Fel vid nedladdning av Adobe Creative Suits CS6, hjälp!

Permalänk

Fel vid nedladdning av Adobe Creative Suits CS6, hjälp!

Hej hej

Jo det är så att jag i ca. ett dygn har försökt att ladda ner adobe creative suit CS6 med adobe download assistant. Men när nedladdningen är klar får jag följande felmeddelande:

"Det gick inte att extrahera produktens installationsprogram (fel 101). Kontrollera att det finns tillräckligt med ledigt diskutrymme och försök hämta produkten igen."

Det kanske låter som en simpel fråga till en början men problemet är att jag har hur mycket plats kvar som helst på båda mina diskar (har testat att ladda ner det till båda). Jag har även gott in på adobes hemsida och sökt problemet men det hjälpte inte. Så nu vänder jag mig till er kära sweclockers medlemmar. Är det någon som kan hjälpa mig eller som kanske till och med har samma problem?

//coolbreezad

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Saxat från http://forums.adobe.com/message/4414996

Error 101/102 normally appear when the the installer is unable to extract the files.
This could be due to a corrupt/incomplete download, the installer trying to extract at a location it does not have permissions to, or just plain permissions issue.

Also see, http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/troubleshoot-downloa... nt.html for help with Error 101 and 102.

1. Ensure that you're downloading to a writeable user location, and not to "Program Files" or Applications" folders
2. Try solution 1 and restart the download
3. Try solution 2 to clear some space if you're running low
4. Ensure that you're logged in with Admin privileges

Alternately you can follow the steps listed in http://forums.adobe.com/thread/981369 to initiate a direct download, and then procees to install.

Permalänk
Skrivet av K-Rza:

Saxat från http://forums.adobe.com/message/4414996

Error 101/102 normally appear when the the installer is unable to extract the files.
This could be due to a corrupt/incomplete download, the installer trying to extract at a location it does not have permissions to, or just plain permissions issue.

Also see, http://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/troubleshoot-downloa... nt.html for help with Error 101 and 102.

1. Ensure that you're downloading to a writeable user location, and not to "Program Files" or Applications" folders
2. Try solution 1 and restart the download
3. Try solution 2 to clear some space if you're running low
4. Ensure that you're logged in with Admin privileges

Alternately you can follow the steps listed in http://forums.adobe.com/thread/981369 to initiate a direct download, and then procees to install.

Tack, men det är precis det jag läste på deras hemsida och det funkar inte. Problemet är ju att den säger att det inte finns plats när det finns det. I mappen hämtade filer som ligger på disk C har jag inte äns något. Om det inte är så att filerna är över 300 GB så fattar jag inte riktigt...

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk

Finns det ingen som kan hjälpa mig??

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Så du får ner deras zippade arkiv men den klarar inte att extrahera?
Leta reda på var exe-filen ligger som du laddade ner från adobe och prova att extrahera den med winrar eller 7zip eller dylikt. Alltså, dubbelklicka inte på den får att köra . Det borde gå att bara extrahera.
Adobes download assistant är som Microsofts secure boot policy, just there to annoy you!

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Så du får ner deras zippade arkiv men den klarar inte att extrahera?
Leta reda på var exe-filen ligger som du laddade ner från adobe och prova att extrahera den med winrar eller 7zip eller dylikt. Alltså, dubbelklicka inte på den får att köra . Det borde gå att bara extrahera.
Adobes download assistant är som Microsofts secure boot policy, just there to annoy you!

Jag försökte testa det, men den har liksom redan extraherat det fast inte helt. Så jag kan hitta installations filen men den funkar inte. Sen finns det ingen zip fil heller så jag kan inte extrahera det själv... Men jag försöker med en ny grej nu, ska se fall det funkar.

Tack ändå!

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen finns det ingen zip fil heller så jag kan inte extrahera det själv...

Det måste inte vara en zip fil för att du ska kunna extrahera. Det kan vara en självextraherande zip som är en EXE-fil, och den kan du extrahera som om det vore en zip fil. Högerklicka på exe:n och se vara 7zip ger dig för alternativ. Kommer filen från Adobe kommer du ha ett val att "Extrahera här..."

Permalänk
Medlem

Låter som problem med adminrätt - när installern inte kan skriva så tror den att det är platsbrist fast det egentligen beror på access? Som guermantes sa, försök hitta installern och kör den som administratör? Eller så sparar du ned på en icke-systemdisk om det funkar bättre.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

windows kanppen +r för att få up run. Sen skriv mmc. enter. sen ctrl+m sen computer management (systemhanteraren tror jag på sv) Läg till välj ok sen ok.

Hade ett problem med acrobat reader på ett antal företag några år sedan kan vara så att det är samma.
Det byger på att acrobat har regat någon disk som nödvändig i registret. Och om den inte finns så går avbryts installationen för att disken inte finns. I reades fall så stog det vilken enhet. c: d: e: f: h: osv.
Har du hafr några usb minnen inne eller cd/dvd/blurray läsare innen tidigare i datorn kan det vara ett problem, eller en mappad nätverkdisk.
Tar några minuter, men för att testa detta kan då gå in i disk hanteraren (disk managemen) och högerklicka på en av dinna diskar som har utrymme och sedan välja att lägga till enhetsbetekning. (change drive or letter path) (kör engels os) (nr fyra uppefrån) och sen lägga till alla oanvända a: b: osv. tar en hel del tid. Men kan vara en lösning. OBS du behöver ta bort de flästa sedan då det kan ställa till problem ifall du kopplar in nya diskar/lasare eller usb minnen senare. Hoppas det hjälper.

Sen borde jag kanske nämna med tanke på daolos tanke. som inte är del. Att om du kör windows 7 kan du under locala användare och grupper (Local users and Groups) välja users. Sen välja din användare. Dubbelklika på den och gå till andra fliken (grups) och i där har du vilka grupper du är med i. Det ska bara stå en enda grupp Administrators. Eller snarare så ska Administrators vara där men INTE users/användare. Osäkrare men trevligt då allt körs som admin, även det du inte kan välja genom att högerklicka på filen och välja kör/run som administrator. I w8 ser det ut att vara förvalt för administrator kontot. Men där såg jag ingen superadmin funktion med det som jag såg i w7 då man aktiverar administror kontot och använder det istället för det namn man valde då man installerade datorn. (i w8 har jag testat för lite efter att det släpptes, ingen fan av metro så jag dualbotar)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av hACmAn:

windows kanppen +r för att få up run. Sen skriv mmc. enter. sen ctrl+m sen computer management (systemhanteraren tror jag på sv) Läg till välj ok sen ok.

Hade ett problem med acrobat reader på ett antal företag några år sedan kan vara så att det är samma.
Det byger på att acrobat har regat någon disk som nödvändig i registret. Och om den inte finns så går avbryts installationen för att disken inte finns. I reades fall så stog det vilken enhet. c: d: e: f: h: osv.
Har du hafr några usb minnen inne eller cd/dvd/blurray läsare innen tidigare i datorn kan det vara ett problem, eller en mappad nätverkdisk.
Tar några minuter, men för att testa detta kan då gå in i disk hanteraren (disk managemen) och högerklicka på en av dinna diskar som har utrymme och sedan välja att lägga till enhetsbetekning. (change drive or letter path) (kör engels os) (nr fyra uppefrån) och sen lägga till alla oanvända a: b: osv. tar en hel del tid. Men kan vara en lösning. OBS du behöver ta bort de flästa sedan då det kan ställa till problem ifall du kopplar in nya diskar/lasare eller usb minnen senare. Hoppas det hjälper.

Sen borde jag kanske nämna med tanke på daolos tanke. som inte är del. Att om du kör windows 7 kan du under locala användare och grupper (Local users and Groups) välja users. Sen välja din användare. Dubbelklika på den och gå till andra fliken (grups) och i där har du vilka grupper du är med i. Det ska bara stå en enda grupp Administrators. Eller snarare så ska Administrators vara där men INTE users/användare. Osäkrare men trevligt då allt körs som admin, även det du inte kan välja genom att högerklicka på filen och välja kör/run som administrator. I w8 ser det ut att vara förvalt för administrator kontot. Men där såg jag ingen superadmin funktion med det som jag såg i w7 då man aktiverar administror kontot och använder det istället för det namn man valde då man installerade datorn. (i w8 har jag testat för lite efter att det släpptes, ingen fan av metro så jag dualbotar)

Tack för ditt svar! Mycket information att ta in, inte helt säker på om jag förstod allt... Men det är lugnt, du behöver inte förklara igen Tror nog att jag ska försöka ladda ner det på en annan dator istället!

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |