Fick global ban och vill nu köpa nytt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jan 2009

Fick global ban och vill nu köpa nytt!

God eftermiddag!

För några månader sedan sköt jag mig själv i foten genom att fuska på Dayz tillsammans med några polare. Lyckan som uppstod när man kunde göra vilka vapen man ville var kortvarig och vi blev ganska snabbt banade! Jag har nu insett hur dum jag var och vill nu köpa DayZ på nytt!

Frågan är bara hur jag skall lösa detta? Jag har avinstallerat allt som har med Arma 2 och AO att göra så frågan är nu, hur installerar jag AO igen med ny cdkey på samma steam konto? Det enklaste vore väll att göra ett nytt steam konto men då måste jag väll köra Arma 2 free med sämre grafik osv och det vill jag så klart inte göra!

Några tips hur jag skall lösa detta? Hur skriver man in i ny cd-key vid installationen?

Trevlig helg!

Hoppas vi ses ingame!

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Om du installerar och spelar spelet via steam så sätter steam din hex-registry key automatiskt varje gång du startar det, enda sättet att komma förbi detta är att använda ett annat steam konto eller inte starta det genom steam!

Om du har några fler frågor så är det bara att fråga på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jun 2010

Du kan köpa direkt från utvecklarna eftersom du inte behöver steam för Arma. https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Freddan962:

Om du installerar och spelar spelet via steam så sätter steam din hex-registry key automatiskt varje gång du startar det, enda sättet att komma förbi detta är att använda ett annat steam konto eller inte starta det genom steam!

Yes jag misstänkte nästan det! Tack för ditt svar! Återkommer om några fler frågor dyker upp!

Skrivet av jacke910:

Du kan köpa direkt från utvecklarna eftersom du inte behöver steam för Arma. https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations

Tack så mycket Jacke910, detta kör jag på!

Trevlig helg på er båda!

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av jacke910:

En fråga till bara, är du säker på att min nya cd-key krockar med min gamla på något sätt trots att jag inte kommer köra det via steam?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Freddan962:

En fråga till bara, är du säker på att min nya cd-key krockar med min gamla på något sätt trots att jag inte kommer köra det via steam?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Stylaren:

Så länge spelet är avinstallerat och du inte lägger till den nya nyckeln till steam så ska det gå bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2010

Du behöver inte ens avinstallera ArmA 2 CO för att byta CDkey. Finns en ARMA2OA_KEYCHANGER du kan använda, sedan kan du helt enkelt gå in i regedit till HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Wow6432Node > Bohemia Interactive Studio och högerklicka på Bohemia Interactive Studio och välja Permissions, sedan välja Administrator och Edit, där bockar du i set value - deny så ska det fungera sen. Har gjort detta med 2 cdkeys nu. Fortsätter att köpa billiga cdkeys av en thailändare för ca 2$ styck, håller i 2-3 dagar sedan blir dom bannad igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007

Frågan är bara om de bannar cdkey eller ip :-/

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tungelsta
Registrerad
Okt 2004

varför ens vara så kass att man fuskar?
Hoppas ni blir IP bannade^^

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005

Eller också kan du ta dina fusk och köra upp i valfritt hål och aldrig mer komma i närheten av DayZ eller ett MP spel alls.

Kaffe Sjön i5 8600K och i7 8700K Coffee Lake | ROG Strix Z370-E | Vengeance LED 3200Mhz | EVGA 1080Ti Black Edition | Oculus Rift Touch

HAF : i7 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Asus ROG Swift 27" 144hz G-Sync - Dell 27" Ultrasharp | Corsair HX 850i | Corsair Vengeance 32gb | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" |
(+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)