Problem med internetuppkoppling

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2007

Problem med internetuppkoppling

Hej!

Jag har ett problem med mitt internet på denna Windows 7 dator. Efter cirka 10 minuter börjar alla sidor ladda mycket långsamt och sedan kommer jag inte in på dem alls. Jag kommer ej heller in på min router via 192.168.0.1. Detta problem finns inte i andra datorer på nätverket.

Har någon minsta aning om vad det kan vara för fel? När jag kör Troubleshoot Problems i Network så hittar den inga fel alls.

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2007

Har nu prövat att göra en systemåterställning vilket inte alls löste problemet. Prövade även att ändra nätverkskortets MAC-adress, ingen skillnad där. Har även prövat att starta i felsäkert med nätverk - och där fungerade inte internet alls.

Mycket konstigt, vissa gånger fungerar internet (som nu, även om det kommer försvinna om ett tag) och ibland fungerar det inte alls efter en boot. När det väl fungerar är jag för övrigt fortfarande kopplad till irc, det är ENDAST webbläsaren som inte fungerar! Jag kommer inte åt routern eller någonting alls.

Det enda jag har gjort innan jag fick detta fel var att dra ur elkabeln till routern och koppla den till en skarvsladd då jag skaffat Powerlineadapter, denna kopplade jag dock inte in då nätverkskablar konstigt nog inte följde med. Det känns dock mycket konstigt om detta skulle vara relaterat till mitt problem. Har någon minsta aning om vad jag kan pröva eller vad det kan vara?

EDIT: Kan tillägga att ibland när det börjar gå segt innan jag inte får någon uppkoppling alls står det "Request Timeout" och sedan någon felkod eller liknande nedanför. Har tyvärr inte sparat en sådan, men ska göra det om det händer igen.