Överklocka turbo-boost msi clickbios 2

Permalänk
Medlem

Överklocka turbo-boost msi clickbios 2

Hej!

Håller på och överklockar min cpu, testade lite milt på 3.8 först och det är stabilt och allt. Vad jag undrar är hur man höjer multipeln som turbon ska gå upp i så att procesorn slipper ligga och svetta i 3.8 när man idlar. Har googlat men inte hittat något vettigt. Moderkortet är ett Msi Z77A-G43.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hej!

Håller på och överklockar min cpu, testade lite milt på 3.8 först och det är stabilt och allt. Vad jag undrar är hur man höjer multipeln som turbon ska gå upp i så att procesorn slipper ligga och svetta i 3.8 när man idlar. Har googlat men inte hittat något vettigt. Moderkortet är ett Msi Z77A-G43.

Har för mig man kan ställa in non turbo multipler till typ 1ghz så ligger den där när du inte behöver den och turbo till 4.2 eller 3.8

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Har för mig man kan ställa in non turbo multipler till typ 1ghz så ligger den där när du inte behöver den och turbo till 4.2 eller 3.8

Ja det går säkert, men hur gör man det? Hittar inget alternativ i bios.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Är Intel speedstep påsatt? Vad har du för prestandaalternativ i Windows?