Installationen startar om! (Usb)

Permalänk

Installationen startar om! (Usb)

Hej! Jag håller på att installera windows på min nya dator via ett usb, det fungerade bra och jag valde språk, hdd, x64 osv. Installationen flyter på bra, men när det är dags att starta om datorn (detta görs automatiskt) så börjar installationen om igen?! Jag måste alltså välja språk, och allt det där igen och installationen verkar ha "glömt" var den var och börjar läsa installationen från början, ända tills jag kommer till omstarten igen, då händer samma sak igen. Har testat att dra ut usb-minnet när datorn håller på att startas om men det hjälpte inte. Tack på förhand!

Skrivet med mobil.

Permalänk
Medlem

Hände samma sak för mig, jag gick in i bios och valde att boota från hårddisken istället för USB så fortsatte det som vanligt.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Ja, du måste välja att boota från hårddisken, för att annars om USB-minnet är i så tror den att den ska boota från USB, och då börjar installationen om. Så tryck F12, eller vilken knapp det nu är på din dator och tryck HDD

Permalänk
Skrivet av Sloghunt:

Hände samma sak för mig, jag gick in i bios och valde att boota från hårddisken istället för USB så fortsatte det som vanligt.

Skrivet av AdamNor:

Ja, du måste välja att boota från hårddisken, för att annars om USB-minnet är i så tror den att den ska boota från USB, och då börjar installationen om. Så tryck F12, eller vilken knapp det nu är på din dator och tryck HDD

Okej, ska skriva hur jag tror att jag ska göra, säg gärna till om jag tänker rätt nu.

In med usb, börja installationen, när installationen vill starta om datorn låter jag den göra det, INNAN datorn startar upp igen, in i bios och ändra från USB till HDD och sedan starta om igen?

Sorry om jag verkar efterbliven, inte speciellt duktig på detta. :/

Tack för er snabba hjälp!