Hjälp med Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Hjälp med Windows 7

Tjenare, nu är det så att jag installerat om Windows 7 då jag bytt dator. Nu är min fråga om det finns något sätt att lägga till program från andra hårddiskar så att windows kan se de som installerade utan att installera om dem.

Hoppas att jag har gjort mig förstådd.

Case Corsair 900D | MB ASUS Rampage IV Extreme | CPU I7 3970X @ 4.6GHz | RAM 16GB Vengeance |
GPU GTX 1080 Ti | PSU Corsair AX1200i | Sound Fidelio X2 + O2,ODAC | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor Acer XB270HU, Asus PB278Q |Cooling Custom Water |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Borde nog kunna säga med ganska stor säkrhet att det inte går att göra. Har dock aldrig hört talas om något sådant program som skulle fixa en sån överflyttning.
Ett installerat program består ju av applikationsfiler, systemfiler, sökvägar, registerinställningar.

Men vem vet. Kanske finns sådana program som kan fixa sådana överflyttningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Sloghunt:

Tjenare, nu är det så att jag installerat om Windows 7 då jag bytt dator. Nu är min fråga om det finns något sätt att lägga till program från andra hårddiskar så att windows kan se de som installerade utan att installera om dem.

Hoppas att jag har gjort mig förstådd.

alltså du kan (jag har gjort det med WoW och några till) men jag rekommenderar att installera om programen.
hur som så tror jag du inte kan se dom i kontrollpannelen under avinstallations fliken då dom aldrig varit installerade.
så egentligen är svaret NEJ men finns en viss chans att jag misstar mej.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av simon253:

alltså du kan (jag har gjort det med WoW och några till) men jag rekommenderar att installera om programen.
hur som så tror jag du inte kan se dom i kontrollpannelen under avinstallations fliken då dom aldrig varit installerade.
så egentligen är svaret NEJ men finns en viss chans att jag misstar mej.

Skrivet av robie76:

Borde nog kunna säga med ganska stor säkrhet att det inte går att göra. Har dock aldrig hört talas om något sådant program som skulle fixa en sån överflyttning.
Ett installerat program består ju av applikationsfiler, systemfiler, sökvägar, registerinställningar.

Men vem vet. Kanske finns sådana program som kan fixa sådana överflyttningar?

Tack för svaren, misstänkte det, men så mycket skönare att behålla alla sina inställningar och liknande. Aja får väl installera om det mesta.

Case Corsair 900D | MB ASUS Rampage IV Extreme | CPU I7 3970X @ 4.6GHz | RAM 16GB Vengeance |
GPU GTX 1080 Ti | PSU Corsair AX1200i | Sound Fidelio X2 + O2,ODAC | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor Acer XB270HU, Asus PB278Q |Cooling Custom Water |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

vissa program går att flytta rakt över bara. testa så får du reda på
varför vill du inte installera om programmen?

i7-4770K | G1 Sniper Z87 | 16Gb Ram | Gtx1070 | Corsair Meshify C TG | Windows10
Qpad 8K Optisk | Corsair K70R | AOC Agon AG352UCG | Asus PB278

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Diablo_Lino:

vissa program går att flytta rakt över bara. testa så får du reda på
varför vill du inte installera om programmen?

Jag ställer samma fråga som du. men typ WoW kan jag fatta då det tar tid att ladda ner på typ en 8Mbit lina.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

WoW går att flytta, behöver inte installeras igen.
Det går att leta reda på inställningar för program och spara dessa, en del arbete bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Jag har bara en massa program och känner inte för att installera om allt och konfigurera, men det är väl bara gilla läget och göra det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

...fast inställningarna brukar ju vanligtvis sparas separat från själva programmen, oftast i c:\users\1337user\appdata\roaming.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Lunatech:

...fast inställningarna brukar ju vanligtvis sparas separat från själva programmen, oftast i c:\users\1337user\appdata\roaming.

Jo det är i och för sig sant, men den är ju formaterad? Hur blir det då? Börjar bli för trött för det här känner jag.