Nvidia drar igång Gear Up-kampanj – spelpengar med grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Nvidia drar igång Gear Up-kampanj – spelpengar med grafikkort

Grafikkortsmakaren Nvidia vill övertala gamers att uppgradera med kampanjen Gear Up, som ger spelpengar till F2P-titlar på köpet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det var ju knappast något imponerande i jämförelse.

Permalänk
Entusiast

Håller med, pengar i gratisspel är ju inte det mumsigaste...
Planetside 2 tyckte jag inte om men dom andra 2 spelen har jag ingen kunskap om, någon som vet om dom är roliga?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ja inget man höjde på ögonbrynen för direkt

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Bah! De kunde väl iallafall valt roliga F2P-spel.
Om de hade menat allvar hade de gett oss 2000 Riotpoints för ett GTX 650/Ti och 4000 Riotpoints för ett GTX 660+.

Fast ett GTX 680 kanske är lite overkill för LoL...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Uzanar:

Håller med, pengar i gratisspel är ju inte det mumsigaste...
Planetside 2 tyckte jag inte om men dom andra 2 spelen har jag ingen kunskap om, någon som vet om dom är roliga?

Jag har testat World of tanks, men tyckte det var rätt trist. Här verkar dock vara en hel drös på forumet som älskar det

Permalänk
Medlem

Kul att tillverkarna anpassar sig efter spelklimatet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag fick bara med Assassins Creed 3, hade hellre fått detta till mitt 660, då jag både spelar WoT och PS2. =(

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

ett steg i att sälja ut 600 serien för att göra plats för 700 serien ?

Permalänk
Medlem

AMDs var något roligare Fast F2P cash till hawken verkar najs

Permalänk
Medlem

skulle vara nice om dom la till war thunder premium points

Permalänk

$50 i Planetside 2 hade varit uppskattat. Har redan spenderat mer än det och spelet har ändå varit mer prisvärt än allt annat de senaste månaderna (Undantag: Path of Exile).

Permalänk
Medlem

Hah, vad märkligt. Var nära nog exakt detta jag föreslog i AMDs bundle-tävling här på SweClockers...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Lyckat, köpte ett 660ti förra veckan! :/

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Entusiast

Smidigt att de skriver PhysX under Planetside 2 när spelet inte har stöd för det... Eller de har gjort lite partikeleffekter men de är inte inlaggda för att det blev för tungt. De togs bort under betatestet någon gång och det är oklart när de kommer tilbaks. Med tanke på hur mycket andra buggar och generella prestandaoptimeringar de måste göra så lär det dröja ett tag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hah, vad märkligt. Var nära nog exakt detta jag föreslog i AMDs bundle-tävling här på SweClockers...

Samma här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tips: Använd vänsterställd layout på SweClockers! Profil->Inställingar->Alternativ->Layout
### Fin färg: rgb# 3553ff / 35, 35, 255 ###

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett nytt system med ett GTX i början på Mars ändå. Nice bonus!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Det är väl inte direkt dåliga bonusar, känns dock lite klent mot Amd's motsvarighet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Då blire grönt 680 istället för 7970 den här gången! så likvärdiga så bonusen i WoT är värd det!

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att oftast är dessa F2P-titlar inte speciellt grafiskt krävande. Med andra ord försvinner lite vitsen med att uppgradera...
Still, kul att man försöker med något nytt.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Hade jag behövt nytt grafikkort hade det varit något :).

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Smidigt att de skriver PhysX under Planetside 2 när spelet inte har stöd för det... Eller de har gjort lite partikeleffekter men de är inte inlaggda för att det blev för tungt. De togs bort under betatestet någon gång och det är oklart när de kommer tilbaks. Med tanke på hur mycket andra buggar och generella prestandaoptimeringar de måste göra så lär det dröja ett tag.

Spelet använder aktivt PhysX, men inte för effekter.
Finns fortfarande ett halvt dussin PhysX trådar aktiva när det körs som jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eXale:

Spelet använder aktivt PhysX, men inte för effekter.
Finns fortfarande ett halvt dussin PhysX trådar aktiva när det körs som jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har man physx till utöver effekter i spel?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Problemet är väl att oftast är dessa F2P-titlar inte speciellt grafiskt krävande. Med andra ord försvinner lite vitsen med att uppgradera...
Still, kul att man försöker med något nytt.

du world of tanks drar en hel del ska du se.. inte ens med min dator så flyter det med allt på absolut max.. sen gör inte planetside det häller men det är bara extremt dåligt optimerat eller va förut i alla fall..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jävligt smart, med så mycket till godo lär nästan alla som spelar någon av dem spelen köpa Nvidia om dem uppgraderar.

Visa signatur

(2500k, HD7970)OC, Asrock Extreme 4, Fractal Arc, Corsair Force 3.

Permalänk

Ruggigt snålt, om man jämför med Never Settle, än mer jämfört med Never Settle: Reloaded.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle nog säga att det var en extremt dålig bundle från Nvidia. F2P-spel saknar traditionellt (eller rent av egentligt) värde och här är det bara ingame-valuta och inget man direkt kan behålla, likt spelbundles. Nog måste Nvidia ha någon Nvidia-titel de kunde bundlat med istället. Crysis 3 borde ju vara en sådan (även om nu AMD bundlar den).

Nåväl, någon bundling är oftast bättre än inget alls. Senaste fem grafikkorten jag köpt har det inte kommit med något spel alls så mig hade det nog inte berört oavsett.

2-0 till AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

du world of tanks drar en hel del ska du se.. inte ens med min dator så flyter det med allt på absolut max.. sen gör inte planetside det häller men det är bara extremt dåligt optimerat eller va förut i alla fall..

Flyter ganska bra på min bärbara Lenovo W520. Kör grafiken integrerat i processorn så den är inte av högsta klass.
Men visst, inte så att man kör med AA-funktioner aktiverat. Men tillräckligt för att uppgradera menar du?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Kanske inget för detta entusiastforum men den större delen ynglingar ser säkert detta som ett ypperligt läge för uppgraderingar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Värdelösare erbjudande får man nog leta efter. Sänk priserna med några hundralappar istället!