Video: Transparent mobiltelefon i tidigt prototypstadie

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Precis, som ännu inte finns. Är du dum? Dem håller ju på nu och se vart man kan komma med detta.

Fint med alla moralkärringar här som gnäller över vad som är så dåligt med transparenta telefoner.

Eftersom vi använder personangrepp stilen bemödar jag mig inte mer än att lägga dig på min Ignore list.

Permalänk
Musikälskare

Det är framtiden imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

lyssnade du inte på vad han sa?
han sa ju att delen där tex batteriet satt nu kommer att vara täckt senare då man inte behöver se dom komponenterna

Jag vet, men batteri och kretskort med cpu, gpu, minne, antenn(er) och modem i moderna mobiltelefoner är ordentligt mycket större än den lilla nedre delen på prototypen.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Precis!

Internet är precis lika onödigt, vi har biblotek och uppslagsverk!

Tro mig jag är oftast ingen bakåtsträvare, dock kan jag inte se en enda fördel med att ha transparent skärm på sin telefon.

Permalänk
Medlem

Teknik är underbart! Gillar nya och annorlunda saker som man kanske känner igen från gamla sci-fi filmer. Sci-fi no more!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag som brukar ha problem att hitta min mobil, hur f*n ska jag hitta den här?

Den ligger här nånstans, *fummel* *fummel*

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk

Varför skulle man vilja ha en sån?

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur bra min hand fungerar som bakgrund när surfar/kollar video/skriver sms...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

ett närmare star trek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Precis, som ännu inte finns. Är du dum? Dem håller ju på nu och se vart man kan komma med detta.

Fint med alla moralkärringar här som gnäller över vad som är så dåligt med transparenta telefoner.

Vad de visar upp är en bit genomskinlig plast som de petat in batterier och ett sdkort i, det finns ingen fungerande hårdvara i den så som genomskinlig display eller cpu m.m. musiken i klippet kommer ju uppenbarligen inte heller från telefonen, det hela är skumt presenterat.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

känns riktigt fake, en glasskiva med ett klistermärke till siffra på, inga förbindelser mellan sd kort och något huvudkort, samma med microfon och hörlur. och ingen arm krets lr något. bara fake.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

http://blogs.valvesoftware.com/abrash/why-you-wont-see-hard-a...

Genomskinlig skärm är ett problem som man inte löst ännu. Klart man kan göra en mobil som är genomskinlig, men komponenterna tar mycket mer plats än vad som visas i skärmen (kolla på batterierna, jag menar, kom igen!). Calling vapourware.

Jag hoppas att du inte menar allvar nu?
Till alla som tvivlar på teknologin och lever i det förflutna:

Hologram kan lätt skapas med lasrar och prismaglas. Vad är då skillnaden på en genomskinlig mobiltelefon och en skärm som holografiserar?
Jo. Det är lättare att skapa en genomskinlig mobiltelefon då det finns ett slags nanoplast (det heter inte nanoplast, men fibret i "filmen" som alla kallar för skärm är små små kristaller som kallas för nano, och det är en genomskinlig typ av plast), som används för bl.a kameror och IR, gör man ett stort sådant så är det inte omöjligt överhuvudtaget att skapa en sån här mobiltelefon.
Titta på processorerna i GPUer tillexempel? Vad ligger de på nu? 26-30nm om inte mindre? och alla vet att nanometer är mindre än t.ex millimeter.

Varför skulle det vara så omöjligt att skapa delar till en sådan här mobiltelefon då?

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

lyssnade du inte på vad han sa?
han sa ju att delen där tex batteriet satt nu kommer att vara täckt senare då man inte behöver se dom komponenterna

Det vill ju ändå till betydligt mindre komponenter för att få plats på en sådan liten yta annars kommer den nog bli ganska bred.

Permalänk
Medlem

SE hade en mobil med transparent skärm iaf.

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Den skärmen i bilens vindruta, hjämvisiret när jag åker motorcykel eller i glasögon kan jag förstå. Men i mobilen, där är det ju en massa komponenter inuti som skymmer sikten?

Permalänk
Medlem

Haha fan va pinsam video. Då ska jag fan göra en prototyp av en nanoblöjja med inbyggd jetpack!

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Då behåller jag min lur ett litet tag till och väntar på en kombo av linser i stället för Google glasses och en liten snäcka att stoppa i hörselgången. Vad jag nu ska ha micken har jag inte klurat ut än men det blir väl en liten pin att sätta på tröjkragen alt. att det finns en liten mikrofon i hörselsnäckan också

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Visst det kan väl vara tufft och så om man har någon form av material bakom som genom en elektrisk ström eller något kan bli otransparent så man slipper ha sin hand som bakgrundsbild. Om det finns några praktiska användningsområden för en telefon med genomskinlig display återstår att se...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Den som tror att det inte finns något bakom skärmen på en smartphone och att detta kan fungera behöver nog tänka om endel (alternativt prova att montera sönder en smartphone och utbilda sig).

De kan ju återkomma när de förutom en genomskinlig skärm även kan presentera genomskinligt batteri, simkort, processor, minnen och kamera. Då kanske jag blir imponerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THURGOOD:

Haha fan va pinsam video. Då ska jag fan göra en prototyp av en nanoblöjja med inbyggd jetpack!

Och du vill se igenom blöjor, för att?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Lycka till att hitta den på ett lätt sätt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Uniko:

Och du vill se igenom blöjor, för att?

Sen när är "nano" eller "jetpack" synonymt med "transparent"?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Coolt? Ja, men samtidigt vill man inte alltid att folk kan se vad man gör. Tekniken kanske är bättre lämpad i butiker, banker etc. så de slipper vrida på skärmen för att visa något för kunden. Fast då måste man lösa att det blir spegelvänt iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sen när är "nano" eller "jetpack" synonymt med "transparent"?

Läser du i tråden ser du att det diskuterats om nano, genomskinlig plast.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Kommer bli aningen svårare att kolla på 18+ filmer ute bland folk.... eller va?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Är rätt uppenbart fejk, man ser ju att den inte innehåller några komponenter, batteriet är knappceller, den enda tekniken de har till att göra den där telefonen är en genomskinlig display, de behöver komma på hur de gör komponenterna transparenta, eller hur de gör dem så små att de får plats i nederdelen och ändå kan prestera tillräckligt.

Även om de lyckas med allt detta måste man ändå fråga sig; Varför? Varför i helvete skulle man vilja ha en genomskinlig mobil? För att få se sin hand bakom? Sure, det ser lite coolt ut, men ändå helt meningslöst, fattar inte varför man skulle lägga massa arbete på något som ändå är helt meningslöst

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Uniko:

Läser du i tråden ser du att det diskuterats om nano, genomskinlig plast.

Nano betyder inte genomskinlig, han pratade om något som han kallade nanoplast, vet inte om han menar nanofilm eller något annat, men ordet nano syftar bara på att det framställts genom nanoteknologi. När intel pratar om sin nya teknologi som är x-antal nm (nanometer) så syftar de inte på att den är transparent plast

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

ang storleken så har jag en mk802 stort som ett litet usb minne. Släng in det i nederdelen med rätt mjukvara så har du en fungerande telefon. Problemet blir batteriet. Det är svårare göra mindre och ändå erbjuda bra batteritid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

Alla hade såna här i Deus Ex human revolution

Cyborgen som var Ûber mäktig men kunde inte springa mer än i 5 sekunder xD

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Entusiast

Han visade ju ingenting? Två bitar plexi och lite 3D klistermärken. Tror inte ett dugg på detta förrän dom visar den göra något