Någon som har ett Asus P8Z77 mobo och klockat?

Permalänk
Medlem

Någon som har ett Asus P8Z77 mobo och klockat?

Hejsan har du detta mobo och vill dela med dig av hur dina inställningar i bios ser ut när du överklockat? Där finns ju miljoner olika inställningar och det sägs en del om att ditt ska vara enabled. Datt ska vara disabled sedan tvärtom.
Känner du att du har tid över idag och kanske kan visa dina inställningar eller om jag fotograferar hela mitt bios så du/ni kan vägleda mig till alla inställningar hur det ska se ut för en lyckad oc.

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Ingen?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och klockar på ett P8Z77-V Deluxe mobo. Bättre att då skriver va du har för "issues" typ så kankse jag kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som kanske kan hjälpa;)
Jag fattar typ inget av alla inställningar.
Har googlat en del och det visas olika inställningar på varje site jag besöker.
På ena stället ska något vara inaktiverat och på nästa ska det vara aktiverat.
Så det är väll mer bara vad jag ska ställa in och hur typ.
Kanske kan du dela med dig av bilder från bios?
Själv är allt default för min del just nu.

En sak som är skum är att när jag ex knappar in 44 för att få 4,4 ghz
Och sedan sparar och startar om datorn för att sedan kolla i bios igen så står det ej 44 utan då bara "Auto" typ sånna saker som strular:)

Tack för din ev hjälp.
Mvh

Skrivet av HensoN:

Jag sitter och klockar på ett P8Z77-V Deluxe mobo. Bättre att då skriver va du har för "issues" typ så kankse jag kan hjälpa dig

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelCorei5:

Hejsan har du detta mobo och vill dela med dig av hur dina inställningar i bios ser ut när du överklockat? Där finns ju miljoner olika inställningar och det sägs en del om att ditt ska vara enabled. Datt ska vara disabled sedan tvärtom.
Känner du att du har tid över idag och kanske kan visa dina inställningar eller om jag fotograferar hela mitt bios så du/ni kan vägleda mig till alla inställningar hur det ska se ut för en lyckad oc.

Mvh

Tja jag har inte vågat på överklockning då jag har stock kylaren. Men manualen är värd att läsa. Himla fint moderkort du har btw

Men en bra grej kan ju var att stänga av denna auto oc gå in i advanced mode.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Avstängd

Vilket moderkort har du exakt? P8Z77-V och P8Z77-V LX är två helt olika moderkort.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort borde ha ungefär samma inställningar som ditt. Det är "iSw3de" som hjälpt mig och min 3570k går med Turbo Boost till 4.5 GHz helt stabilt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla era svar. Jag ska testa ikväll igen. Jag har det som heter lx v eller v lx. Har även läst en del om x.m.p profiler?
Hittar inget sådant alls i mitt bios. Kanske är det heller inte nödvändigt? Vad vet jag.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelCorei5:

Tack för alla era svar. Jag ska testa ikväll igen. Jag har det som heter lx v eller v lx. Har även läst en del om x.m.p profiler?
Hittar inget sådant alls i mitt bios. Kanske är det heller inte nödvändigt? Vad vet jag.

Hej på denna bilden ser du XMP info på högerspalten:

dvs. ändra A.I OC Tuner så ser du.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Jag bugar och bockar. Galet tacksam för hjälpen. Ska hem och mecka Bios sen då;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.