Vilka FPS spel ska man köpa?

Permalänk
Skrivet av okejbananen:

Gud vad banalt CS känns efter att jag börjat lira BF3. Vet inte om jag någonsin kommer hitta tillbaka till CS igen.

Men man behöver lite snabbt spel också. Kommer dock inte köpa BF3 Premium ed. då jag inte var helt nöjd med mitt förra Premium köp. Jag klarar mig jättebra med ordinarie loadout och banor
Men det verkar som att det blir CS:GO och BF3. Men visst blir det fler snart!...

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

Men man behöver lite snabbt spel också. Kommer dock inte köpa BF3 Premium ed. då jag inte var helt nöjd med mitt förra Premium köp. Jag klarar mig jättebra med ordinarie loadout och banor
Men det verkar som att det blir CS:GO och BF3. Men visst blir det fler snart!...

Regga ett konto på www.quakelive.com istället och lira QL om du vill ha ett snabbt och enkelt FPS-spel. ;D

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Skrivet av okejbananen:

Regga ett konto på www.quakelive.com istället och lira QL om du vill ha ett snabbt och enkelt FPS-spel. ;D

Skall göras!

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av 420GBGlass:

Skall göras!

Det är gratis att spela, men köper man premium på månadsbasis får man tillgång till lite skönare maps och sånt där och ska man spela på en lite seriösare nivå krävs det, men som lite underhållning då och då duger gratisversionen.

Visa signatur

Mobo: MSI Z77A-G41 ATX CPU: Intel Core i7 3770 3,4Ghz (Ivy Bridge) GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 Nät: XFX Core Edition 550W 80+ Bronze RAM: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600Mhz HD1: SSD 120GB Intel 330 Reseller 2.5 HD2: 1TB Western Digital Caviar Blue CPU-fläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: Fractal Design Define R4 Titanium Skärm: NEC MultiSync EA231WMi 23" Studiomonitorer: Yamaha HS80M Hörlurar: AKG K240 Studio

Permalänk
Medlem

Men era tröga gubbar då! Medal of Honor Warfighter är grymt bra annars.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Skrivet av okejbananen:

Det är gratis att spela, men köper man premium på månadsbasis får man tillgång till lite skönare maps och sånt där och ska man spela på en lite seriösare nivå krävs det, men som lite underhållning då och då duger gratisversionen.

Köpte Premium till mitt Xbox konto när det kom ut. Allt har jag och jag är inte dirkekt super nöjd med vad man fick :/

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Välkommen till en ny spelvärld!

Ser i inläggen att du är taggad på BF3, köp BF3 Premium så får till alla DLCer oxå.
Många, många timmars nöje där.

Andra populära multiplayer-FPSer är:
* Cod MW3 och MW2
* BLOPS 2
* CS:GO
* CSS
* CS 1.6
* BC2

Det finns en del gratis-FPSer som du kan prova:
* Planetside 2 (SOE)
* Team Fortress 2 (Steam)
* Battlefiled 1942 (Origin)

Sedan har du co-op FPSer:
* L4D och L4D2
* ORION: Dino Beatdown

Slutligen singleplayer FPSer
Det finns en del "äldre" som definitivt är värda att prova på:
* HL2
* Fallout 3 / Fallout New Vegas
* Elder Scrolls Skyrim / Oblivion
* Far Cry
* Crysis
* Bioshock

Personligen tycker jag att alla måste äga kopia av "Half-Life 2 - The Orange Box"; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=169720
HL2 är en av de bästa FPS singleplayern som någonsin gjorts

Hur är oblivion en mp first person skjuter menar du? XD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hur är oblivion en mp first person skjuter menar du? XD

Pilbåge Nä,men jag förstår att han ger förslag på bra SP spel

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk

Justeja,vet ni om man kan byta in spel mot en steam kod i game/gamestop?

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

CS:GO är jävligt skoj med matchmaking och att lira i klan. Men BF3 är mycket roligare i public.

Visa signatur

With great power, comes great resolution and frame rate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur är oblivion en mp first person skjuter menar du? XD

Förtydliga ditt löjliga påpekande. First Person är det, shooter kanske det inte är men spelet är fortfarande värt att nämnas, och om du inte tycker det så är Fallout 3 inte heller FPS egentligen även om man där har betydligt fler skjutvapen än i Oblivion.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Köpte Premium till mitt Xbox konto när det kom ut. Allt har jag och jag är inte dirkekt super nöjd med vad man fick :/

Jag köpte BF3 Premium för 299kr på Elgiganten. Vanliga Bf3 kostade då 499 på Gamestop O.o

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Köpte MOHW Limited Edition idag på Siba för 99:- Har dock inte kört än så vet inte om jag kan rekomendera det

Permalänk
Skrivet av sj6:

Förtydliga ditt löjliga påpekande. First Person är det, shooter kanske det inte är men spelet är fortfarande värt att nämnas, och om du inte tycker det så är Fallout 3 inte heller FPS egentligen även om man där har betydligt fler skjutvapen än i Oblivion.

FPS står för först person shooter, Oblivion är inte på något sätt en shooter, Fallout 3 är en FPS, sure, det är också ett RPG, men det utesluter inte att det är en FPS; Varför? För att det är first person, och är centrerat på skjutvapen. Att det är en del av en genre utesluter inte att det är en del av en annan.

Oblivion är inte centrerat runt skjutvapen och då blir det snarare ett RPG som kan spelas ur first person (eller av majoriteten antar jag).

Sen är inte FPS den första beskrivning jag skulle ge Fallout 3, men det är inte fel att kalla det en FPS.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

FPS står för först person shooter, Oblivion är inte på något sätt en shooter, Fallout 3 är en FPS, sure, det är också ett RPG, men det utesluter inte att det är en FPS; Varför? För att det är first person, och är centrerat på skjutvapen. Att det är en del av en genre utesluter inte att det är en del av en annan.

Oblivion är inte centrerat runt skjutvapen och då blir det snarare ett RPG som kan spelas ur first person (eller av majoriteten antar jag).

Sen är inte FPS den första beskrivning jag skulle ge Fallout 3, men det är inte fel att kalla det en FPS.

Jo jag anser att det är fel att kalla Fallout 3 FPS om du inte kallar Oblivion detsamma. FPRPG kanske är en mer korrekt term men det är petitesser i sammanhanget. Precis lika löjligt som debatten om MOBA-spel är MMO:s eller inte.

First Person är det och enligt mig är 2/3 faktorer som stämmer plus att det är ett bra spel gör att det är värt att nämnas.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Jo jag anser att det är fel att kalla Fallout 3 FPS om du inte kallar Oblivion detsamma. FPRPG kanske är en mer korrekt term men det är petitesser i sammanhanget. Precis lika löjligt som debatten om MOBA-spel är MMO:s eller inte.

First Person är det och enligt mig är 2/3 faktorer som stämmer plus att det är ett bra spel gör att det är värt att nämnas.

Så även om Oblivion missar shooter delen i first person shooter så får det fortfarande räknas som en FPS? Jadu, då är väl de gamla Final Fantasy spelen action RPGs också, visst, de saknar action delen, då de är turbaserade, men de har ju större delen av faktorerna?

Förstår inte hur det kan vara så svårt att fatta konceptet med att det inte är en shooter om gameplayet inte är baserat på skjutvapen, oblivion saknar den delen, och är där med inte en FPS.

Om man anser att ett MOBA spel är ett MMO eller inte? Jadu, det beror väl på om man ser det som ett krav att en stor del spelare ska kunna vara i samma instans av spelet samtidigt, men är det inte ett krav så blir ju automatiskt CS, COD, BF3 och i princip alla spel som har en onlinefunktion ett MMO också.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Crysis 3 verkar bli NICE!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

Halo 4 är grymt

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Halo 4 är grymt

Xbox exclusive....

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2 om du gillar hattar

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Arma 2 Operation Arrowhead är en het potatis om du vill så "nära" verkligheten som möjligt

Visa signatur

Antec 300, PSU 680w, Intel quad 8200 2,8ghz, gigabyte p45, 4gb cruciall ram, sapphire 6950 2gb dirt edition,samsung ssd 840 120bg WD500gb, benq 24" fullhd.

Permalänk
Medlem

Cod4<3

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Kör PS2 och måste säga att om man kör i en platoon är det riiiktigt kul...trodde aldrig jag skulle fastna på datorn i timmar bara av att följa orders......
Men BF3 är riktigt billigt nu,tänker nog satsa på det och cs:go.

Har det optimerats bättre nu än på betan. Då fick jag ca 15fps men 30 är helt spelbart enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så även om Oblivion missar shooter delen i first person shooter så får det fortfarande räknas som en FPS? Jadu, då är väl de gamla Final Fantasy spelen action RPGs också, visst, de saknar action delen, då de är turbaserade, men de har ju större delen av faktorerna?

Förstår inte hur det kan vara så svårt att fatta konceptet med att det inte är en shooter om gameplayet inte är baserat på skjutvapen, oblivion saknar den delen, och är där med inte en FPS.

Om man anser att ett MOBA spel är ett MMO eller inte? Jadu, det beror väl på om man ser det som ett krav att en stor del spelare ska kunna vara i samma instans av spelet samtidigt, men är det inte ett krav så blir ju automatiskt CS, COD, BF3 och i princip alla spel som har en onlinefunktion ett MMO också.

Du missar vad jag vill få fram eller så ignorerar du det. I vilket fall har jag försökt klargöra vad jag tyckte, vilket inte är viktigt i detta fallet.

Spelet är värt att nämnas då det är ett bra spel. Tyck vad du vill utifrån det.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Du missar vad jag vill få fram eller så ignorerar du det. I vilket fall har jag försökt klargöra vad jag tyckte, vilket inte är viktigt i detta fallet.

Spelet är värt att nämnas då det är ett bra spel. Tyck vad du vill utifrån det.

Nej, jag begriper inte vad du vill få fram ärligt talat, hur du än vrider på det så är det inte en FPS, visst, det betyder inte att man inte kan rekommendera det, men TS har förmodligen någon anledning till att fråga specifikt efter FPS spel, istället för bara "vilka spel till PC ska man köpa?" Antagligen för att det är FPS han är ute efter, och den genren tillhör inte Oblivion.

Gällande spelet själv så tycker jag att det är ett av de svagaste i TES serien, och skulle helt klart föredra Skyrim eller Morrowind före det. Ett bra spel, men inte för att vara TES, det är i alla fall min åsikt.

Ha en trevlig kväll

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Har det optimerats bättre nu än på betan. Då fick jag ca 15fps men 30 är helt spelbart enligt mig.

Med ditt kort blir det nog inte någon större skillnad. Men när jag började spela fick jag 55FPS på Högsta. Nu får jag runt 35 - 40 FPS på medium :/ Så nej,den buggen finns. tyvärr.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Nej, jag begriper inte vad du vill få fram ärligt talat, hur du än vrider på det så är det inte en FPS, visst, det betyder inte att man inte kan rekommendera det, men TS har förmodligen någon anledning till att fråga specifikt efter FPS spel, istället för bara "vilka spel till PC ska man köpa?" Antagligen för att det är FPS han är ute efter, och den genren tillhör inte Oblivion.

Gällande spelet själv så tycker jag att det är ett av de svagaste i TES serien, och skulle helt klart föredra Skyrim eller Morrowind före det. Ett bra spel, men inte för att vara TES, det är i alla fall min åsikt.

Ha en trevlig kväll

Har faktiskt spelat de flesta TES spel...inga problem med något av dom. Visst frågade jag efter FPS spel , men fick istället en lista med olika spel. Inga´ problem med det Men ja,det stämmer att det var FPS spel man sökte efter

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Testpilot

CS:GO, BF3 (med premium), planetside 2 och kanske BO2 (är inte ett CoD fan direkt, men CoD är ganka chill att starta upp och bara lira 15-20min om man inte har så mycket tid).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MOHW efter 30 minuters speltid Kul spel som lätt värt 99:- iaf som du kan få det för på Siba som jag skrev en bit upp i tråden igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexxis:

Kan rekommendera MOHW efter 30 minuters speltid Kul spel som lätt värt 99:- iaf som du kan få det för på Siba som jag skrev en bit upp i tråden igår.

Jag tycker att multipalyer i MOHW är rätt bra, absolut värt 99 kr. Singleplayer har jag inte kört igenom pga de dåliga recensionerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p