Permalänk

DreamHack ålder?!

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

§ 6.5 DreamHack har ingen åldersgräns, men deltagare under 18 år skall ha målsmans tillstånd för deltagande på DreamHack. Målsman ska informeras om dessa regler.

Dock kan man tycka att du borde vänta några år innan du drar dit

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

vänta tills du e minst 13, kan vara mycket otrevligt folk där ändå om det finns vakter..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

10 är lite för ung tycker jag men om du åker med någon vuxen eller äldre syskon.. ok, men du lär få svårt att sova / må dåligt om du inte sover.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

Då kommer du antagligen vara kring medelåldern där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Du kan ju fråga dina föräldrar om du får åka, personligen så ser jag inte mycket vett i en person som låter sin 10-åring åka iväg på ett 3-dagars evenemang...

Permalänk

...Mina föräldrar vill inte att jag åker dit, och jag är 17...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Beror som sagt på om du åker i sällskap med någon som är äldre?
Kan nog kännas ensamt/jobbigt att klara sig där nere ensam som 10 åring. Djungelns lag gäller ju för sovplatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

vänta tills du e minst 13, kan vara mycket otrevligt folk där ändå om det finns vakter..

Det är inte kumlafängelset dom ska till..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

om du nu ska åka ditt som 10 åring så är det nog bra om du har med dig någon äldre, som helst varit där förut.

tyvärr då har dreamhack på senare tid blivit MYCKET mer stölder och kass attityd, sure det fanns folk som snodde saker "på min tid" med (är 25, var där senast och lanade under gymnasiet så 6-8 år sen typ och innan det med) men det var inte riktigt likadant.

ta någon med dig så kommer det nog gå bra. lås in/ta med dig saker vart du än går. använd helst en chassi som du kan sätta ett lås på!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

om du nu ska åka ditt som 10 åring så är det nog bra om du har med dig någon äldre, som helst varit där förut.

tyvärr då har dreamhack på senare tid blivit MYCKET mer stölder och kass attityd, sure det fanns folk som snodde saker "på min tid" med (är 25, var där senast och lanade under gymnasiet så 6-8 år sen typ och innan det med) men det var inte riktigt likadant.

ta någon med dig så kommer det nog gå bra. lås in/ta med dig saker vart du än går. använd helst en chassi som du kan sätta ett lås på!

Hur vet du att det är mycket värre idag om du inte har varit där på 8 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Hur vet du att det är mycket värre idag om du inte har varit där på 8 år?

För antalet idioter ökar exponentiellt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

...Mina föräldrar vill inte att jag åker dit, och jag är 17...

å herre då lär dom vara rädda

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

För antalet idioter ökar exponentiellt.

Jag tror du börjar bli gammal.

Permalänk
Medlem

uhmm, det här med datorn är ju anledning varför man åker till dreamhack oftast.

Men sen skulle inte rekomendera att åka dit som 10 åring, även om du skulle åka med en äldre..du kan vara mogen som 10 åring..
men jag tycker inte dreamhack är ett bra ställe för en 10 åring, att vandra runt några timmar det är antagligen grymt och se alla datorer och sådant..men inte hänga på i 3 dagar :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Jag tror du börjar bli gammal.

*erfaren

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Kalla det vad du vill, men vi alla andra vet det riktiga ordet =D

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av sebbe_1996:

å herre då lär dom vara rädda

Skojar du? Vågar typ inte ens lämna mig själv över en helg...

Vet inte varför heller. Har liksom aldrig visat att jag inte klarar mig själv direkt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Kalla det vad du vill, men vi alla andra vet det riktiga ordet =D

Såja, jag är garanterat yngre än 60% av Sweclockare

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Grejen är att Dreamhack är inte längre en mötesplats enbart för hederliga nördar eftersom det nu blivit "coolt" att åka dit så alla som spelar något slags spel åker dit nuförtiden.. därav den osäkra stämningen som skapats där under de senaste åren och det var så redan när jag var där 2005 med mina kompisar (var 13 då) blev av med min mus under DH när jag bara skulle gå på toa.. tur är hade en kompis en reserv med sig som jag kunde använda!

bland mina kompisar var jag ensam om att få något snott men när man gick runt och frågade var det mer som hade blivit av med liknande saker, headsets osv..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

tjena jag var 13 första gången jag åkte ditt och det är var helt okej enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit på dreamhack men vad jag har hört så verkar många uppleva att det blivit lite mer "svinigt" än förr, har det med att göra att det blivit större och att just säkerheten har blivit svårare att lösa?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Många år sen jag var på DH som besökare men har jobbat där några år i rad dom senaste åren och jag ser inget problem med att en 10 åring skulle åka på DH, Helst i sällskap med någon vuxen eller äldre kompis så klart.
Men det springer runt massa kids inne på evenemanget och många är nog knappt 10...

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk

Nä tio är alldeles för ungt om du inte har med någon äldre som kan hålla reda på dig tyvärr (egen erfarenhet). 13 möjligen om ni är några kompisar och föräldrarna kan spåra er via gps och prata med er en gång i timmen. 14-15 är ok men helst med några kompisar förstås. Har du någon äldre kompis/förälder som kan följa med så kan det vara riktigt kul för både dig och kompisen/storbrorsan/storasyrran/föräldern.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

...Mina föräldrar vill inte att jag åker dit, och jag är 17...

Hönsmammor i ett nötskal.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Skojar du? Vågar typ inte ens lämna mig själv över en helg...

Vet inte varför heller. Har liksom aldrig visat att jag inte klarar mig själv direkt.

haha lika bra de

Permalänk
Medlem

Var där första gången med min klasskompis, kusin och hans polare och då var jag 14 år och skulle börja i 8an.
Tyckte det var lagom ålder att börja åka dit. Mina föräldrar gjorde massa mat till mig också som jag skulle ha med mig och min mamma bakade kakor.. bussigt haha. De ville bara ta hand om mig <3

Hade jätte kul och hade inga problem under tiden jag var där. Sen efter det har jag varit där 5 gånger och fått mobilen snodd en gång för jag var så dum och la den nästan längst ut på bordet för att den skulle ladda. Gick på toa i 10 minuter, kom tillbaks och den var borta och ingen av mina polare bredvid hade märkt att någon gick förbi och snott den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk

Åk inte dit själv. Se till att du har med dig några kompisar så du inte är helt ensam. Gärna nån över 15.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

10 är lite för ung tycker jag men om du åker med någon vuxen eller äldre syskon.. ok, men du lär få svårt att sova / må dåligt om du inte sover.

Har TS sagt var han bor? Han kanske bor i närheten av DH. Annars tror jag inte det är lämpligt för en ensam 10 åring att sova i sovsäck bland hundratals 13- 18 åringar.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Sötast
Skrivet av TimHeterJag:

Vad är åldersgräns på dreamhack jag är 10 så kan jag åka med dator

Skickades från m.sweclockers.com

När du skrev att du var 10 bast så kollade jag igenom dina tidigare inlägg här på swec...

Imponerande! Du verkar helskön för din ålder, fortsätt så grabben!