Hörlurar för 1500 till Asus STX

Permalänk
Medlem

Hörlurar för 1500 till Asus STX

tja!

Som trådnamnet säger så undrar jag vilka headset för 1000 spänn är bra till ett asus stx. kan gå upp i pris om det behövs.

dessutom så undrar jag vad det kan finnas för bra hörlurar till portabel musiklyssning via ipod. också en budget på 1000 kr skulle gärna vilja hålla mig till den på dessa. vill helst att det är slutna kåpor på hörlurarna så de läcker så lite ljud som möjligt samt att det har "roligt" ljud så det inte blir för flat.

Permalänk
Medlem

Över budget kanske men Audiotechnica ath-m50 brukar vara rätt vanlig rekommendation,kan även drivas av ipod om så vill.
Sennheiser hd 598 är också rätt bra lurar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=720361
För under 2000kr kan du köpa akg-k701 på thomann också väldigt bra lurar som jag själv äger.
Finns massor att välja på,åk gärna iväg och provlyssna lite och se vad du gillar.
Nu stod det visserligen headset men rekommenderar att köpa vanliga lurar istället,mic får du köpa löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Över budget kanske men Audiotechnica ath-m50 brukar vara rätt vanlig rekommendation,kan även drivas av ipod om så vill.
För under 2000kr kan du köpa akg-k701 på thomann också väldigt bra lurar som jag själv äger.
Finns massor att välja på,åk gärna iväg och provlyssna lite och se vad du gillar.
Nu stod det visserligen headset men rekommenderar att köpa vanliga lurar istället,mic får du köpa löst.

Det fungerar det med har själv svårt att hitta ett bra headset för en rimlig slant så det blir nogvdyrare hörlurar + billigare headset för när man sitter i skype och spelar med polarna.

vad finns det för affärer där man kan testa hörlurar som dessa? första gången jag går upp i denna prisklass vid ett köp.

tack för ditt svar;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

Det fungerar det med har själv svårt att hitta ett bra headset för en rimlig slant så det blir nogvdyrare hörlurar + billigare headset för när man sitter i skype och spelar med polarna.

vad finns det för affärer där man kan testa hörlurar som dessa? första gången jag går upp i denna prisklass vid ett köp.

tack för ditt svar;)

Beror på vad du bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Beror på vad du bor.

kan lätt ta mig till stockholm då jag går i skolan där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

kan lätt ta mig till stockholm då jag går i skolan där.

Jadu, reference audio kan du kolla på tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jadu, reference audio kan du kolla på tex.

Skickades från m.sweclockers.com

får ta och titta in någon gång under veckan, tack för din tid=) hjälpt mycket

Permalänk

Du kan även gå till ljudmakarn på drottninggatan, ganska stort utbud och kunnig och (ganska) trevlig personal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Skrivet av Tom_Bombadill:

Du kan även gå till ljudmakarn på drottninggatan, ganska stort utbud och kunnig och (ganska) trevlig personal.

Vad skulle ni tro om dessa hörlurar?

akg 271 mk II
m audio q40
Shure SRH840

Skälen till at jag skalat ned till dessa är för att det är dom som verkar ha bäst ljud inom min budget samt att de har en borttagbar kabel, har haft lite problem förr då kablarna går sönder så bestämde mig för att köpa hörlurar som jag kan byta ut den på. Dessutom så är alla tre stängda hörlurar vilket jag gillar och så är det en fördel när man sitter på bussen eller liknande.

tackar för eran tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turtel:

Vad skulle ni tro om dessa hörlurar?

akg 271 mk II
m audio q40
Shure SRH840

Skälen till at jag skalat ned till dessa är för att det är dom som verkar ha bäst ljud inom min budget samt att de har en borttagbar kabel, har haft lite problem förr då kablarna går sönder så bestämde mig för att köpa hörlurar som jag kan byta ut den på. Dessutom så är alla tre stängda hörlurar vilket jag gillar och så är det en fördel när man sitter på bussen eller liknande.

tackar för eran tid.

AKG 271 mk II kan vara lite tungdrivna (55ohm) så dem passar bäst för STX-kortet,vet inte hur de låter men de är säkert bra.
Likaså m-audio Q40,inget man driver med ipod för de kräver en del spänning,ipod etc är mest bra på ge ström.
Shure-lurarna skulle kunna gå men det är på gränsen,i alla fall runt 32ohm impedans eller lägre är rekommenderat om du ska driva dem med ipod eller liknande,mer än så bör du ha hörlursförstärkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

AKG 271 mk II kan vara lite tungdrivna (55ohm) så dem passar bäst för STX-kortet,vet inte hur de låter men de är säkert bra.
Likaså m-audio Q40,inget man driver med ipod för de kräver en del spänning,ipod etc är mest bra på ge ström.
Shure-lurarna skulle kunna gå men det är på gränsen,i alla fall runt 32ohm impedans eller lägre är rekommenderat om du ska driva dem med ipod eller liknande,mer än så bör du ha hörlursförstärkare.

ok får ta och kolla på ett lägre impedans till ipoden och högre till stx kortet.

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mina Beyer DT990 250ohm (köpt för 2 veckor sedan). Använder varken förstärkare eller ljudkort, går att driva till hörselskade-nivå. Är ingen audiofil, men tycker det låter rätt bra. Vet faktiskt inte varför folk säger att de är omöjliga att driva via telefonen, har använt mina tillsammans med min Xperia S, samma sak där, går att driva högt (inte lika högt som till datorn, men mer än tillräckligt.

Komforten är också grym, egentligen därför jag köpte dessa istället för andra, sitter otroligt bra på huvudet, har hellre på dem än av dem