Behöver snabb hjälp om kvitto!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2003

Behöver snabb hjälp om kvitto!

Hejsan! Hittade inte vilket forum jag kunde ställa denna fråga så jag testar lägga in den här för jag behöver snabbt svar! Jag har slarvat bort mitt kvitto jag fick med i paketet jag beställde på internet och nu behöver jag skriva ut ett nytt senast imorgon! Fick ett mejl när jag hade beställt och betalat grejerna men vet inte om det kan användas som kvitto.. Tack på förhand

http://imgur.com/9nsDt8F

*-* Gigabyte GA-EP45-DS3LR *-* Intel Core 2 Duo E6600 *-* 4096mb PC2-6400 *-* Nvidia MSI 260GTX 896mb *-* 1.8TB *-*
Ägd av:Streetlab

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

i vilket syfte gäller det?

ska du sälja vidare beganat, returna för reparation eller något liknande? om du ska sälja kan du i princip skriva ett nytt kvitto för hand. ska du returnera så finns alla data i företagets databas

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
bakom tgb.
Registrerad
Jun 2002

Tveksamt om det gäller juridiskt. Jag skulle nog godta det vid begagnatköp men om det duger vid ev. garantiärende vete f*n.

* tråd flyttad *

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Om du läser mailet ser du att det står "Du kan alltid kontrollera din orderstatus och din orderhistorik direkt på CDON.COM."
Gör det och skriv ut en fakturakopia.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Aug 2008

Om du har köpt det på kort, ska den transaktionen räcka som "kvitto", vad jag har hört.

//Lasse

ASUS Maximus V Gene | i7-2700k | G.Skill Ares 2133 | ASUS GTX 670 DCII TOP | ModXstream Pro 700 moddat med Noctua fläkt | Samsung 840 Evo 500GB SSD | 2 x Noctua NF-F12 PWM | CM Storm QuickFire XT Cherry MX Brown Switch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2012

Det Lasse468 säger är korrekt, ett kontoutdrag räknas som gitligt köpbevis.

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Nov 2003

Jag behöver kvittot för att skicka till Microsoft, dom har en cashback kampanj fram till den 15 så jag behöver skicka det på måndag. Eftersom jag har gjort en direktbetalning kan jag inte få fram ett kvitto från mitt CDON konto. Men jag fick detta på mejl när jag hade betalt men så är det dumt att skicka iväg mitt EAN-nummer från xboxet om detta inte är ett giltligt kvitto.

*-* Gigabyte GA-EP45-DS3LR *-* Intel Core 2 Duo E6600 *-* 4096mb PC2-6400 *-* Nvidia MSI 260GTX 896mb *-* 1.8TB *-*
Ägd av:Streetlab

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Streetlab:

Hejsan! Hittade inte vilket forum jag kunde ställa denna fråga så jag testar lägga in den här för jag behöver snabbt svar! Jag har slarvat bort mitt kvitto jag fick med i paketet jag beställde på internet och nu behöver jag skriva ut ett nytt senast imorgon! Fick ett mejl när jag hade beställt och betalat grejerna men vet inte om det kan användas som kvitto.. Tack på förhand

Skrivet av twit:

Om du läser mailet ser du att det står "Du kan alltid kontrollera din orderstatus och din orderhistorik direkt på CDON.COM."
Gör det och skriv ut en fakturakopia.

Kvitto finns på Mina Sidor på Cdon

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av DavidtheDoom:

Kvitto finns på Mina Sidor på Cdon

Finns väl endast ifall man har köpt på faktura eller?

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av screamin-daemon:

Finns väl endast ifall man har köpt på faktura eller?

Jag köper alltid med direktbetalning jag tycker det ser ut precis som kvittot man får med.

Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag köper alltid med direktbetalning jag tycker det ser ut precis som kvittot man får med.

På mina sidor ser man enbart orderhistoriken och det är inte det samma som fakturan.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av SUMITOMO:

På mina sidor ser man enbart orderhistoriken och det är inte det samma som fakturan.

Ofan det har du rätt i.
Även mailet är inte riktigt rätt.

Dock så kan du alltid maila dem via formuläret på hemsidan och be om ett kvitto på en specifik order.

Forumregler

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Dec 2004

Det är bara att maila kundtjänst så skickar dom ett nytt kvitto via mail. Problemet är att det tog mig 2-3 dagar innan jag fick mitt men du kanske kan be dom att skynda på lite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010

Vågar inte säga hur det funkar med CDON, men på många andra webbutiker finns en faktura att hämta under "mina beställningar" eller liknande. Fakturan skapas alltså som en verifikation på betalningen. Detta gäller alltså även om man betalar med exempelvis internetbank, och inte nödvändigtvis med just brevfaktura.

Silverstone FT05 | Asus Z170 PRO | i7 6700k | 16GB Corsair Vengeance LP | Noctua NH-U12S | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Corsair Force GT 120GB, Raid-0 | Enermax Cluster | EVGA GTX 1080 | Seagate 2TB | Corsair AX860 | Dell UltraSharp U2711 | Dell 2407WFP | Logitech G510 & G35 | Mionix Naos 5000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Thompaam:

Det Lasse468 säger är korrekt, ett kontoutdrag räknas som gitligt köpbevis.

Värt att nämna är att det KAN räknas som giltigt köpbevis, men inte alltid. Ett kontoutdrag är inte automatiskt ett köpbevis.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX