Extraherade filer försvinner

Permalänk
Medlem

Extraherade filer försvinner

Hej.

När jag skall extrahera filer till ett spel jag köpt så försvinner dom direkt när det är klart.

Ska försöka förklara så gott det går.

Köpte ett spel online. laddade hem filerna till en mapp, när det var klart fanns där 5 st .bin filer på 1,9 gig var och en setup applikation.
När jag klickar på setup så frågar den vart jag vill packa upp install filerna till. Jag väljer en mapp på datorn (Har testat typ 10 olika). filerna börjar packas upp. Sen händer ingenting. Kollar där filerna skulle ligga, men där är det tomt.

Testar igen. Denna gången kollar jag i mappen jag valt samtidigt som den packar upp. Filerna syns. Men när uppackningen är klar försvinner alla filer.

Har googlat runt i några timmar utan resultat. Läste något om att det kanske kunde vara virusprogrammet som spökar, men det har jag stängt av utan resultat.
Har även testat att packa upp bin filerna med andra program, men också det utan resultat.

Jag kör med win 8.

Hoppas någon har nån aning om vad som kan vara problemet.

Tackar på förhand

bon

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Rekordmedlem

Är du säker på att filerna inte är skadade så att de inte raderas av den anledningen?
Har du utrymme nog på disken ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Utrymme finns det gott om.

Jag tänkte faktiskt på om det kunde blivit nått fel på filerna vid nedladdningen, så jag laddade hem dom engång till, men samma fel igen. Har även mailat sidan jag köpte spelet för att se om dom hade nån idé, men ingen svar där ännu, kan vara för att det är söndag :).

Tack för tipsen.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad är det för filer och var kommer dessa från?

OK ram?

Som det står i första inlägget, är det ett spel, eller installations filer till ett spel. Det är köpt och nerladdat från gamesplanet, en internet shop för pc spel.

Ja, ok ram.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Medlem

Testa att packa upp bin filerna med winrar istället, eventuellt kan du behöva döpa om filerna från bin till iso först.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har du testat att högerklicka på setup och kört som admin?
Kan ju va UAC skräpet som blockar nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Testa att packa upp bin filerna med winrar istället, eventuellt kan du behöva döpa om filerna från bin till iso först.

Winrar kan inte öppna dom som dom är, och jag kan inte byta från .bin till .iso, då lägger den bara .iso efter .bin och filen står forfarande kvar som bin-fil.

Skrivet av laledan:

Har du testat att högerklicka på setup och kört som admin?
Kan ju va UAC skräpet som blockar nåt.

testat admin, och även testat ändra i UAC, men inget av det hjälper.

Tack för tipsen.

Börjar bli riktigt less på detta nu

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Medlem

Testa köra bin filerna med Virtual CloneDrive kanske funkar.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du nån instruktion på hur du ska installera spelet, jag funderade på om det är nån form av installer som hanterar krypterade filer och kräver nått lösenord för att extrahera, det finns den typen av installers och de brukar inte packa up filerna korrekt om man anger fel nyckel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laledan:

Testa köra bin filerna med Virtual CloneDrive kanske funkar.

Testa det nu, men den vill inte mounta filerna.

Skrivet av mrqaffe:

Har du nån instruktion på hur du ska installera spelet, jag funderade på om det är nån form av installer som hanterar krypterade filer och kräver nått lösenord för att extrahera, det finns den typen av installers och de brukar inte packa up filerna korrekt om man anger fel nyckel.

Ja, de finns instruktioner. Man ska starta applikationen som extraherar filerna, och när den är klar skall installern börja automatiskt. Jag har köpt ett par spel på samma ställe tidigare, och det har fungerat på samma sätt på dom spelen (Förutom att det faktiskt fungerade då).

Kanske är så att filerna är korrupta av nått slag, men jag tycker det är konstigt att den extraherar dom färdigt och att jag kan se filerna och faktiskt starta installationen tills det att den extragerat 100% och allt försvinner.

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bon:

Testa det nu, men den vill inte mounta filerna.

Ja, de finns instruktioner. Man ska starta applikationen som extraherar filerna, och när den är klar skall installern börja automatiskt. Jag har köpt ett par spel på samma ställe tidigare, och det har fungerat på samma sätt på dom spelen (Förutom att det faktiskt fungerade då).

Kanske är så att filerna är korrupta av nått slag, men jag tycker det är konstigt att den extraherar dom färdigt och att jag kan se filerna och faktiskt starta installationen tills det att den extragerat 100% och allt försvinner.

Packar du upp en skadad rar så blir det ju så, den kollar crc på filen och märker att den är skadad och då raderas den och du får ett felmeddelande, det du råkar ut för är ju samma sak förutom att du tydligen inte får nått felmeddeande.

Föresten kan det vara så att det är inkompatibelt med win 8? Ska spelet funka med 8an ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Packar du upp en skadad rar så blir det ju så, den kollar crc på filen och märker att den är skadad och då raderas den och du får ett felmeddelande, det du råkar ut för är ju samma sak förutom att du tydligen inte får nått felmeddeande.

Föresten kan det vara så att det är inkompatibelt med win 8? Ska spelet funka med 8an ?

Yes, spelet ska fungera på win 8.
Jag får väl vänta och se vad dom säger på spel shoppen i morgon.

Tack för tipsen så länge

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Medlem

Finns faktisk ett läge när filerna kan bli corupta även.om källfilen är helt ok, det är när man har minnesfel.

Kan vara värt att kolla upp, kör tex memtest86+

Har hänt mig en gång när jag tanka från usenet, den försökte laga filerna i all oändlighet med .par filer när crc inte stämde.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Fick nya nedladdnings länkar från gamesplanet och nu funkar det som det skall.

Tack för all hjälp

/bon

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Rekordmedlem

Skit på servern alltså...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.