Billigt ljudkort till gamingdator

Permalänk
Medlem

Billigt ljudkort till gamingdator

Hejsan alla sweclockers!

Jag har plockat ihop en dator nu på Inet ( http://www.inet.se/kundvagn/visa/2963699/2013-02-10 ).

Men jag kom nu på att det saknas ljudkort. Jag tycker att det är ganska viktigt med bra ljud men jag vill inte lägga ut speciellt mycket pengar på ett ljudkort när jag redan har en dator som spräcker den budget jag hade tänkt.

På moderkortet är det redan en ljudkrets med 7.1 ljud men jag antar att det inte kan bli sämre med ett dedikerat ljudkort ändå.

Permalänk
Medlem

Körde själv med detta - http://www.inet.se/produkt/6303358/asus-xonar-d1
Fungerar riktigt bra och märke en stor skillnad jämfört med moderkortets inbyggda.

Permalänk

Köp Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Har xonar dx, fungerar bra. Hade ett creative soundblaster audigy 2 innan och märkre inte direkt någon skillnad. Har dock inte jämfört mot moderkortets integrerade, men jag har sockel 775 och ddr2 på mitt mobo så antar att tekniken även gått framåt där på de nyare moderkorten. Men programvaran är jag nöjd med och kan ställa in sjukt mycket bas. Så jag gillar det, speciellt för den billiga pengen^^

Permalänk
Medlem

såå.. ett asus sonar DX är det bästa för relativt billig peng då?

Permalänk
Medlem

Testa det inbyggda först...är du inte nöjd, köp dedikerat ljudkort!

Permalänk
Medlem

Xonar DGX kör jag med. Det funkar kanon, och det är en bra hörlursförstärkare på den också!

tänk på att du helst ska ha ett kort som är PCIe, eftersom PCI antagligen kommer att försvinna mer och mer från moderkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Testa det inbyggda först...är du inte nöjd, köp dedikerat ljudkort!

Ja det är väll det bästa!

Permalänk
Skrivet av Caiie:

Ja det är väll det bästa!

Xonar DGX dg får du ju nästan gratis, lurstärkare också som någon sa, extremt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Det är att fundera på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Xonar DGX kör jag med. Det funkar kanon, och det är en bra hörlursförstärkare på den också!

tänk på att du helst ska ha ett kort som är PCIe, eftersom PCI antagligen kommer att försvinna mer och mer från moderkorten.

Har ett Xonar DGX...helt ok! Men om du är audiofil ta ett annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Har ett Xonar DGX...helt ok! Men om du är audiofil ta ett annat!

ja, det är ju inget superljud i det, men det duger gott o väl för den vanlige användaren