Permalänk
Medlem

Jan Guillou

Hallå Sweclockers, sitter kollar på Aftonbladets livestream med Jan Guillo (http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/arti...).
Och jag är så förbannad, Jan sitter där och anklagar folk utan bevis samtidigt som han inte kan svara på några frågor som är motsatta än vad han tycker.
I alla fall, anledningen till att jag gjorde denna tråden var för att se vad ni andra tycker, och om det finns några andra som håller med mig.

Alla svar är välkomna, och ha det bra tills vidare.

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Jan Guillou skriver förbaskat bra böcker.

Hela formatet här verkar lustigt och jag kan begripa om inte utbytet känns givande för alla. Jag har inte lyssnat på något av sändningen dock.

Permalänk
Medlem

Efter de första 20st "Alla näthatare är sexuellt frustrerade SD:are" stängdes det av.

Permalänk
Avstängd

Antingen hatar man honom eller så älskar man honom. Jag gör båda. Han är å ena sidan en förbaskad sosse och kåkfarare, å andra sidan någon som faktiskt kan debattera och är intellektuellt hederlig. De är så jäkla sällsynt idag att det är en egenskap att beundra. Ja, som ni märkte var "å ena sidan" ad hominem. Vilket framhäver min poäng!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Klockren författare men resten, största sossen och kallar alla näthatare "sexuellt frustrerade SD:are" där sjunker han enormt för mig.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Antingen hatar man honom eller så älskar man honom. Jag gör båda. Han är å ena sidan en förbaskad sosse och kåkfarare, å andra sidan någon som faktiskt kan debattera och är intellektuellt hederlig. De är så jäkla sällsynt idag att det är en egenskap att beundra. Ja, som ni märkte var "å ena sidan" ad hominem. Vilket framhäver min poäng!

Jag personligen älskar ju faktumet att han är en sosse, men jag klarar inte av honom för han är dryg som fan och alltid lite bättre än alla andra, trots att han ännu inte (enligt mig) har bidragit med något vettigt alls i sitt liv. Han är en riktigt sunkig författare förövrigt

Permalänk
Medlem

Usch vad jag ogillar den gubben. Kollade 5sek, sen stängde jag av.

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)