Permalänk
Medlem

Körde igår för första gången, gillar spelet mer än jag trott.. Kör CW på Dragon, kommer kötta på ganska bra idag & i helgen, så om någon vill haka på så lägg till mig @plaayguu (är bara lvl 16), eller om ni bara behöver en vän lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

Körde igår för första gången, gillar spelet mer än jag trott.. Kör CW på Dragon, kommer kötta på ganska bra idag & i helgen, så om någon vill haka på så lägg till mig @plaayguu (är bara lvl 16), eller om ni bara behöver en vän lol

Tänkte se om jag orkar dra upp min nya GWF till 60 i helgen. Han är dock bara level 8 än så länge. Är dock fortfarande på jobbet, kommer börja köra runt 16:00 förmodligen. Så beroende på hur mkt du kör kan jag nog haka på. Om du inte kör i samma takt dvs och alltid ligger ett gäng levels över mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Tänkte se om jag orkar dra upp min nya GWF till 60 i helgen. Han är dock bara level 8 än så länge. Är dock fortfarande på jobbet, kommer börja köra runt 16:00 förmodligen. Så beroende på hur mkt du kör kan jag nog haka på. Om du inte kör i samma takt dvs och alltid ligger ett gäng levels över mig.

adda, så får vi se vad som händer! jag är nog inte online förrän 19, så du hinner kanske ikapp

Permalänk
Medlem

Stör mig att 120hz inte fungerar!
Man kan välja det men den hoppar tillbaka till 60hz typ direkt.
Frustrerande som sören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jebban:

adda, så får vi se vad som händer! jag är nog inte online förrän 19, så du hinner kanske ikapp

Gick riktigt fint igår, men måste säga att GWF har otroligt dålig damage på lägre level. Helt sjuk dålig. Hade jag inte sett dom på högre level hade jag aldrig kört en GWF. Jösses alltså. Är som att man svingar en jättenudel istället för ett stort svärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Stör mig att 120hz inte fungerar!
Man kan välja det men den hoppar tillbaka till 60hz typ direkt.
Frustrerande som sören.

Tills utvecklarna fixat detta kan du göra såhär: Skriv "/Maxfps 120" i chatten. (Man kanske måste ha vsync off oxå, minns inte)

Kontrollera med "/Showfps 1"

Permalänk
Medlem

Någon som gjort en Sweclockers guild på Dragon?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu finns det en officiell SweClockers guild på Beholder servern!

Tyvärr verkar söksystemet lite trasigt så om ni inte kan ansöka via "find guild" så kan ni ta kontakt med mig (Revea@revencc eller bara @revencc) och be om att gå med i guilden.

Vad jag har hört så ska dom dra ihop alla servers till en, så då kan alla SweC'are gå med i den.

Syns i Neverwinter

Edit: Hoppa gärna in på vår mumble också!
mumble.sweclockers.com;64738

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Någon som gjort en Sweclockers guild på Dragon?

Inte vad jag vet, vet inte ens om vi är tillräckligt många för att skapa en på dragon eller om det är värt det om vi är så pass få ändå.

Skrivet av Raven_cc:

Nu finns det en officiell SweClockers guild på Beholder servern!

Tyvärr verkar söksystemet lite trasigt så om ni inte kan ansöka via "find guild" så kan ni ta kontakt med mig (Revea@revencc eller bara @revencc) och be om att gå med i guilden.

Vad jag har hört så ska dom dra ihop alla servers till en, så då kan alla SweC'are gå med i den.

Syns i Neverwinter

Edit: Hoppa gärna in på vår mumble också!
mumble.sweclockers.com;64738

Hur många är ni som kör på Beholder? Jo planen är att dom ska merga alla shards till en. Enda officiella som finns är "kort efter launch".

Appropå något helt annat, fick upp min GWF till 60 i helgen som planerat. Har blygsamma 6.5K GS på honom, klagar inte på skadan han gör då jag får ca samma damage i CT som jag fick på min TR när han var nydingad. Däremot är min GWF mer squishy än min TR av någon anledning. Min gissning är för att TR har CC på låg CD + stealth, är inga problem att köra CT utan healer på min TR - Smokebomb = Kärlek. Dock med min GWF när jag testade det så exploderade jag i små små bitar om jag sprang in i en grupp och började svinga svärdet för glatta livet.

Någon som kör en GWF och vet om det blir en stor skillnad i survivability med bättre gear? Eller kommer man alltid vara lika squishy som en övermogen vattenmelon?

Permalänk
Skrivet av Rorax:

Inte vad jag vet, vet inte ens om vi är tillräckligt många för att skapa en på dragon eller om det är värt det om vi är så pass få ändå.

Hur många är ni som kör på Beholder? Jo planen är att dom ska merga alla shards till en. Enda officiella som finns är "kort efter launch".

Appropå något helt annat, fick upp min GWF till 60 i helgen som planerat. Har blygsamma 6.5K GS på honom, klagar inte på skadan han gör då jag får ca samma damage i CT som jag fick på min TR när han var nydingad. Däremot är min GWF mer squishy än min TR av någon anledning. Min gissning är för att TR har CC på låg CD + stealth, är inga problem att köra CT utan healer på min TR - Smokebomb = Kärlek. Dock med min GWF när jag testade det så exploderade jag i små små bitar om jag sprang in i en grupp och började svinga svärdet för glatta livet.

Någon som kör en GWF och vet om det blir en stor skillnad i survivability med bättre gear? Eller kommer man alltid vara lika squishy som en övermogen vattenmelon?

Alla jag känner spelar på beholder, väldigt mycket svenskar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limerence:

Alla jag känner spelar på beholder, väldigt mycket svenskar där.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som att Dragon är invaderat av Flashback, brukar se lite spam i olika zoner där folk skriker efter invite till flashback guilden. Funderar på om det är värt att dumpa diamonds på att köpa bättre gear till min GWF.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är detta spelet väldigt dyrt? Köpte precis paketet för 59,99$ och det gick alltså på 498kr, jag förväntade mig nämligen runt ~350kr... Nåja, tänkte även skapa ny karaktär på Beholder, typiskt när man redan nått lv25 men borde gå hyfsat snabbt.

Många som är med i Sweclockers guild på Beholder?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Är det bara jag eller är detta spelet väldigt dyrt? Köpte precis paketet för 59,99$ och det gick alltså på 498kr, jag förväntade mig nämligen runt ~350kr... Nåja, tänkte även skapa ny karaktär på Beholder, typiskt när man redan nått lv25 men borde gå hyfsat snabbt.

Många som är med i Sweclockers guild på Beholder?

Du kunde köpt spelet för 19 dollar?

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Är det bara jag eller är detta spelet väldigt dyrt? Köpte precis paketet för 59,99$ och det gick alltså på 498kr, jag förväntade mig nämligen runt ~350kr... Nåja, tänkte även skapa ny karaktär på Beholder, typiskt när man redan nått lv25 men borde gå hyfsat snabbt.

Många som är med i Sweclockers guild på Beholder?

Spelet är helt gratis, sen om du väljer att betala för ingame items är en annan sak

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antzzo:

Du kunde köpt spelet för 19 dollar?

Jo det är ju sant, men sanningen är den att sakerna man fick till lockade mig.

Skrivet av TiasE:

Spelet är helt gratis, sen om du väljer att betala för ingame items är en annan sak

Hehe jo det är ju det, nåja jag funderar på att spela spelet ett tag så det kanske lönar sig. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kr0owe:

Är det bara jag eller är detta spelet väldigt dyrt? Köpte precis paketet för 59,99$ och det gick alltså på 498kr, jag förväntade mig nämligen runt ~350kr... Nåja, tänkte även skapa ny karaktär på Beholder, typiskt när man redan nått lv25 men borde gå hyfsat snabbt.

Många som är med i Sweclockers guild på Beholder?

Det skapades igår, vi är väl kanske tio från Mumble. Det kommer nog att öka fort...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Är det bara jag eller är detta spelet väldigt dyrt? Köpte precis paketet för 59,99$ och det gick alltså på 498kr, jag förväntade mig nämligen runt ~350kr... Nåja, tänkte även skapa ny karaktär på Beholder, typiskt när man redan nått lv25 men borde gå hyfsat snabbt.

Många som är med i Sweclockers guild på Beholder?

Grejen är den att vi i EU betalar inte i dollar. Det står i dollar på deras sida men sen ändrar dom det till Euro som också blir dyrare då det måste läggas till VAT (Value Added Tax).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det skapades igår, vi är väl kanske tio från Mumble. Det kommer nog att öka fort...

Ok, ansöker till guildet senare.

Min karaktär heter Coffey Vanguard och är en GF.

Skrivet av Rorax:

Grejen är den att vi i EU betalar inte i dollar. Det står i dollar på deras sida men sen ändrar dom det till Euro som också blir dyrare då det måste läggas till VAT (Value Added Tax).

Ah ok, alltid ska man behöva lida för att man bor i EU...

Hur får jag mina items nu då? Har bara fått en extra character slot och 600k astral diamonds men kan inte hitta resten utav grejerna...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ok, ansöker till guildet senare.

Min karaktär heter Coffey Vanguard och är en GF.

Ah ok, alltid ska man behöva lida för att man bor i EU...

Hur får jag mina items nu då? Har bara fått en extra character slot och 600k astral diamonds men kan inte hitta resten utav grejerna...

finns en foundry master som du kan collecta ifrån eller gå till en mailbox och ta innehållet därifrån

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Rätt kul spel (kommer från någon som aldrig har rört ett MMORPG)

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av kr0owe:

Ok, ansöker till guildet senare.

Min karaktär heter Coffey Vanguard och är en GF.

Ah ok, alltid ska man behöva lida för att man bor i EU...

Hur får jag mina items nu då? Har bara fått en extra character slot och 600k astral diamonds men kan inte hitta resten utav grejerna...

Om du inte lyckas hitta guilden via den något trasiga sökfunktionen så kan du skicka ett mail till mig (@revencc) så kan jag fixa det sen när jag kommer tillbaka.

Man måste nämligen skicka ett meddelande till någon som kan bjuda in folk. Jag skulle vilja att det fanns en ansökningsfunktion... det kommer nog hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Vapnet man får som founder är ju löjligt bra, det är nästan så att jag känner mig som en fuskare... Jag är nu lv18 och kan snart använda min 110% mount.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vapnet man får som founder är ju löjligt bra, det är nästan så att jag känner mig som en fuskare... Jag är nu lv18 och kan snart använda min 110% mount.

Jo det är enormt bra att ha när man börjar. Dock byter man ut det rätt snabbt. När jag gjorde min GWF bytte jag ut det på level 16 då jag fick vapnet från CT. Dock blir det så att man blir lite bortskämd och tror sin klass är bättre än den är. Kör man cleric oneshottar man nästan allt i början. Och får även en AoE som oneshottar alla minions.

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra guild på Dragon servern? Tänkte skapa en senare annars så fort jag kan.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

jo fast det där har man ju hört förut, många löften men än så har jag inte sett någon lyckas

kör hellre ett singel player rpg spel...

Jag kollade angry joes recension av Guild Wars 2, och jag måste säga att spelet verkar vara en precis så fräsch vind som jag trodde det skulle bli för 3-4 år sen. Egentligen är det nog samma recept som mmo brukar ha, men arenanet verkar ha lyckats göra något som har hållbarhet.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Jo det är enormt bra att ha när man börjar. Dock byter man ut det rätt snabbt. När jag gjorde min GWF bytte jag ut det på level 16 då jag fick vapnet från CT. Dock blir det så att man blir lite bortskämd och tror sin klass är bättre än den är. Kör man cleric oneshottar man nästan allt i början. Och får även en AoE som oneshottar alla minions.

Bara kört CT en gång och fick inget så har fortfarande kvar svärdet men en uppgradering hade inte skadat.

Btw kan man inte köra CT igen om man är lv23? Det verkar även som att man kan levla förbi quests så att dom inte går att göra vilket är en aning kasst ifall man t.ex är ute efter något speciellt reward...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Bara kört CT en gång och fick inget så har fortfarande kvar svärdet men en uppgradering hade inte skadat.

Btw kan man inte köra CT igen om man är lv23? Det verkar även som att man kan levla förbi quests så att dom inte går att göra vilket är en aning kasst ifall man t.ex är ute efter något speciellt reward...

Vet inte om du kan levela ifrån quest, däremot kan du levela ifrån dungeons (du kan joina manuellt, dock inte genom kön). Men kan inte tänka mig att ett level 16 vapen från CT är mycket bättre än level 23 grön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Någon som har en bra guild på Dragon servern? Tänkte skapa en senare annars så fort jag kan.

Friskyttarna finns på Dragon.

Permalänk
Medlem

Råkar inte vara någon som har en rank 20 mailsmith och känner för att sälja shirt/pants med socket på till ett bra pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Rätt kul spel (kommer från någon som aldrig har rört ett MMORPG)

Jag har spelat olika MMO men tycker dom flesta är dåliga. WoW är ett okej spel men
knappast värt att betala för i månaden. NW är nog det bästa MMO, i alla fall av dom jag testat.
Gillar verkligen hur combatsystemet funkar, det är inte bara stå där och autoattacka och använda spells.
Spelar på Beholder