Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Windows 7 billigt

Ska bygga en gaming dator för 7 376 kr men sen kom jag på att jag behövde windows 7 och lade till det i kundvagnen. Då blev det 8238KR!!! Det kostar ju 862kr. Jag blev helt chockad!!! Men nu är frågan... är det någon utav er är på Sweclockers som vet något billigt sätt att skaffa windows 7 på. Jag vet redan att om du pluggar/jobbar på högskola/universitet så kan man installera nästan alla microsofts mjukvaror gratis. Men jag pluggar inte på högskola/universitet. Men en utav mina kusiner pluggar på KTH och en annan kusin jobbar på KTH. Då är frågon kan de installera det åt mig på min dator utan att göra något olaglit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Själv köpte jag på Tradera, för 3 år sedan ungefär tror jag.. har fungerat felfritt.
http://www.tradera.com/operativsystem-c3_120401

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Nov 2012

Köpte en nyckel från Ebay! Fungerade i ca 4månader...sen blev den låst....Ringde till Microsoft och förklarade och jag fick en helt ny fungerande Retail nyckel

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av MeGustif:

Ska bygga en gaming dator för 7 376 kr men sen kom jag på att jag behövde windows 7 och lade till det i kundvagnen. Då blev det 8238KR!!! Det kostar ju 862kr. Jag blev helt chockad!!! Men nu är frågan... är det någon utav er är på Sweclockers som vet något billigt sätt att skaffa windows 7 på. Jag vet redan att om du pluggar/jobbar på högskola/universitet så kan man installera nästan alla microsofts mjukvaror gratis. Men jag pluggar inte på högskola/universitet. Men en utav mina kusiner pluggar på KTH och en annan kusin jobbar på KTH. Då är frågon kan de installera det åt mig på min dator utan att göra något olaglit?

Det olagliga är att du använder deras licenser utan att vara registrerad för dess universitet. Visst din kusin kan lägga en order och skicka produkt nummer till dig men det är dock inte helt lagligt heller, då du utnyttjar situationen. Köp annars ifrån ebay eller andra ställen.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Alle22:

Det olagliga är att du använder deras licenser utan att vara registrerad för dess unioversitet. Visst din kusin kan lägga en order och skicka produkt nummer till dig men det är dock inte helt lagligt heller, då du utnyttjar situationen. Köp annars ifrån ebay eller andra ställen.

ok tack