Apple testar "smart" armbandsur med böjbart glas

Permalänk
Melding Plague

Apple testar "smart" armbandsur med böjbart glas

Enligt uppgift till New York Times arbetar Apple på en klocka med smartphone-liknande funktionalitet, såsom röststyrning via Siri och GPS-karta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som Apple har tagit inspiration av Pebble...

Permalänk

Böjbart glas är ju kul, men böjbara skärmar skadar ju inte på en sådan design. Det är väl mest Samsung som har sådana hittils?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Har Apple numera uppfunnit klockan? Akta er Casio!

Skämt och sido, frän pryl, men jag vet inte om jag saknar en klocka runt armen när man ändå "måste" släpa runt på mobilen.

Permalänk
Medlem

GÄÄÄÄÄSP.

Permalänk

Armbandsur känns lite 1900-tal.

Men sätter de ett litet äpple på den så kommer det nog sälja som smör i alla fall.

Visa signatur

Desktop) Chassi: Fractal Design Define R3, GPU: 2xGTX 560ti @1000mhz, CPU: Phenom II X4 965, HDD: Seagate 1TB , PSU: Corsair TX 850W, Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3, RAM: Corsair Vengeance 8GB, Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC360.
Laptop) MacBook ~ 2010

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, men även onödig.
En klocka har man för att veta vad klockan är, resten får mobilen sköta. Enligt mig då alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Sötast

Häftigt, snart kommer rapporter om hur Apple testar detta "nya" ur som de har "designat" med hjälp av ett "innovativt" 3dje parts företag som de köpt

Permalänk
Medlem

satsar mina galeoner på att den kommer heta iWatch

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Entusiast

Alltså, anledningen till att jag inte har klocka längre är att jag alltid har en smartphone i fickan. Den innehåller klocka och datum, och dessutom mycket mycket mer på en hyfsat överskådlig skärm.

Pytteliten skärm med alla funktioner man redan har i fickan? Nah, kan inte säga att jag behöver det.

Jag talar givetvis inte för alla men jag tror nog majoriteten håller med

Permalänk
Medlem

Antagligen handlar det om vidareutveckling av "gamla" Ipod Nano som fungerade som armbandsur.

Permalänk

Iphone extender

Skrivet av DerpishCat:

Ser intressant ut, men även onödig.
En klocka har man för att veta vad klockan är, resten får mobilen sköta. Enligt mig då alltså.

Klart det är frågan om en "iphone extender". Äntligen, säger jag. Skönt att kunna spola i låtar, styra allt via bluetooth på handleden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ingen använder klocka ändå så

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Musikälskare

Kan bli stort det här faktiskt, har inte behov själv dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Sony och andra har redan gjort det här förut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smartwatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ingen använder klocka ändå så

HaHa tja dom som använder klocka skulle iaf inte sätta på sig en sån där hemsk sak. Fast smaken är visst som baken har jag hört.

Personligen tycker jag hantverket/tekniken bakom ett klassiskt stilrent armbandsur är avsevärt mer intressant och häftigt än nån inspector gadget klocka.

Visa signatur

Stuff

Permalänk

Holyshit detta kommer blir revolutionerande omg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Alltså, anledningen till att jag inte har klocka längre är att jag alltid har en smartphone i fickan. Den innehåller klocka och datum, och dessutom mycket mycket mer på en hyfsat överskådlig skärm.

Pytteliten skärm med alla funktioner man redan har i fickan? Nah, kan inte säga att jag behöver det.

Jag talar givetvis inte för alla men jag tror nog majoriteten håller med

Och jag är en av bakåtsträvarna som börjat använda klocka igen (för det mesta), fast endast som en accessoar..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, varför inte? Apple har än sålänge en ställning som gör att de får hyffsade försäljningssiffror på allt som har et äpple på, Sedan tror jag också, som någon nämnde att det kan bli intressant som "fjärrkontroll" till mobilen då det är mer jobb att dra upp mobilen ur fickan än att vrida lite på armen, om man t. ex ska byta låt, eller något.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har hellre kvar mitt mekaniska armbandsur än sånt här skräp.. telefonen räcker gått som gps etc.
Eftersom ruttna äpplet är på produkten lär ungdomar samlas som gamar runt ett lik.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Sony och andra har redan gjort det här förut.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smartwatch

Det handlar inte bara om att göra något, utan att göra det bra.

Blir det här av, kan det mycket väl bli trevligt som trådlös 'fjärrkontroll'!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slaktardej:

Ingen använder klocka ändå så

Strunt. Massor av människor använder armbandsur. Om man vill ha sådana här högteknologiska nymodigheter är en annan sak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tangentbord:

Och jag är en av bakåtsträvarna som börjat använda klocka igen (för det mesta), fast endast som en accessoar..

Jo men precis, det är typ den enda anledningen att ha en klocka; snyggt armband. Men då vill man inte ha någon lindad display, det ska vara en härlig metallkontruktion med analoga visare och grejer

Permalänk
Medlem

Wohoo, Apple gör en aldrig besviken! Med en sån klocka kanske jag återigen kan ändra volym och slå på ljudlöst läge än fast knapparna på min iPhone 4 har slutat att fungera! Jag accepterar inte ett pris under $300!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Roligt att folk redan hatar när dom inte vet nåt om den än.

Permalänk

Kan funka bra som träningsklocka (pulsklocka).
Sedan om det finns en marknad? Ja, den har ju ett äpple på sig. Måste ju folk bara ha

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Men... använder folk faktiskt armbandsur längre? Jag slutade i alla fall för runt 8 år sedan annat än som skrytande accessoar. Visst, det finns massor som använder dessa armbanden man fäster sina telefoner på, men är inte det mest för att styra musik etc när man joggar? Blir inget köp här iaf.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Herregud vad folk ska gnälla om allt möjligt så fort det handlar om Apple, snälla kryp under stenen ni låg under och sprid den dyngan någon annanstans, vi förstår att ni har en Androidtelefon och hatar Apple osv.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ingen använder klocka ändå så

skulle inte gå någonstans utan klocka.
Dom gånger man gjort det känner man sig rätt naken, saknas något på handleden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |