Modifiera AD - DSmod vill inte som jag vill.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2001

Modifiera AD - DSmod vill inte som jag vill.

Sitter och försöker förenkla mitt arbete något.
Vi har ett SafeWord addin i ADt, som verkar vara rätt lurigt att ta bort info med.

@echo off :begin color 0e cls set /p usern=Username? ::Checking username and grabs the LDAP path dsquery user -samid %usern% > temp.txt set /p output= < temp.txt set /p mobnr=Mobilenumber? ::Meny echo 1=WA2 echo 0=Abort set /p choice1=Make your choice... if %choice1%==1 goto wa2 if %choice1%==0 goto end :wa2 ::Frågar efter LDAP path för grupperna och använder den för att modifiera member of dsquery group -name gg-prg-ibm-wa2-safeword | dsmod group -addmbr %output% dsquery group -name gg-prg-ibm-wa2-wi | dsmod group -addmbr %output% ::Clearing Token ID dsmod user %output% -securecomputingCom2000-SafeWord-UserID "" ::Setting Mobile Number dsmod user %output% -mobile %mobnr% pause goto begin :end

Allting fungerar kanon förutom just "dsmod user %output% -securecomputingCom2000-SafeWord-UserID "" "-raden, får Unknown Parameter meddelande, dock är det både dubbel och trippel kollar att det är rätt attribut.
Nån som har koll på om man måste göra nåt speciellt för att få igång detta? Hade sparat ett par minuters manuellt arbete.