Nya Nexus 7 får processor från Qualcomm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av virtual void:

[bVart har du hört/sett den informationen?[/b]

Frågar därför att jag är väldigt intresserad av en 7" platta. Har en iPad4 idag, men efter att klämt lite på Nexus 7 och iPad-mini så känns vanliga iPad rätt mycket som en tanks faktiskt. De (relativt få) saker jag använder platta till skulle göra sig bättre på 7" platta med sin låga vikt.

Problemet jag har med både Nexus 7 och iPad-mini är att text ser ut som skit i jämförelse med iPad4, så en "retina" iPad-mini eller motsvarande är ett krav!

Det som får mig att tvivla på att det kommer en iPad-mini inom en snar framtid är att "retina" iPad drar faktiskt väldigt mycket ström, det krävdes ett batteri med högre kapacitet än det som sitter i MBA för att nå en vettig nivå. Men trots detta så hade iPad3 väsentligt kortare batteritid jämfört med iPad2, iPad4 närmar sig men har fortfarande något sämre batteritid än iPad2. Hur löser man då batterifrågan i en "retina" iPad-mini, framförallt när det är just den låga vikten man vill åt?

Tror Apple har målat in sig i ett hörn lite här p.g.a att iOS i praktiken inte stödjer upplösningar som inte är en heltalsmultipel av ursprungsupplösningen. Android har inte alls det problemet och på 7" tror jag 1920xnågot är tillräckligt, det är också görbart med vettig batteritid givet SoCer som existerar nu.

Räcker med att googla lite så finner du svar, men det skrevs om det redan i december

Skrivet av Tumnus:

- pris

- låg upplösning

- halvkass hårdvara.

Där har du tre orsaker varför Ipad Mini är ett sämre köp än sina konkurrenter.. Men du kanske tror att det är en bra platta bara för att Apple har släppt den?

Som sagt, har du något som inte bara är siffror, som har du över huvud taget använt den?

Skrivet av Tumnus:

Ha.. så om man kritiserar Apple så är man ett fanboy? Skärp dig. Brorsans tjej har en ipad med iOS 6.. en kväll satt jag och knapprade på denna och blev förvånad att iOS6 faktiskt "hakade" som det faktiskt gjorde. Värst blev det när man satt och scrollade mellan sidor. Det tog flera millisekund för sidan att scrolla ner. I jämförelse med min SGS2 med android 4.0.. Där är responsen betydligt bättre.

Kritiserar man Android så blir man ju kallad fanboy, så utred gärna skillnaden...

Det du säger om lag säger du endast för att försvara ditt egen produkt då t.o.m Google sa att de inte hade samma flyt med ju 4.0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hotfuzz08:

Spelar väl ingen roll ifall man har grym prestanda om användarvänligheten och upplevelsen i övrigt är skit. Där har apple onekligen lyckats bra med sina produkter. Sen är prestandan långt ifrån dålig.

Så Android är inte användarvänligt?
Nämnde aldrig att prestandan är dålig. Läs om, läs rätt.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leon1:

Så Android är inte användarvänligt?
Nämnde aldrig att prestandan är dålig. Läs om, läs rätt.

Jämförelsevis är det mindre användarvänligt än iOS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Jämförelsevis är det mindre användarvänligt än iOS

Skickades från m.sweclockers.com

Eller inte det beror nog på vem du frågar! Det är väldigt olika jag har tex prövat både android och iOS och jag tycker att android är tio gånger bättre en iOS så detta är i allra högsta grad väldigt personligt!

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jimmy3000:

Eller inte det beror nog på vem du frågar! Det är väldigt olika jag har tex prövat både android och iOS och jag tycker att android är tio gånger bättre en iOS så detta är i allra högsta grad väldigt personligt!

"Bättre" och "användarvänligt" är 2 helt skilda saker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Justbecause:

"Bättre" och "användarvänligt" är 2 helt skilda saker

Skickades från m.sweclockers.com

Det går ju också att säga som ditt användarnamn: "just because".

Jag bryr mig egentligen inte, och ni får gärna jabba vidare som i alla tidigare trådar, men bruket av ordet användarvänligt är fruktansvärt jobbigt. Ordet är på sätt och vis helt meningslöst, eftersom den absolut största faktorn är vana följt av tycke. Av vana kan du uppleva de mest horribla lösningar som enkla, och tycke - att gilla ett varumärke eller något mer subtilt förknippat med en produkt - kan få vågen att falla ner åt ena eller andra hållet. T o m när UI utvecklas enligt vetenskapliga analyser behöver resultatet inte uppfattas som användarvänligt av just användarna. De satsas stora pengar på analyser i alla läger, och ändå är det ofta andra faktorer som får konsumenter att göra sina val.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ha.. så om man kritiserar Apple så är man ett fanboy? Skärp dig. Brorsans tjej har en ipad med iOS 6.. en kväll satt jag och knapprade på denna och blev förvånad att iOS6 faktiskt "hakade" som det faktiskt gjorde. Värst blev det när man satt och scrollade mellan sidor. Det tog flera millisekund för sidan att scrolla ner. I jämförelse med min SGS2 med android 4.0.. Där är responsen betydligt bättre.

Apple users vet ju inte bättre....Ios är stenålder om man jämför med Operativsystemet Jelly Bean!

Och detta har även självaste Steve Wozniak uttalats sig om! Han ger Samsung och Android ''Credits'' för att Android har lyckats knapra iväg så långt i förväg framför Ios..:)

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Hade faktiskt hellre sett Tegra 4.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Spelar väl ingen roll ifall man har grym prestanda om användarvänligheten och upplevelsen i övrigt är skit. Där har apple onekligen lyckats bra med sina produkter. Sen är prestandan långt ifrån dålig.

Ja, de har lyckats bra med det. Men det har även Android i 4.1+. Jag skulle till och med vilja påstå att Android har en fördel i multitasking, notifications, att saker grupperas mer logiskt och vissa saker är lättare att komma åt (inställningar med mera).

Permalänk
Skäggig legend

Om det verkligen blir samma pris så KOMMER jag köpa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Nyheten är intressant men diskutionen är bra mycket roligare! Hehe:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Jämförelsevis är det mindre användarvänligt än iOS

Skickades från m.sweclockers.com

Japp Android är mera användar ovänligt än vad iOS är, det är förför tillex Apple gör allt för att bestämma över vad deras användare får och inte får göra på sin enhet. Det låter inte användarna själva bestämma vad de vill installera, eller hur de skulle vilja hantera sina filer för att enkelt komma åt dem från olika program.

Om man nu vill får man tycka att det är användarvänglit emot användaren, sedan att man startar program på samma sätt på android gör den svårare att använda in iOS, det är mycket svårare att installera program från Play Store än från Apple Store. Android är mindre användarvänglit efter som jag kan om jag vill ladda hem torrent filer, eller instellera en annan webläsare och välja vilket program som skall öppna vilken fil på egen hand.

Vill jag öppna en http länk på Android kan jag ju sjäv välja vilket program jag skall öppna den med vilket jag inte kan göra i iOS, öppnar jag ett word dokument kan jag själv välja vilket program jag vill öppna det med. Sedan efter att jag har öppnat mitt word dokument kan jag välja att spara ner mitt word dokument vart jag vill på min android enhet så jag kan sortera in det i en prydlig och ordnad filstruktur. Ush fy vad användar ovänligt android är i jämnförelse med iOS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gandir:

Japp Android är mera användar ovänligt än vad iOS är, det är förför tillex Apple gör allt för att bestämma över vad deras användare får och inte får göra på sin enhet. Det låter inte användarna själva bestämma vad de vill installera, eller hur de skulle vilja hantera sina filer för att enkelt komma åt dem från olika program.

Om man nu vill får man tycka att det är användarvänglit emot användaren, sedan att man startar program på samma sätt på android gör den svårare att använda in iOS, det är mycket svårare att installera program från Play Store än från Apple Store. Android är mindre användarvänglit efter som jag kan om jag vill ladda hem torrent filer, eller instellera en annan webläsare och välja vilket program som skall öppna vilken fil på egen hand.

Vill jag öppna en http länk på Android kan jag ju sjäv välja vilket program jag skall öppna den med vilket jag inte kan göra i iOS, öppnar jag ett word dokument kan jag själv välja vilket program jag vill öppna det med. Sedan efter att jag har öppnat mitt word dokument kan jag välja att spara ner mitt word dokument vart jag vill på min android enhet så jag kan sortera in det i en prydlig och ordnad filstruktur. Ush fy vad användar ovänligt android är i jämnförelse med iOS.

Du kan välja vilken webläsare du vill ha i iOS med, när det gäller att spara dokument så ser jag ingen anledning till varför jag ska sprida ut dem istället för att ha dem samlade på ett ställe i appen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du kan välja vilken webläsare du vill ha i iOS med, när det gäller att spara dokument så ser jag ingen anledning till varför jag ska sprida ut dem istället för att ha dem samlade på ett ställe i appen

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså vart ställer jag in vilken standardläsre jag har på min iPad så att jag öppna länkar från tillex min mail i en annan webläsare som tillex chrome? Sedan hur gör man för att utveckla en webläsare till iOS utan att använda godkända webkit funktioner från apple?

Sedan pratar jag inte om att sprida ut dokumenten utan tvärt om samla dem på samma ställe på min enhet utan att behöva gå in i olka appar för att öppna olika filtyper. Vill kunna ha en Mina Dokument mapp där jag kan skapa undermappar för olika projekt som alla program kommer åt och kunna gå igenom mina dokument i tilex em filhanterare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Du kan välja vilken webläsare du vill ha i iOS med, när det gäller att spara dokument så ser jag ingen anledning till varför jag ska sprida ut dem istället för att ha dem samlade på ett ställe i appen

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte sprida ut dem. Men du väljer kanske ett annat program som är bättre.
Sen hur Android är mindre användarvänligt än iOS förstår jag mig inte på. Det handlar absolut inte om hur enkelt och simpelt det är.
iOS har bara funnits under en längre tid och sett i princip samma ut sedan första iOS enheten kom.
Jag är ganska säker på att alla har haft en iOS enhet av något slag eller använt en.
I alla fall så tycker jag det är konstigt att Android kan vara så förbannat jobbigt för er.
Min tre, snart fyraåriga kusin fattar hur man använder både iOS och Android. Så man börjar ju undra vart problemet ligger för er.

Permalänk
Medlem

Intressant att denna tråd också skulle bli sönderkommenterad med dynga. Skärp er, ta er diskussion via pm istället...

ONT: Nu börjar faktiskt N7 bli intressant, men frågan är bara om det är 10" eller 7" man vill ha. Tur man inte känner jättestort köpsug än iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Du behöver inte sprida ut dem. Men du väljer kanske ett annat program som är bättre.
Sen hur Android är mindre användarvänligt än iOS förstår jag mig inte på. Det handlar absolut inte om hur enkelt och simpelt det är.
iOS har bara funnits under en längre tid och sett i princip samma ut sedan första iOS enheten kom.
Jag är ganska säker på att alla har haft en iOS enhet av något slag eller använt en.
I alla fall så tycker jag det är konstigt att Android kan vara så förbannat jobbigt för er.
Min tre, snart fyraåriga kusin fattar hur man använder både iOS och Android. Så man börjar ju undra vart problemet ligger för er.

...och problemet med det är...?! Finns ingen som helst nackdel med att behålla ett utseende man känner igen sig i.
Jag har en autistisk 5-årig son som som fasnat för tekniska saker, bl.a mobiler och han har kunnat med mina iPhones sedan han var 3 år utan och innan, han har även varit på en SGS3 och pillat, men den gillade han inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

...och problemet med det är...?! Finns ingen som helst nackdel med att behålla ett utseende man känner igen sig i.
Jag har en autistisk 5-årig son som som fasnat för tekniska saker, bl.a mobiler och han har kunnat med mina iPhones sedan han var 3 år utan och innan, han har även varit på en SGS3 och pillat, men den gillade han inte

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet med det är ingenting förutom att du och många andra trycker ner Android med ord som att det inte är användarvänligt osv.
Din autistiska 5-åring vill inte ha Android för att han inte är van vid det. Skulle han kört på Android från början
hade han tyckt samma om iOS som han gör med Android nu.
Att man har en vana eller att du personligen föredrar något gör inte det andra mindre användarvänligt för det.
Sluta upp med tramset Just, du tjatar ju om detta i varje tråd som har något med något av operativsystemen att göra.
Ganska fånigt för att vara en vuxen individ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Spelar väl ingen roll ifall man har grym prestanda om användarvänligheten och upplevelsen i övrigt är skit. Där har apple onekligen lyckats bra med sina produkter. Sen är prestandan långt ifrån dålig.

Håller inte med dig där faktiskt. Många säger att Apple har en bättre användarupplevelse men jag tycker att Nexus 7
har en bättre användarupplevelse än någon iPad. Din upplevelse är inte samma som min eller andras.
Så den slutsatsen att Apple har bäst användarupplevelse osv är inte riktigt sant utan det har med personliga åsikter att göra.
Punkt slut.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Gröngås:

Hade faktiskt hellre sett Tegra 4.

Qualcomm har kört med en del trash-talk på senare tid, men vad det gäller Cortex A15 baserade SoCer (som t.ex. Tegra4) så tror jag Qualcomm har en poäng. Cortex A15 drar, för att vara ARM, än så länge rätt mycket ström.

Apple valde att designa sin egen CPU-kärna för A6X, trots att man tidigare kört med Cortex A8 och Cortex A9. Qualcomm har sedan länge sin egen CPU-design, Snapdragon. Varken Qualcomm "Krait" eller Apples "Swift" når riktigt samma prestanda som Cortex A15, framförallt inte på flyttal. Men de kommer relativt nära på heltalsdelen, som är långt mycket viktigare för en pekplatta, och det med en klart lägre strömförbrukning.

Så jag undrar verkligen om en quad Cortex A15 @ 1.6-1.9GHz Tegra4 överhuvudtaget skulle fungerar i en 7" platta. Är däremot inget tvivel om att Snapdragon med quad "Krait" @ 1.7GHz kommer fungera.

Nexus 10 kör med ett dual Cortex A15 baserat SoC och det är helt klart att den får problem med thermal-throtteling när man lastar den hårt. Finns en ChromeBook med exakt samma SoC som visat sig presterar klart bättre i många tester, enda vettiga förklaringen är att Chromebook är större och får därmed bättre kylning. Så om kylning är ett problem i ett dual core SoC sittandes i en 10" platta, vad händer då med ett quad-core SoC i en 7" platta....

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Är den?! Du har verkligen använt den, eller...?! Berätta gärna vad med den det är som är ett "skämt" utan att du bara slänger ur dig en massa siffror du läst, eller så kan du ju ta och använda en innan du påstår något dyligt.

iPad mini : 1000kr dyrare
Lägre PPI, så låg att man tydligt ser pixlar.
Hälften av N7's ram minne.
Och tror du man får lyxiga saker som OTG och NFC om du skulle betala 1000kr mer? Då har du fel.
iPad mini är också lite större än N7 som gör att den inte går ner i en vanlig ficka där en N7 passar exakt med de flesta plagg. Den har också en långsammare CPU och GPU och inga möjligheter att överclocka eller byta roms/kernels.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Väldigt tråkigt att de inte valde tegra 4. Förstår att den kan bli varm men det finns ett hemligt trick man kan göra. I en nexus 7 finns det ganska tjock kopparfolie i skalet på den samt att processorn är täckt av koppar folie med. Om man sätter kylpasta mellan de två så kommer varmen att spriden mycket jämnare och det blir inte en så central varme där just processorn är. Vilket gör att det går utmärkt att tuffa på i 1.7ghz utan problem. Ni som har sett specsen på tegra 4 borde tycka att det är väldigt tråkigt att google inte gör prototyper med en nexus 7 eller 10 som har tegra 4.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

iPad mini : 1000kr dyrare
Lägre PPI, så låg att man tydligt ser pixlar.
Hälften av N7's ram minne.
Och tror du man får lyxiga saker som OTG och NFC om du skulle betala 1000kr mer? Då har du fel.
iPad mini är också lite större än N7 som gör att den inte går ner i en vanlig ficka där en N7 passar exakt med de flesta plagg. Den har också en långsammare CPU och GPU och inga möjligheter att överclocka eller byta roms/kernels.

Ipad Mini är dock inget budgetbygge som nexus 7 är. Så inte så konstigt att den är dyrare.
Vad är det för mening förresten att ha högst prestanda i teorin?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Räcker med att googla lite så finner du svar, men det skrevs om det redan i december

Som sagt, har du något som inte bara är siffror, som har du över huvud taget använt den?

Kritiserar man Android så blir man ju kallad fanboy, så utred gärna skillnaden...

Det du säger om lag säger du endast för att försvara ditt egen produkt då t.o.m Google sa att de inte hade samma flyt med ju 4.0

Skickades från m.sweclockers.com

Att du hoppar från bron när andra gör det är bara patetiskt. Och JA, jag har använt iOS 6 ett antal gånger eftersom brorsans tjej har en ipad. Och det hackar som bara den.

Skrivet av Justbecause:

...och problemet med det är...?! Finns ingen som helst nackdel med att behålla ett utseende man känner igen sig i.
Jag har en autistisk 5-årig son som som fasnat för tekniska saker, bl.a mobiler och han har kunnat med mina iPhones sedan han var 3 år utan och innan, han har även varit på en SGS3 och pillat, men den gillade han inte

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att bara för att en autistisk son till dig gör ett val så betyder det att du har rätt? Ha.. Ska inte generalisera över ett så pass brett spektrum som autism är MEN jag tvivlar att hans val är baserat på tycke för iOS mer än spontan tanke. Han kanske bara gillar färgen på den? Eller helt enkelt tar i vad du ger..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Ipad Mini är dock inget budgetbygge som nexus 7 är. Så inte så konstigt att den är dyrare.
Vad är det för mening förresten att ha högst prestanda i teorin?

Har du känt på en nexus 7?

Visst aluminium chassi är jättefint, men det som sitter i den är ju mycket viktigare..

Sen att iPad mini har ett skit operativ ger ju inte många plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Har du känt på en nexus 7?

Visst aluminium chassi är jättefint, men det som sitter i den är ju mycket viktigare..

Sen att iPad mini har ett skit operativ ger ju inte många plus.

Ja flera gånger faktiskt och även jämfört med Ipad mini. Har du?

Det må vara jättefint och allt det du säger men det är ett helt annat matrial och det är inte så konstigt att Ipaden är dyrare.

"Sen att iPad mini har ett skit operativ ger ju inte många plus." Jaha? detta var ju moget i en argumentation.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ipad mini alla dagar i veckan! Har själv Android platta hemma, Galaxy tab 2 7.0, 1,4ghz med en annan rom. Men nej Ipad mini med jailbreak alla dagar i veckan! gillar mer premium kvalitén, hade önskat en "retina" skärm! Prestandan spelar mig ingen roll då jag inte spelar, apparna går lika snabbt att ladda på galaxyn som på ipaden! Skulle dok säga att IOS är bättre optimerat! Men som sagt 7.0" med 1080 i en Nexus 7a är inget fel

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Att du hoppar från bron när andra gör det är bara patetiskt. Och JA, jag har använt iOS 6 ett antal gånger eftersom brorsans tjej har en ipad. Och det hackar som bara den.

Så du menar att bara för att en autistisk son till dig gör ett val så betyder det att du har rätt? Ha.. Ska inte generalisera över ett så pass brett spektrum som autism är MEN jag tvivlar att hans val är baserat på tycke för iOS mer än spontan tanke. Han kanske bara gillar färgen på den? Eller helt enkelt tar i vad du ger..

Eller så kanske du ska läsa det inlägg jag svarade på och se ifall det denne skrev var mer rätt, sen kanske du ska ta och förstå varför man svarar på ett visst sätt på ett inlägg...för min del kvittar det om du hoppar ifrån nämnda bro bara för att alla andra gör det det (för det är exakt det du gör), den av oss som är patetisk är tyvärr du då du bara hatar Apple för sakens skull, Google sade fortfarande att de hade problem med lag innan Android 4.0 och medgav att de inte hade samma flyt som iOS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Problemet med det är ingenting förutom att du och många andra trycker ner Android med ord som att det inte är användarvänligt osv.
Din autistiska 5-åring vill inte ha Android för att han inte är van vid det. Skulle han kört på Android från början
hade han tyckt samma om iOS som han gör med Android nu.
Att man har en vana eller att du personligen föredrar något gör inte det andra mindre användarvänligt för det.
Sluta upp med tramset Just, du tjatar ju om detta i varje tråd som har något med något av operativsystemen att göra.
Ganska fånigt för att vara en vuxen individ

Generellt jävligt fånigt av 100% av användarna på SweC, speciellt av de som använder Android då de oftast är de som klankar på iOS och inte tvärtom, men så fort de får lite mothugg så börjar de kalla folk för "fanboy"...som om de är annorlunda på den fronten, rannsaka dig själv innan du anklagar andra...eller som det säg att Jesus sa "Den som är utan synd får kasta den första stenen" (och nej, jag är inte religös, vissa saker hör bara till allmänbildningen)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ppoolliiss:

iPad mini : 1000kr dyrare
Lägre PPI, så låg att man tydligt ser pixlar.
Hälften av N7's ram minne.
Och tror du man får lyxiga saker som OTG och NFC om du skulle betala 1000kr mer? Då har du fel.
iPad mini är också lite större än N7 som gör att den inte går ner i en vanlig ficka där en N7 passar exakt med de flesta plagg. Den har också en långsammare CPU och GPU och inga möjligheter att överclocka eller byta roms/kernels.

Som sagt, har du något att komma med som inte bara är siffror du har läst...eller ska vi börja med en grundläggande svenskakurs i "läs och förstå" eftersom du inte förstod att jag skrev det första gången?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!