Delay när jag öppnar "My Computer"

Permalänk
Medlem

Delay när jag öppnar "My Computer"

Får en väldans delay (uppemot 5 sekunder) när jag öppnar den-här-datorn-fönstret. Har varit mitt standard-sätt att browsa filer och börjar bli mäkta störande. Skapar jag en genväg rakt in på någon av de olika diskarna går det helt smärtfritt utan fördröjning, precis som tidigare.

Jag har inte ändrat något med hårdvaran eller installerat några nya program såvitt jag kommer ihåg. Hårddiskarna fungerar som de ska och som sagt gäller fördröjningen ENDAST när jag öppnar den-här-datorn-fönstret, så att säga. Att browsa mellan mappar på hårddiskarna när fönstret väl är öppet är inga som helst problem.

Någon som har några förslag?

Cliffnotes:
*Segt som fan att öppna upp "my computer"
*I övrigt fungerar det hur bra som helst att browsa runt i explorer på de olika hårddiskarna

Tack!

EDIT: Kör win7 och har inga network drives (som jag kan se i rutan iaf).

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem

Har du någon extern hårddisk ikopplad? Eller stängs någon av dina (om du har flera) interna hårddiskar ner när du inte använder dem på länge? Sådant kan orsaka att fönstret fryser när diskarna måste spinna upp igen.

Permalänk
Medlem

EDIT: dubbel

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baselord:

Har du någon extern hårddisk ikopplad? Eller stängs någon av dina (om du har flera) interna hårddiskar ner när du inte använder dem på länge? Sådant kan orsaka att fönstret fryser när diskarna måste spinna upp igen.

Inget extern och inga mumbo-jumbo prylar inkopplade såvitt jag vet. Jag har en network share till en Apple TV med XBMC på en av hårddiskarna, men problemet kom långt efter att jag ordnade med det och är kvar även om jag har Apple TVn avstängd.

Hur ser jag efter om hårddiskarna snurrar ned? Några fler förslag, någon?

Tack <3

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.