Permalänk
Medlem
Skrivet av Pickford:

Gillar ditt tänk, men jag har redan köpt ett 800d radiatorer vattenblock till processorn pump slang, kylmedie, cistern kopplingar. Saknar dock fläktar till radiatorerna. Beställt moderkort processor. Känns lite sent att dra sig ur. Men kanske blir en tråd om den här på forumet om jag blir nöjd. Men kommer nog med största sannolikhet att uppgradera till nästa vinter då priserna på haswell sjunkit lite. Titan priserna också för den delen. Vill absolut inte låta otacksam, men med kommentarer som dina så skulle folk som jag(med sjuk beslutsångest) aldrig få några datorer byggda, bara vänta och vänta på att nyare och nyare delar kommer ut och istället nöja sig med det man har. Tog mig ju trots allt "två generationer" att få ihop detta kommer ej vänta en till. Sorry om jag var otydlig i mitt första inlägg. Men det är tro det eller ej, ett intresse.

Skrivet av Pickford:

Ok, sorry folk, visste inte att man inte kunde ha ett intresse i att bygga datorer, samtidigt som man gillar att slösurfa och spela wow... Jag verkar ha trampat på någons tå här och det ska inte upprepas. Kan ärligt säga att det inte var min mening. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag är helt mind fucked nu, så du har alltså i princip en färdig vattenkyld dator? Kanske öppna tråden med det nästa gång.. diskussionen hade sett helt annorlunda ut då vi alla utgick från att du satt med datorn i Signatur och inte var i närheten på att uppgradera, du skrev även "Suttit i veckor nu och och läst" vilket indikerar på att du troligtvis inte beställt något

Du har undanhållit _mer än relevant_ information

Kan någon Moderator vara snäll och ta bort alla inlägg i tråden förutom första inlägget då varenda inlägg efter det är 100% OFF TOPIC vilket bryter mot reglerna, edita in hans senaste inlägg om 800D i första inlägget.. så vi kan börja om diskussionen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pickford:

Ok, sorry folk, visste inte att man inte kunde ha ett intresse i att bygga datorer, samtidigt som man gillar att slösurfa och spela wow... Jag verkar ha trampat på någons tå här och det ska inte upprepas. Kan ärligt säga att det inte var min mening. Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Sluta fjanta och inse att det är ett forum där man ifrågasätter och diskuterar. Dina prioriteringar är skruvade men det är dina prioriteringar och du får slösa dina pengar precis som du vill, du måste dock tåla att man ifrågasätter.

Tillbaka till topic:

Eftersom du redan har det mesta så rekommenderar jag att kolla vad det finns för block och till vilka kort de passar. Referensdesign brukar vara det jag mest läser att man skaffar till vattenkylning och det låter vettigt i mina öron annars hade tillverkarna av blocken fått göra åtskilliga olika block för att passa alla kort.

Vad gäller val av grafikkort så är det, ENLIGT MIN PERSONLIGA ÅSIKT, upp till dig vilka drivrutiner du föredrar då prestandaskillnaden är så försvinnande liten att det kommer inte göra varken till eller från. Dock så är AMD:s diton något billigare om inte jag inbillar mig.

Både 670/680 och 7950/7970 klockar bra så där är ingen större skillnad heller.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold