Förlorat tusentals filer - glömt windows 7 lösenord

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Förlorat tusentals filer - glömt windows 7 lösenord

Salut!

Min gamla lilla bärbara dator är döende. Innan han dör vill jag extrahera dess underbara filer på något sätt. Dessa filer är som Fagins guld för mig, de är min övärdeliga skatt och behövs för att säkra min ålderdom. Tyvärr så har jag glömt Administratorns lösenord och endast tillgång till en underlägsen kontotyp. Då endast Administratorn har tillgång till filerna ber jag er kära mednördar om hjälp. HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Govava:

Salut!

Min gamla lilla bärbara dator är döende. Innan han dör vill jag extrahera dess underbara filer på något sätt. Dessa filer är som Fagins guld för mig, de är min övärdeliga skatt och behövs för att säkra min ålderdom. Tyvärr så har jag glömt Administratorns lösenord och endast tillgång till en underlägsen kontotyp. Därför kära mednördar ber jag om er hjälp. HJÄLP!

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2003

Löser du inte att fixa lösenordet så kan du boota på en liveskiva och kopiera eller plocka ut disken och koppla in den i en annan dator.

Jag ser ner på folk som särskriver!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Kan du inte bara sätt in disken i nån stationär dator som andra disk där du har admin rättigheter och sätta att du ska ha skriv och läs rättigheter? Är väl smidigt om datorn är döende också

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Till synes förtjusande program, kan jag alltså återställa Admins lösenord utan att hans filer förintas?

Kan jag konvertera denna interna 2.5-disk till en extern 3.5 och sedan koppla till min desktop där jag får full tillgång till min digitala skatt?

Ja.

Anslut disken till din stationära PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Kolla in Hirens Boot cd den körde vi alltid förr på ett jobb för att få fram admin lösenord i windows.
Den funkade mycket bra då. Man bara bootade från den sen tog den 5-10min så hade man lösenordet.

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 1155 | Intel i7 2700K 3,50ghz | OCZ Agility 3 120gb SSD | Corsair 16gb CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | Dell UltraSharp U2713HM H-IPS 27
Ducky G2PRO Mx Brown TKL | Q-Pad 5k | Audio Technica ATH-M50 - Beyerdynamic 770 PRO
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Fan det är Vista, skrev fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Govava:

Tack, tack mina kära.

Skaffa dig ett 2,5" externt chassi på Inet och peta in din laptopdisk i den och vips har du en extern 2,5"are som du kan ansluta till dator efter tycke och smak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rosornas stad
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Kajlie:

Kolla in Hirens Boot cd den körde vi alltid förr på ett jobb för att få fram admin lösenord i windows.
Den funkade mycket bra då. Man bara bootade från den sen tog den 5-10min så hade man lösenordet.

"Hirens Boot cd" Bör finnas i varje datoranvändares hylla!