Windows 7 stöds inte?

Permalänk
Medlem

Windows 7 stöds inte?

Hej jag köpte en bärbar dator här innan jul och den kom såklart med Windows 8. Har kört på det ett tag nu men känner att ja trivs bra mycket bättre med Windows 7 istället så jag har införskaffat mig en SSD disk att installera Windows 7 på (hade alltså tänkt lägga undan HDDn som kom med, med Windows 8 så länge utifall man vill byta tillbaka senare ). Men när jag kollar på ASUS hemsida om drivrutiner med mera så kan jag bara välja Windows 8 64bitars som operativsystem, och jag har problem själv att kunna installera Windows 7 på den. Kan det helt enkelt vara så att det inte går att ha 7an på den eller vad är problemet? Verkar skitskumt, men jag kanske yrar?

Datan är en Asus K95VJ

Tacksam för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du ska kunna installera windows 7 på SSD:n men kan vara så att asus har inte gjort några drivrutiner som stödjer windows 7, kan vara därför du inte kan välja något annat än windows 8 64 bit.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/K95VM/#support_Downl...

Edit:
Missade en bokstav..dessa länkar inte till rätt dator.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

bara att han har en K95VJ inte en K95VM

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jupp, såg det. Ändrade mitt inlägg

Permalänk
Medlem

Asus håller på att bygga om sin hemsida, jag har problem ibland med att sidan inte laddar vissa saker när jag har letat drivrutiner till mitt Maximus V Formula och mitt gamla Crosshair V Formula. Men det kan ju också vara att de bara gör drivrutiner till medföljande operativ system.

Permalänk
Medlem

Många drivrutiner för windows 8 passar ju även windows 7 och tvärtom

Sen om man kollar lite närmare så är ju en del av drivarna sådana att man kan lika gärna kan gå till tillverkaren istället, tex nvidia för grafiken, intel för chipset m.f. andra av drivrutinerna är identisk med windows 7 varianten osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Windows Update brukar hitta dem drivrutiner jag behöver faktiskt.
Hade häromdagen en USB Wi-fi dongel som jag inte hittade drivare til hur jag än sökte på google. Satte i dongeln och LAN-kabel och vips, working like a charm!

Permalänk
Medlem

Eftersom den säljs med windows 8 så är det windows 8 de stödjer. Använd windows 7 på egen risk. Räkna inte med ngn support dock