Windows 8 installations hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2012

Windows 8 installations hjälp!

Hejsan! Jag har ett ganska stort problem. Jag köpte en dator av en kompis med Windows 8 preview release, men det gick ut nån vecka efter att jag hade köpt den. Och iom det började datorn att startas om varannan timme, (antar att det är för att dom vill att man ska köpa fullversionen), men jag är för snål för det. Min kompis hade även en nedladdad Windows 8 som han bränt över på en skiva som jag har fått lånat nu. Problemet är att installationen stannade på 93% så jag avbröt och startade om datorn, men jag var dum och installerade det på den externa hårddisken, D:, istället för C: som det nuvarande operativ systemet var installerat på. Så nu har jag "windows-mappar" , (Program Files x86 osv) både på D: och C: .. Är svårt att förklara men jag hoppas ni förstår.

Frågan är nu, måste jag formatera båda diskarna, och sedan installera Windows på rätt disk?

Är väldigt tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2009

Installera Windows med endast en disk i, formatera den disken i samband med att du väljer vilken partition på disken du ska ha windows på och sen när installationen är klar koppla in den andra disken och formatera den i windows.

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Dec 2012

Jag prövade att installera den på C: disken nu, efter att jag formaterade den. Men det fastnar fortfarande på 93%

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Formaterade du disken innan du installerade? Om inte, gör det.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd låst*

Jag låser tråden eftersom jag är rädd att det är förbjudet att antyda innehav av piratkopierat material (se § 7 i reglerna). Jag rekommenderar dig att betala för Windows i stället.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.