Bannad, borde inte admins kunna se detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Bannad, borde inte admins kunna se detta?

Loggar ut i en buske för att mitt spel laggar, loggar in igen och är bannad / död för att någon säger att jag combatloggade. Borde inte admins kunna se att jag loggade ut på rätt sätt ? Och sedan när jag frågar om detta så blir jag kickad av den admin som bannade mig.. Känns lite fel då jag loggade ut på rätt sätt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Och nej när jag loggade ut så hade jag ingen som sköt på mig, dock ett par zombies som slog mot busken men antar att de inte spelar någon roll?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Aug 2008

Att logga ut despawnar zombies, så vad du gjorde var att combatlogga vilket många bannar för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Så man får inte logga ut om man har zomibes i närheten eller är i en stad?

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Aug 2006

Sålänge pistol ikonen blinkar så kommer det upp i loggarna att du combatloggade. Efter senaste patchen så reagerar den även på zombier.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Ok, så då ikonen inte blinkade och jag loggade ut som vanligt så räknas det inte som combatlogg korrekt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Alltså, det är ju HELT upp till serveradmin vad han kan banna dig för. Klart du kan överklaga, särskilt om du inte var "in combat".

CPU: Intel i5 3570k @ 4,5GHz GPU: 2x MSI GeForce N680GTX
RAM: 16GB Dominator DDR3 1600MHz CL8 Moderkort: MSI Z77A-GD65
Systemdisk: OCZ Vertex 4 256GB Burk: Corsair Obsidian 550D
Spelar du DayZ? zombies.nu

Trädvy Permalänk
Geeks Gaming
Registrerad
Aug 2006

Som "vanligt" borde vara att du trycker ESCape och sedan Abort, vilket du inte ska kunna göra när ikonen blinkar. Och ja sedan får ju admin bestämma själv vad man gör åt saken.