Använda kylpastan som sitter på eller egen?

Permalänk
Medlem

Använda kylpastan som sitter på eller egen?

Tjohooo
Har köpt ett vattenkylningskit Corsair H60, jag undrar om det räcker med kylpastan som är förmonterad eller applicerad redan på pumpen eller skall jag ta bort det o lägga dit egen klick pasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Tjohooo
Har köpt ett vattenkylningskit Corsair H60, jag undrar om det räcker med kylpastan som är förmonterad eller applicerad redan på pumpen eller skall jag ta bort det o lägga dit egen klick pasta?

Den som finns räcker gott.

Permalänk
Medlem

Har du Artic Silver eller annan bra pasta liggandes så är det alltid värt att ta bort den som sitter på.

Permalänk
Medlem

Artic 5 alla dagar i veckan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använde den som satt på min H60, CPU'n (i5 3570k) ligger på 40°C vid surfande osv.
Hur många grader tror folket att man kan sänka med "Artic 5 / liknande"?

Permalänk
Avstängd

Den som sitter på är riktigt bra sålänge Corsair inte ändrat sen H70.
Kylpastan som sitter förmonterad är från Shin Etsu och är mycket bättre än Arctic Silver 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag använde den som satt på min H60, CPU'n (i5 3570k) ligger på 40°C vid surfande osv.
Hur många grader tror folket att man kan sänka med "Artic 5 / liknande"?

0,5C till 2C ungefär.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ingen vettig anledning att inte använda den förapplicerade kylpastan. Skillnaden mellan olika typer av pasta är minimal.

Permalänk

Jag har provat en hel del olika pastor från riktig budget till som dyrare och det har inte vart någon jätte skillnad att tala mellan dom, skillnaden kan även ha att köra med hur du fäster kylaren, så kör på den som sitter på orginal

Permalänk
Hedersmedlem

Det skiljer t ex 2C mellan Arctic Silver 5 och vanlig majonäs. Olika kylpasta kan göra några grader i bästa fall men inget som har betydelse för vanliga användare. Mest psykologisk effekt för många.

Sedan är det nog ofta så att folk byter pasta när det blir någon form av krångel med höga temperaturer, men då är orsaken oftast att den tidigare kylaren inte satt ordentligt eller att pastan var riktigt gammal och uttorkad. Då kan skillnaderna givetvis bli större och kanske därför man ibland ser fantasisiffror om olika kylpastors effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det skiljer t ex 2C mellan Arctic Silver 5 och vanlig majonäs. Olika kylpasta kan göra några grader i bästa fall men inget som har betydelse för vanliga användare. Mest psykologisk effekt för många.

Sedan är det nog ofta så att folk byter pasta när det blir någon form av krångel med höga temperaturer, men då är orsaken oftast att den tidigare kylaren inte satt ordentligt eller att pastan var riktigt gammal och uttorkad. Då kan skillnaderna givetvis bli större och kanske därför man ibland ser fantasisiffror om olika kylpastors effekt.

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/redig...

lär ju lukta gott med majonäs

Permalänk
Medlem

hahaha jaaa majonäs..... neee jag e en vanlig användare inte ens en gamer juh... och har ingen kylpasta sen förr. Det var länge sen det Annars tänkte jag var tvungen o köpa... Såg ett youtube klipp där dom rekomenderade o ta bort det som följde med o applicera eget. Men då kör jag på det som finns där... Thanks folks

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/redig...

Även att många lyckats att göra sämre kylpastor än majonnäs... Vad har de i då? Gummi?