Köpa ljudkort ? Vilket?!

Permalänk
Medlem

Köpa ljudkort ? Vilket?!

Tjena, har nyligen köpt nya lurar och är nu på jakt efter ett ljudkort så jag kan få ut så mycket som möjlig av dom.

Det är ett par QPad QH-90 lurar som jag har. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=759637

Är inte så inne på just ljud och sånt därför tänkte jag fråga er här vad som känns värt att köpa för ljudkort, Är ute efter ett som är bra tillsammans med gaming och musik främst. Har funderat på ASUS Xonar D2X eller Creative Sound Blaster Recon3D Pro men är inte säker.

Har ingen speciell budget men runt 1000 lappen där någon stans kanske kom med förslag!

Tack på förhand! /Maarlow

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

För just dom där hörlurna funkar vilket kort som helst utan att man lär märka av mycket skillnad. DG eller DS funkar lika bra

Har bara hört dåliga saker om Recon3D så akta dig för den

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80