Mitt senaste köp från tradera, kan inte annat än att RUSKA på huvudet !!!!

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp från tradera, kan inte annat än att RUSKA på huvudet !!!!

Jag köpte en defekt 24" tft skärm som jag skulle laga men jag har aldrig vart med om en sämre packning än detta:

Ett album med mer bilder:
http://postimage.org/gallery/9kua8ojw/946b4712/

När jag kom till ombudet och han sa att det var lite transportskadat kunde jag aldrig i mitt liv föreställa mig att
det skulle vara packat så uselt kan inte annat än att ruska på huvudet och bara undra om denna person
som skickade paketet är helt IQ befriad?!

Här är annonsen på tradera jag varnar folk starkt för att handla av henne, lägger inte ut hennes namn då det bryter
mot PUL.

http://www.tradera.com/skarm-lg-flaron-monitor-lcd-lg-l246wh-negru-auktion_301825_174101356

Är det någon som vet vart man kan vända sig i mitt fall ARN är ju bara för företag att dra detta till tingsrätten för 126kr
är ju värdelöst och inte värt besväret, men jag har kontaktat säljaren och talat om att jag inte är nöjd och kräver mina pengar tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

50:- för skärmen... säljaren var nog inte så glad, kostade väl mer att lämna in skiten...

Permalänk

Tradera själva vill gärna bli informerade om sådana här saker. Även om de säger att de inte löser problemen alls kan de säkert hjälpa till.

Permalänk
Medlem

Ja jag skall informera tradera om det summan är ju en spottyver, men muppen skyller på schenker lol!

Ja vad säger man IQ badboll lol

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av junkan:

50:- för skärmen... säljaren var nog inte så glad, kostade väl mer att lämna in skiten...

Det håller jag med om att 51kr är inget att bråka om men en normalt begåvad människa packar saker så att de kommer fram hela!

Läs andras omdömen, så ser du att jag inte är den enda...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Hon gör ju fake omdömen, tråkigt att det hände men du skulle läst hennes omdömen, hon har taskig svenska och nästan alla omdömen har det (taskig svenska), plus på en av recensionerna står det "välkommen åter?" alltså som köpare då, inte säljare då ?

Hon är inte legit alls.

bara "OBS - inte fungerar, jag har ingen aning om vad fel, bilderna inte kommer inget ljus när Trun på. "

speccsen är också spanska för mig eller liknande -.^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

(img)

När jag kom till ombudet och han sa att det var lite transportskadat kunde jag aldrig i mitt liv föreställa mig att
det skulle vara packat så uselt kan inte annat än att ruska på huvudet och bara undra om denna person
som skickade paketet är helt IQ befriad?!

Här är annonsen på tradera jag varnar folk starkt för att handla av henne, lägger inte ut hennes namn då det bryter
mot PUL.

Vem tusan packar sådär slarvigt Ser för jävligt ut, sopcontainer anyone?

Hoppas klantarslet får lära sig hur man packar saker.

Permalänk
Inaktiv

Jag antar att den fortfarande inte fungerade när du fick hem den?

Permalänk
Medlem

Uppdatering fick svar på knagglig engelska tänkte att det fattar hon bättre?!

Hej . sorry for what happend that was not my fulit ,that schenker fulit, but anyway , send it back and got your money , dont need to be angry , take easy .
life not end for this screen ,the cose only 126 kr .
hope you have good weekend .

Mvh Aleksandra

Det är tydligen inte hennes fel utan schenkers?! lol tänker inte ens besvära mig att skicka tillbaka skärmen

Gisses vad korkade människor det finns *face palm*

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Ja jag skall informera tradera om det summan är ju en spottyver, men muppen skyller på schenker lol!

Ja vad säger man IQ badboll lol

Tyvärr tror de flesta att när man skickar paket som vanlig paketfrakt så fraktas sakerna ensamma i en bil, sorteras för hand av en person som bara tar hand om 5 paket om dagen och att det sedan levereras personligen till mottagare.

Paket staplas, släpps, får andra paket fallna på sig, faller själva och i värsta fall kastas. Logistiken med vanliga paket är en industri där så många paket ska fraktas så snabbt som möjligt, kvantitet går före kvalité. Vill man ha bättre så kostar det extra. Inget transportbolag är mycket värre än något annat.

Permalänk
Medlem

Ja jag vet hur saker brukar behandlas under leverans sett paket komma rullande på postens sorterings terminal i örebro tex lol

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv

För 50 spänn hade jag typ stoppat ner den i en ICA-kasse

Permalänk
Medlem

vänta lite .........det är ju inte hennes fel hm ska köpa s2 från tradera hoppas inte jag råkar ut för sånt .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Fattar inte hur man kan slarva så. Ska det snålas med emballaget så ska de 75:- i fraktavgift innebära att hon bär den till din dörr

Visa signatur

Travelmate 5520 som spelar upp star trek exemplariskt sålänge man inte uppdaterar till OneiricOcelot

Permalänk

Tyvärr är det så (om jag minns rätt) att ansvaret för försändelsen övergår till transportören så fort de tagit mot varan. Om personerna som sitter och tar emot dessa helt värdelöst förpackade saker kunde lite mer skulle de vägra att överta ansvaret.
Själv fick jag ett PS2, som jag köpt via Tradera, inlindat i en sopsäck och ihoptejpat

Det borde vara en självklarhet att fraktbolagen nekar transport av bristfälligt packat gods.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Sötast

Att postombudet ens tar emot ett sådant paket? Galenskap...

Du borde prova sätta lite "Trun" på skärmen så kanske den funkar

Permalänk
Medlem

Ja jag funderar jag med på hur sjutton hur ett ombud ens kan ta imot det, skall prova lite Trun

Som hon vill att jag skall returnera skärmen... men låt säga att det kostar 150kr då + mina 126kr och sen skiter hon i att betala
tillbaka 276kr känns så där lagom pålitligt nej behåller den laga nätdelen och använda skiten, för att sälja en krock skadad repig
skärm lär ju inte bli lätt lol

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porridgeball:

Tyvärr är det så (om jag minns rätt) att ansvaret för försändelsen övergår till transportören så fort de tagit mot varan. Om personerna som sitter och tar emot dessa helt värdelöst förpackade saker kunde lite mer skulle de vägra att överta ansvaret.
Själv fick jag ett PS2, som jag köpt via Tradera, inlindat i en sopsäck och ihoptejpat

Det borde vara en självklarhet att fraktbolagen nekar transport av bristfälligt packat gods.

Självklart bör dock säljaren följa fraktbolagets krav på förpackningarna som ställs, om inget annat avtalats. T.ex. Posten har krav på att paket ska klara fall på 1+ meter på betonggolv etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagis2k:

Här är annonsen på tradera jag varnar folk starkt för att handla av henne, lägger inte ut hennes namn då det bryter
mot PUL.

Såja, ta det lite lugnt. Du köpte en trasig skärm och fick en trasig skärm, dåligt packad eller ej men här är en liten tankeställare:

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp, påhopp eller andra otrevligheter får inte förekomma. Förstora inte upp problemet och ge alltid motparten en chans att rätta till situationen innan du skapar en tråd i forumet.

Jag kan se att du kontaktat säljaren och det är ju bra. Du fick dessutom ett - tycker jag - trevligt bemötande:

Skrivet av Hagis2k:

Uppdatering fick svar på knagglig engelska tänkte att det fattar hon bättre?!

Hej . sorry for what happend that was not my fulit ,that schenker fulit, but anyway , send it back and got your money , dont need to be angry , take easy .
life not end for this screen ,the cose only 126 kr .
hope you have good weekend .

Mvh Aleksandra

Det är tydligen inte hennes fel utan schenkers?! lol tänker inte ens besvära mig att skicka tillbaka skärmen

Gisses vad korkade människor det finns *face palm*

Du kunde ju alltid tagit en titt på säljarens omdömen innan du gav dig in i en budgivning. För trots att det finns några köpare som tycker att deras varor varit bra paketerade finns ju även ett antal som hävdar raka motsatsen. Om det sedan var viktigt att skärmen kom fram i defekt skick men utan ytterligare försämringar hade du kunnat fråga säljaren om att paketera väl (och då givetvis vara beredd på att det kostar mer).

Du säger att du inte tänker bemöda dig med att skicka tillbaka skärmen. Nähä, då undrar jag vad du vill ska hända egentligen? För annars är jag nog beredd att hålla med säljaren: ta det lugnt, världen har inte gått under.

Skrivet av Xenoz:

Hon gör ju fake omdömen, tråkigt att det hände men du skulle läst hennes omdömen, hon har taskig svenska och nästan alla omdömen har det (taskig svenska), plus på en av recensionerna står det "välkommen åter?" alltså som köpare då, inte säljare då ?

Hon är inte legit alls.

bara "OBS - inte fungerar, jag har ingen aning om vad fel, bilderna inte kommer inget ljus när Trun på. "

speccsen är också spanska för mig eller liknande -.^

Du får gärna hänvisa till vilka omdömen som skulle vara fejk. För när jag tittar på säljarens omdömen som säljare tycker jag att de ser normala ut. Tittar jag på de omdömen som säljaren lämnat på andra ser jag däremot en del grammatiska fel samt stavfel. Men du, hur någon uttrycker sig språkligt gör väl inte honom eller henne till en sämre säljare, eller? Angående "välkommen åter" ser jag fyra stycken sådana omdömen där varje omdöme lämnats av en säljare som sålt något till henne. Ett påstående om att säljaren inte skulle vara legit alls hamnar för mig i kategorin kvalificerat skitsnack.

Och för övrigt ser språket ut att vara rumänska.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Avstängd

Sjukt dålig stil iaf. tycker det är tråkigt men man kan inte göra så mycket än att ta kontakt med säljaren och försöka lösa problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Du får gärna hänvisa till vilka omdömen som skulle vara fejk. För när jag tittar på säljarens omdömen som säljare tycker jag att de ser normala ut. Tittar jag på de omdömen som säljaren lämnat på andra ser jag däremot en del grammatiska fel samt stavfel. Men du, hur någon uttrycker sig språkligt gör väl inte honom eller henne till en sämre säljare, eller? Angående "välkommen åter" ser jag fyra stycken sådana omdömen där varje omdöme lämnats av en säljare som sålt något till henne. Ett påstående om att säljaren inte skulle vara legit alls hamnar för mig i kategorin kvalificerat skitsnack.

Och för övrigt ser språket ut att vara rumänska.

Hon har ju leverat varan så hon är ju legit eller ? , var inte så jag menade, menade mer att hon inte skulle vara min NR1 att gå till.
kanske skulle ha förklarat mig lite mer då vissa människor inte har kapaciteten att tänka två steg längre än vanligt.

Och människor som säger att det bara var 50 kr ? vem bryr sig om det , det är principen som räknas. kunde lika gärna varit 50 att lägga på annat.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Du betalade 50 spänn + frakt för en trasig skärm.

Du fick en trasig skärm + frakt.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jo men man skall iaf kunna begära att folk kan packa sakerna på ett vettigt vis skit samma om det hade vart 50kr eller 600kr det är bara sättet som stör mig, och hon kan inte skylla ifrån sig heller sunt förnuft säger att lådan skall vara tillräckligt stor och att den skall fyllas ut med tex frigolit. sen var meningen att laga denna och ev sälja vidare men vem kommer att köpa en skärm som är repig och ful med sprickor i plasten? jag anser mig iaf ha rätten att vara besviken på säljaren.

Och låt säga nu att jag skulle skicka tillbaka den hur säkert är det att hon ersätter alla mina utgifter?! säljaren kan lika gärna blåsa mig igen och vägra ta ut paketet då kommer det tillbaka.

Som sakerna var packade så tycker jag att jag har min fulla rätt att vara förbannad på säljaren.

Anser liksom att vem som helst borde begripa att om man bara kastar i en vara i en kartong utan något som helst skydd i form av antingen tidningspapper eller frigolit då gör man sig förtjänt av svidande kritik.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

kan hålla med om att det var dåligt packat men snälla hon erbjöd dig att skicka tillbaka? Tar du inte erbjudandet så är det upp till dig. Tycker hon i det fallet gjorde helt rätt!

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem

Man borde börja kräva att man får se ett foto på packningen innan man betalar för beg. prylar.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Ja hon erbjöd mig att skicka tillbaka skärmen, men jag har ju redan beställt delar till den osv. så jag skiter i o returnera den.

Sen sitter jag och funderar i liknande banor, sen den stunden pengarna sitter på hennes konto så är ju varan min, då tycker
jag att detta borde kunna tolkas som vårdslöshet.

Så som jag känner så litar jag noll på denna säljare så låt säga att jag nu skulle returnera den, och det gick på 140kr och hon sen inte plockar ut det o returnerar mina pengar utan att skärmen gick på retur till mig. ja jag tänker då kan man ju förlora mer...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Bjud ut henne på en dejt och "talk things over" vetja

Permalänk
Medlem

Gillade ett av hennes negativa omdömen.

Citat:

Datorn skadad. Nätdel till skärm saknas.Svarar ej på mail. Köp inget härifrån !!
166774101
Kommentar: skickade perfekten fina data, ingen aning om skadad ifrån! emaill besvarade!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Bjud ut henne på en dejt och "talk things over" vetja

Ja du kan ju få hennes mail om du vill?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Gör väl inget skillnad om TS betalade 50kr eller 50 000kr. Är man dum nog att lägga ut saker på Tradera för ett utropspris/reservationspris som man inte kan tåla så får man skylla sig själv men likväl packa sakerna ordentligt. Så som hon packat skärmen skulle man nästa kunna påstå att hon villa ha isönder den.