Problem med Origin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Problem med Origin.

Tjena har nu fått totaly slut på ideér, det är så här att min bror (12) år köpte bf3, han skapade origin konto med pappas email, sedan loggades han in utan email verification, ja ni vet. Skrev han in BF3 koden, installerade det, men sedan när han ska starta spelet, ska man ju logga in på battlog men det står "Wrong email or password". Så jag testade nollställa lösenordet, men utan framgång, det står att dem har tekniska problem, men jag vet mycket väl att så är inte fallet...
Efter det testade jag att göra ett konto från grunden med samma födelseår etc, testar att logga in på hemsidan (origin) men nope, det står alltså att det går inte att logga in, är detta för att han är minderårig eller vad handlar det om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

Funderat på att ringa deras support??

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Solding:

Funderat på att ringa deras support??

Det är nog det han tyvärr måste göra. Dem har även en live chat på Origins hemsida men man måste vara inloggad för den vilket du inte har möjlighet till. Hoppas bara att deras telefon support är bättre än deras live chat support...

Lycka till! Alltid jobbigt när saker går fel med nyinköpta varor.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Rekommenderar telefonsupporten (EA Sverige), har pratat med dom i andra ärenden och dom har varit mycket hjälpsamma.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011

Wrong email och password är ganska vanligt att man får efter man ändrat lösenord. Brukar ta en dag för systemet att fixa sig själv om man nu råkar få det. Fått problemet själv två gånger, en gång var jag i kontakt med live chat support men de verkade inget kunna göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Det sjukaste av all är nog att när jag fösöker logga in med det kontot jag gjorde för att se hur processen ser ut, kan jag logga in med på clienten, (den man laddar hem) men inte på hemsida, "Wrong Email Or Password" står det på hemsidan. Försöker man skapa ett nytt konoto på origins hemsida står det att man ska skriva in sin epostadress för att se om det redan finns ett konto länkat med den epostadressen, och självklart finns det INTE det, om jag skriver den epostadressen jag använde för att skapa kontot, men jag kan ändå logga in med Origin ID? WTF!?
Detta kanske fick någon smart att se det från en annan vinkel och ser kanske lösning? Jag har ingen aning längre... :S

Deras Kundsupport har bara öppet mellan Mån-Fre 09:00-18:00 :c typiskt ju...