Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

jag hade kört på 7970 alla dagar i veckan.. mer prestanda men till samma pris!

http://www.techspot.com/review/603-best-graphics-cards/page4....

Vet inte hur mycket man ska lite på de testarna heller. Jämför med det som gjordes här på swec av ASUS ROG Ares 2. Vilket gjordes med än färskare drivrutiner från både Nvidia och AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Vet inte hur mycket man ska lite på de testarna heller. Jämför med det som gjordes här på swec av ASUS ROG Ares 2. Vilket gjordes med än färskare drivrutiner från både Nvidia och AMD.

vad är det du vill säga? 7970 är bättre än 670..?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Kan uppstå med ett singelkort också med AMDs 7xxx serie. De har problem med minneshanteringen, något de själva erkänt, som gör att microstuttering kan uppstå på singelkort också.

Freddie

Sedär! Alltid lär man sig något nytt

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

överklockning kommer inte att förkorta livslängden så länge du gör det rätt och har en bra kylning. t.ex på processorn så är det inte smart att överklocka med stock kylare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3Guy:

ska jag köpa 7970 ghz för 3,6k hos inet ? ifall jag gör det , vad ska jag göra om det blir problem med kortet ?

Skicka in det till Inet? Antar su inte räknar Inet.se till dessa billiga butiker som är okända på planeten jorden? Isåfall är du nog ute ock cyklar i nån buske

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13228884']AMD skulle jag undvika enbart pga risken för problem med microstuttering.

Och av dom två som blir kvar skulle jag välja ett 670 men inget 670 som helst utan ett EVGA GTX 670 FTW eftersom det presterar som ett 680 i dom flesta lägen och klockar man det så drar det förbi 680. Garantin behöver man inte oroa sig för då du får ett nytt kort av EVGA om du klockar sönder ditt gamla (enligt EVGAs rep. här på SweC ).

670 FTW är istortsett ett 680 på alla vis utom själva GPUn som är en 670-kärna. Eller omvänt kan man säga att det är ett 670 med 680-hårdvara (PCB, kylare, strömförsörjning osv).

670 FTW kostar nästan exakt 3K och ett standard 680 kostar ~500-600kr mer men för dom extra pengarna får man ingen extra prestanda över FTW-kortet, definitivt inte om man laddar ner EVGA Precision och klockar upp kortet lite till.

Mitt 670 FTW kör jag i 1241MHz GPU/7326MHz DDR utan problem och skulle kortet avlida i förtid så vet jag att EVGAs garanti täcker det.

Källa till garanti-påståendet: #13165909

hur varmt blir ditt 670 ftw i bf3 på ultra ?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="TontteJooi;13229161"]Skicka in det till Inet? Antar su inte räknar Inet.se till dessa billiga butiker som är okända på planeten jorden? Isåfall är du nog ute ock cyklar i nån buske

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com[/Qu

hahaha , nej då inet räknas som den bästa butiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hurfårmantagpådet?!

Sorry, menade Metro 2033..:P
Metro Last Light väntar jag däremot på :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bf3Guy:

hur varmt blir ditt 670 ftw i bf3 på ultra ?

Ingen aning faktiskt, har aldrig kollat

Men skulle det råka bli så att man lirar lite BF3 inom kort och inte bara lirar på min DayZ-server så kan jag ju kolla.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/