Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2013

Returnera SSD

Hejsan, nu är de så att jag hade beställt datadelar för att bygga ihop en dator. När mitt packet ifrån Nettonet kom så gick jag för att hämta det. Sedan upptäckte jag att SSD hårddisken var ihop pressad vid sata och data ingången på hårddisken packetet är inte öppnat man ser det utifrån hur ska jag returnera och få mina pengar tillbaks?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2003

Börja med att ta kontakt med NetOnNet.

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2013

Vad ska jag säga till dem? Vill inte betala för att jag ska skicka tillbaka den på grund av att det säkert var transport skada.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2011

Du måste snacka med netonnet det är i första hand avsändaren som gör en reklamation till posten.

Ring dom så snart som möjligt , annars kommer du få göra en egen reklamation till posten. Då postens förpackningskrav är hårda så är det inte säkert de går igenom. Jag kan med hög sanolikhet säga att netonnet byter ut med dig direkt. Om du kontaktar dom inom 1-3 dagar som det står på deras hemsida. Du måste spara allt emballage för utredning hos posten. så här står de "Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. " Mvh en förre detta besiktningsman på posten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Saxat från deras hemsida, kan det bli mycket tydligare? Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans Kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Ja nog är det ju fantastiskt att man måste starta en tråd om en såhär simpel sak.
Ska nog starta en tråd nästa gång jag får med mig en gammal mjölk eller nått från butiken. För det kan nog bli knepigt att klura ut va man ska göra...

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av WongFeiHung:

Ja nog är det ju fantastiskt att man måste starta en tråd om en såhär simpel sak.
Ska nog starta en tråd nästa gång jag får med mig en gammal mjölk eller nått från butiken. För det kan nog bli knepigt att klura ut va man ska göra...

Du borde kunna kräva butiken på skadestånd!
Vi har ju läst ett par trådar om hur man ska hantera sådant på bästa sätt.

1. Starta tråd på swec så att man får lite "kött på benen".
2. Kräva skadestånd av butik.
3. (om ovanstående inte lyckas) kräva rabatt på samtliga mejeriprodukter i butik.
4. (om ovanstående inte lyckas) kräva dyrare mjölk, en så kallad ersättningsvara. Har man köpt mellanmjölk kan man kräva riktig mjölk som ersättning.
5. (om ovanstående inte lyckas) hänga ut butiken på forum och påstå att de är ett bluff-företag

Jo, det börjar bli lite sent..

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av tippen:

Du borde kunna kräva butiken på skadestånd!
Vi har ju läst ett par trådar om hur man ska hantera sådant på bästa sätt.

1. Starta tråd på swec så att man får lite "kött på benen".
2. Kräva skadestånd av butik.
3. (om ovanstående inte lyckas) kräva rabatt på samtliga mejeriprodukter i butik.
4. (om ovanstående inte lyckas) kräva dyrare mjölk, en så kallad ersättningsvara. Har man köpt mellanmjölk kan man kräva riktig mjölk som ersättning.
5. (om ovanstående inte lyckas) hänga ut butiken på forum och påstå att de är ett bluff-företag

Jo, det börjar bli lite sent..

Forumet skulle försvinna om man tog bort alla trådar som handlar om sånt här, och moderatorer faktiskt stängde trådar om saker som redan har tagits bort hundratals gånger. Den smällen tar jag gärna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010

Folk är bara allmänt lata för att ta reda på svaren själva..

Detta är ett solklart fall då det står på NetonNet hemsida precis hur du ska göra.

Om inte annat www.google.se kan hjälpa dig i dom flesta lägen

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av abbyg:

Hejsan, nu är de så att jag hade beställt datadelar för att bygga ihop en dator. När mitt packet ifrån Nettonet kom så gick jag för att hämta det. Sedan upptäckte jag att SSD hårddisken var ihop pressad vid sata och data ingången på hårddisken packetet är inte öppnat man ser det utifrån hur ska jag returnera och få mina pengar tillbaks?

herregud människa, tänk nu efter, du har köpt en vara från netonnet, du frågar vad du ska göra på swec? jobbar netonnet på swec? suck...