Billigaste Windows och Office paketen?

Permalänk
Avstängd

Billigaste Windows och Office paketen?

Hej.
Jag ska installera en dator år en bekant. Han vill ha windows och office så därför har jag börjat kolla vad det kan kosta honom.
Datorn som han har är gammal. Det är modell: Dell Optiplex GX620 med Pentium D processor. Jag har kollat på ett test förut som visade att Windows XP är att föredra på gamla datorer.
Därför undrar jag ifall det här är bästa pris på Windows XP SP3: Windows7keycode försäljning Där finns en XP nyckel för 22$. Det finns även en länk till download så det är utan skiva.

Jag tycker att priserna är betydligt bättre på Windows7keycode än på Prisjakt.
Är det här autentiska nycklar som fungerar problemfritt?

Permalänk

Kolla på tradera

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

Windows community answers

Jag har läst på "Windows Community" att moderatorerna har skrivit att det är falska nycklar som säljs på "Windows7keycode".
Länk till "Windows Community" tråden.
Det låter ju dåligt. Jag tänkte att de kanske hade köpt in Windows i stora lass och därför kunnat pressat priserna.

Är det alltså bekräftat att det är falska nycklar, tycker ni?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Med tanke på att de tydligen tod dryga 4000 spänn för ett "sketet" xp och nu knappt 200 så säger det rätt mycket

Permalänk
Skrivet av cosmomenal:

Hej.
Jag ska installera en dator år en bekant. Han vill ha windows och office så därför har jag börjat kolla vad det kan kosta honom.
Datorn som han har är gammal. Det är modell: Dell Optiplex GX620 med Pentium D processor. Jag har kollat på ett test förut som visade att Windows XP är att föredra på gamla datorer.
Därför undrar jag ifall det här är bästa pris på Windows XP SP3: Windows7keycode försäljning Där finns en XP nyckel för 22$. Det finns även en länk till download så det är utan skiva.

Jag tycker att priserna är betydligt bättre på Windows7keycode än på Prisjakt.
Är det här autentiska nycklar som fungerar problemfritt?

Om datorn är en gammal Dell så borde det väl nästan finnas en oem-nyckel till den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WolfOfVengeance:

Om datorn är en gammal Dell så borde det väl nästan finnas en oem-nyckel till den?

Tyvärr hittade jag ingen sticker med key.

Jag börjar tänka på Linux med Wine (för office) nu faktiskt.

Edit: Tror ni Dell Optiplex Gx620 klarar av Windows 7 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Tyvärr hittade jag ingen sticker med key.

Jag börjar tänka på Linux med Wine (för office) nu faktiskt.

Edit: Tror ni Dell Optiplex Gx620 klarar av Windows 7 ?

Du kommer längre än du tror med en Linux distro och LibreOffice, formateringen när man flyttar sig mellan mellan MS Office och LibreOffice är nästintill identiskt i de flesta fall, men jag sparar alltid dokumenten som PDFer så jag behöver inte oroa mig om sånt.
Om du känner att du verkligen behöver MS Office så fungerar 2003, 2007 och 2010 (32 bit) utan problem i Wine.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Skrivet av cosmomenal:

Tyvärr hittade jag ingen sticker med key.

Jag börjar tänka på Linux med Wine (för office) nu faktiskt.

Edit: Tror ni Dell Optiplex Gx620 klarar av Windows 7 ?

Kollade snabbt på blocket. (om du tycker att det är säkert att handla därifrån)
http://www.blocket.se/ostergotland/Windows_XP_Pro_Swe_Origina...

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

På en så gammal dator funger någon Linux dist bäst och då får du LibreOffice "på köpet".
För privatpersoner och många företag så är LibreOffice underskattat. Funktionaliteten mycket bra och kompatibiliteten mot MS Office är bra. För de riktigt vassa Excelekvibrilisterna är LibreOffice Calc något begränsat. För företag med en tight integration mellan MS Office och andra system kan det vara svårt att få LibreOffice att fungera direkt.

Permalänk
Skrivet av cosmomenal:

Tyvärr hittade jag ingen sticker med key.

Jag börjar tänka på Linux med Wine (för office) nu faktiskt.

Edit: Tror ni Dell Optiplex Gx620 klarar av Windows 7 ?

Hej

Umiddelbart er Optiplex 620 ikke kompatibel med Windows 7, så vi anbefaler ikke at køre disse sammen. Du kan finde en liste over alle produkter der er testet og er kompatible med Windows 7 her: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo...

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Rekordmedlem

Xp får inte säljas längre, sista datum för att sälja det löst var 30 juni 2008 och installerat på dator 22 oktober 1010 så att det skulle vara seriösa nycklar/ företag är inte troligt
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle

Dessutom varför köra xp ? Är datorn äldre så kör linux, det är säkrare och troligen funkar det mesta bättre än xp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Tyvärr hittade jag ingen sticker med key.

Finns det ingen lucka där koden kan gömma sig under eller t.o.m inne i datorn?
Det borde finnas om klisterlappen inte blev utsliten med tiden.

Annars får du nog testa Linux/Ubuntu osv som de andra varit inne på ifall han nöjer sig med det.