Permalänk
Medlem

Hjälp med Windows 7

Tjenare, nu är det så att jag installerat om Windows 7 då jag bytt dator. Nu är min fråga om det finns något sätt att lägga till program från andra hårddiskar så att windows kan se de som installerade utan att installera om dem.

Hoppas att jag har gjort mig förstådd.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Borde nog kunna säga med ganska stor säkrhet att det inte går att göra. Har dock aldrig hört talas om något sådant program som skulle fixa en sån överflyttning.
Ett installerat program består ju av applikationsfiler, systemfiler, sökvägar, registerinställningar.

Men vem vet. Kanske finns sådana program som kan fixa sådana överflyttningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Tjenare, nu är det så att jag installerat om Windows 7 då jag bytt dator. Nu är min fråga om det finns något sätt att lägga till program från andra hårddiskar så att windows kan se de som installerade utan att installera om dem.

Hoppas att jag har gjort mig förstådd.

alltså du kan (jag har gjort det med WoW och några till) men jag rekommenderar att installera om programen.
hur som så tror jag du inte kan se dom i kontrollpannelen under avinstallations fliken då dom aldrig varit installerade.
så egentligen är svaret NEJ men finns en viss chans att jag misstar mej.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

alltså du kan (jag har gjort det med WoW och några till) men jag rekommenderar att installera om programen.
hur som så tror jag du inte kan se dom i kontrollpannelen under avinstallations fliken då dom aldrig varit installerade.
så egentligen är svaret NEJ men finns en viss chans att jag misstar mej.

Skrivet av robie76:

Borde nog kunna säga med ganska stor säkrhet att det inte går att göra. Har dock aldrig hört talas om något sådant program som skulle fixa en sån överflyttning.
Ett installerat program består ju av applikationsfiler, systemfiler, sökvägar, registerinställningar.

Men vem vet. Kanske finns sådana program som kan fixa sådana överflyttningar?

Tack för svaren, misstänkte det, men så mycket skönare att behålla alla sina inställningar och liknande. Aja får väl installera om det mesta.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

vissa program går att flytta rakt över bara. testa så får du reda på
varför vill du inte installera om programmen?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

vissa program går att flytta rakt över bara. testa så får du reda på
varför vill du inte installera om programmen?

Jag ställer samma fråga som du. men typ WoW kan jag fatta då det tar tid att ladda ner på typ en 8Mbit lina.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

WoW går att flytta, behöver inte installeras igen.
Det går att leta reda på inställningar för program och spara dessa, en del arbete bara.

Permalänk
Medlem

Jag har bara en massa program och känner inte för att installera om allt och konfigurera, men det är väl bara gilla läget och göra det.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

...fast inställningarna brukar ju vanligtvis sparas separat från själva programmen, oftast i c:\users\1337user\appdata\roaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

...fast inställningarna brukar ju vanligtvis sparas separat från själva programmen, oftast i c:\users\1337user\appdata\roaming.

Jo det är i och för sig sant, men den är ju formaterad? Hur blir det då? Börjar bli för trött för det här känner jag.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |