLER. CHROME. NU. ^^

tack.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Trodde att det bara var enstaka 70-talister (och äldre) som fortfarande använde IE.

BYT. NU. TILL. FIREFOX. ELLER. CHROME. NU. ^^

tack.

Haha, jag började faktiskt använda IE för några dagar sedan då Chrome började krångla när det gäller facebook och att IE kändes snabbare faktiskt. Byter nu till Firefox då och ser hur det går

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415