Klickbara länkar i mailen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Klickbara länkar i mailen?

Jag använder mailappen som är standard i Windows 8. När jag får ett mail med en länk i så är den icke klickbar i mailet. Jag blir tvungen att kopiera den och klistra in den i webbläsaren. Kan jag ändra detta i någon inställning? Jag har IE 10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Apr 2012

Skaffa Windows 7............ Skämt åsido, vad jag har läst så är det många som har detta problemet och tydligen är den bästa lösningen att inte använda appen.

I rikets namn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Problemet låter som något du får vänta på till de uppdaterar appen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Ok! Är det någon som vet när det kommer ett första servicepac för W8?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Gillberga:

Ok! Är det någon som vet när det kommer ett första servicepac för W8?

Svårt att säga men apparna ska kunna uppdateras var för sig även om ms står bakom dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Gillberga:

Jag använder mailappen som är standard i Windows 8. När jag får ett mail med en länk i så är den icke klickbar i mailet. Jag blir tvungen att kopiera den och klistra in den i webbläsaren. Kan jag ändra detta i någon inställning? Jag har IE 10.

Tjo i boet!
Jag är inte hundra på detta, för jag använder inte nåt av dom programmen kör själv Firefox & Thunderbird i win8 som funkar som det ska.
Men kolla dina inställningar för standardprogram i kontrollpanelen.
English version
Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs
Kontrollera alla settings angående just dom programmen du har problem med och att dom är "default" för dom protokollen och filtyper du vill.

oftast kan det vara rätt huller om buller om man provar massa olika browsers, email-klienter.