29 windows updates fail

Permalänk
Avstängd

29 windows updates fail

Såg förut att det hade kommit 29 nya uppdateringar till windows 8, när jag försöker installera dom kommer det direkt "29 windows updates fail"

Har testat att starta om datorn
Kört sfc /scannow
Även körde windows egna "windows update felsökare"

Men fortfarande samma sak "29 windows updates fail"

Obs! mitt windows 8 är köpt lagligt.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Vila i frid

Kör uppdateringarna en i taget så vet du vilken det är som krånglar.

Permalänk
Medlem

Installera Gentoo? Nej men ring Windows support då det är deras jobb att hjälpa dig, och om de inte vet vad det är så kommer de nog att söka upp saken.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Kör uppdateringarna en i taget så vet du vilken det är som krånglar.

Jo jag testade att köra bara office uppdateringarna för sig osv men det blev samma sak.
Ska testa att köra bara 1 åt gången nu, som du föreslår.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skingken:

Installera Gentoo? Nej men ring Windows support då det är deras jobb att hjälpa dig, och om de inte vet vad det är så kommer de nog att söka upp saken.

Jag tror inte jag kan få en vettigt/hjälpande svar från en telesupport på MS tyvärr.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag tror inte jag kan få en vettigt/hjälpande svar från en telesupport på MS tyvärr.

Alltid värt ett försök

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Fick samma problem på sambons dator. Men de löste sig när jag uppdaterade 1 och 1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Såg förut att det hade kommit 29 nya uppdateringar till windows 8, när jag försöker installera dom kommer det direkt "29 windows updates fail"

Har testat att starta om datorn
Kört sfc /scannow
Även körde windows egna "windows update felsökare"

Men fortfarande samma sak "29 windows updates fail"

Obs! mitt windows 8 är köpt lagligt.

Kolla vilken det är som krånglar och dölj uppdateringen så att den inte kommer upp hels tiden

Permalänk
Avstängd

Jag testade att köra 1 åt gången, det blev samma fel sak.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag hade också stora problem med att uppdatera win 8, detta löste det för mig; http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

hoppas att det löser det för dig

Edit: Kan lika gärna lägga in det här:

"Hit windows key + R to open Run command.

Type in msconfig.exe and hit enter
go to the Services tab on the top
Check the box on the bottom that says hide all microsoft services
Click Disable all
Restart the computer
Install update

After installation follow the same instructions but click enable all instead of disable all and restart again and everything should be good. Hopefully it works for others."

Permalänk
Medlem

Stäng av Windows update service och döp om katalogen c:\windows\softwaredistribution. Starta tjänsten och prova igen. Detta fel verkar vara ganska vanligt på Win8, har fått det på massor med maskiner på jobbet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hattn:

Jag hade också stora problem med att uppdatera win 8, detta löste det för mig; http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-wi...

hoppas att det löser det för dig

Edit: Kan lika gärna lägga in det här:

"Hit windows key + R to open Run command.

Type in msconfig.exe and hit enter
go to the Services tab on the top
Check the box on the bottom that says hide all microsoft services
Click Disable all
Restart the computer
Install update

After installation follow the same instructions but click enable all instead of disable all and restart again and everything should be good. Hopefully it works for others."

Tack för tipset, testade just detta, men det fungerade inte heller.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Brukar radera c:\windows\softwaredistribution\download när Windows update failar eller hänger sig. Då tankar den ner uppdateringarna igen och det fungerar fint.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Brukar radera c:\windows\softwaredistribution\download när Windows update failar eller hänger sig. Då tankar den ner uppdateringarna igen och det fungerar fint.

Tog bort hela mapen, men nu när jag ska söka efter uppdateringar så får jag fail direkt

Dold text
Dold text
Dold text

Jaja nu orkar jag inte trixa med detta mera idag, god natt alla

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tog bort hela mapen, men nu när jag ska söka efter uppdateringar så får jag fail direkt
Jaja nu orkar jag inte trixa med detta mera idag, god natt alla

Dvs. endast download-mappen. Ingen aning om vad som sker om man tar hela softwaredistribution. Kanske en reboot löser det

Permalänk
Vila i frid

Rätt sätt är att stoppa "windows update" och "bits", sen kan man radera en eventuell felaktig \windows\softwaredistribution och när man återstartar de två tjänsterna återskapas softwaredistribution.

Permalänk
Avstängd

Här var problemet, En bug i den förra releasen av windows firewall controll.
"Fixed The recommended rules from the previous version prevented Windows Update to check for new updates"

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]