Installation av Wondows 7 på SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Killdisk lär fungera eftersom det raderar allt som finns men förklarar knappast problemet. Är det jag googlade fram om problem med dynamiska diskar helt fel? Jag vill helst alltid veta exakt vad det är som orsakar vilka problem.

Som du vet låser vi aldrig några trådar utan mycket speciella anledningar, men du skrev det kanske bara för att retas?

Har ingen åsikt om ditt tips om dyn. diskar eftersom jag inte provat ditt råd. Håller med om att vi vill veta för att lära.
Kom å tänka på killdisk som en snabbfix, ett sk. paradigmskifte, tänk om-tänk nytt, du vet...

Trådlåsning? OK-kunde skrivit "mission accomplished" i stället. Jag retas väldigt sällan utan att innan blivit provocerad.

Permalänk

Tack alla för hjälpen !!!!!

Det fixade sig när jag använde killdisk. Sedan använde jag diskhantering för att formatera SSD disken.
Efter det var det inga problem att installera Windows 7. Felet var nog att den var dynamisk, efter jag använde killdisk och formaterade om disken så blev den primär.

Jag tackar alla för bra information och snabba svar. Det här forumet lär jag besöka igen när jag har något problem.

Mvh André

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxin1969:

Tack alla för hjälpen !!!!!

Det fixade sig när jag använde killdisk. Sedan använde jag diskhantering för att formatera SSD disken.
Efter det var det inga problem att installera Windows 7. Felet var nog att den var dynamisk, efter jag använde killdisk och formaterade om disken så blev den primär.

Jag tackar alla för bra information och snabba svar. Det här forumet lär jag besöka igen när jag har något problem.

Mvh André

Bra - du får gärna klicka några ggr på "Gilla"-knappen nedan